14-09-2011

Sleek Nude Collectie


Jippie! Een nieuwe collectie van Sleek waar menig meisjeshartjes sneller van gaan kloppen: een volledige Nude collectie! Deze mooie collectie bestaat uit een oogschaduw palette, een blush en een tinted lip conditioner. Ik was razend enthousiast over deze nieuwe limited collectie en bestelde meteen alles in de pre-order bij Enchantra.

De eyecatcher van de Nude collectie is toch wel het oogschaduwpalette met de naam Au Naturel. Twaalf neutrale, rustige bruintinten in één palette: perfect voor een dagelijkse ooglook. Het palette komt in de bekende zwarte omhulsels van Sleek, met daar omheen nog een kartonnen verpakking.


De limited edition palettes van Sleek hebben altijd namen, in tegenstelling tot de palettes in het vaste assortiment. De bovenste rij van het palette bevat de lichtere tinten, waarvan alleen de meest
rechtse kleur, Taupe, shimmer bevat. De rest is compleet matte. De onderste rij bevat de donkere tinten, waarvan Bark, Regal en Noir matte zijn en de rest shimmer bevat.


De linkerhelft van het palette:


De rechterhelft van het palette:


Swatches van de bovenste rij, eerst zonder flits en dan met flits:


Swatches van de onderste rij, eerst zonder flits en dan met flits:


Zoals je kunt zien bevatten de kleuren weer véél pigment, zoals we gewend zijn van Sleek. Het lijkt misschien of de lichtere tinten niet zo veel kleur afgeven, maar dit is niet het geval: doordat de kleuren dicht bij mijn eigen huidskleur liggen zie je ze gewoon minder goed op de foto. Ik ben zeer tevreden met dit Au Naturel palette en ik weet zeker dat ik 'm vaak zal gaan gebruiken!

Natuurlijk kan ik de blush uit deze Nude collectie niet overslaan. De blush heeft de naam Suede en bevat geen shimmer. Dit is mijn eerste blush (op mijn blushpalette na) die volledig matte is. Suede is een bruingetinte blush en bevat ook wel wat oranje-accenten. Een unieke kleur in mijn blushstash!


Swatches van Suede, links met één veeg en rechts geblend:


Als laatst bevat de Nude collectie nog een pout polish met de naam Bare Minimum. Een pout polish is hetzelfde als een tinted lip conditioner, oftewel een gekleurde lippenbalsem. De kleur past perfect bij de collectie; veel natuurlijker dan dit kan het eigenlijk niet. Jammer vind ik dat deze pout polish vrij weinig tot geen kleur afgeeft. Je kunt de kleur wel opbouwen, maar mijn andere pout polish van Sleek (Powder Pink) is toch een stuk gepigmenteerder.


Swatch van Bare Minimum:


Omdat er iets mis was gegaan met de levering van de producten, duurde het een week langer dan de bedoeling was om mijn producten binnen te krijgen. Om die reden kreeg ik een gratis nagellak erbij, van het merk Blaze. Dit schijnt een lakje te zijn die van kleur verandert zodra het in aanraking komt met het zonlicht. Oké, dat ga ik binnenkort maar eens testen!


Ik ben zeer enthousiast over Au Naturel (het palette) en Suede (de blush). Met de pout polish ben ik ook wel blij, want hij verzorgt je lippen goed en ruikt lekker, maar toch vind ik de pigmentatie een beetje teleurstellend.

Au Naturel oogschaduwpalette: €7,25
Suede blush: €5,99
Bare Minimum pout polish: €6,49

Wat vinden jullie van deze collectie?

Adverteerdirect