27-11-2011

New In: 28 Neutral Palette


De bekende, zwarte, grote palettes. Welke beautyliefhebster kent ze niet? Coastal Scents begon ermee, daarna volgden al gauw andere webshops – en natuurlijk Ebay. Op Ebay zijn deze grote palettes vaak veel goedkoper te krijgen dan in webshops. Ik heb inmiddels het 88 warm palette, het 88 matte palette en een blushpalette. Al een tijdje wilde ik graag het 28 Neutral palette, zodat ik veel highlighters, matte en shimmery nudekleurtjes én warme bruine kleuren zou hebben. En nu heb ik ‘m!


Ik bestelde mijn 28 Neutral Palette op Ebay, bij deze verkoper. Deze verkoper heeft een hoge feedbackscore en leek me wel te vertrouwen. Hij/zij heeft trouwens nog een heleboel andere leuke palettes te koop. Ik betaalde €6,38 voor het palette, er waren geen verzendkosten. Als dat niet cheap is weet ik het ook niet meer!


De oogschaduw zit in de bekende zwarte verpakking, zoals we gewend zijn van deze palettes. Ik heb hier verder niks op aan te merken. De pans zijn lekker groot (precies zo groot als de MAC single eyeshadow pans) en je kunt dus makkelijk met je kwast bij de oogschaduw die je wilt gebruiken, zonder andere kleuren te raken.


In het palette zitten veel lichte kleuren om te highlighten in de binnenste ooghoek, onder de wenkbrauw of zelfs boven je jukbeenderen. Ook kun je deze kleuren goed gebruiken op je gehele ooglid, om je oogopslag frisser te laten lijken en een egaal effect te creëren. Er zitten matte en shimmery highlighters in, met warme en koude ondertonen. Verder zitten er een paar hele fijne matte taupekleurige oogschaduws in, die kun je goed gebruiken om wat ‘schaduw’ aan te brengen in je arcadeboog. Er zitten ook mooie shimmery bruine oogschaduws in. Deze kun je overal wel voor gebruiken! In dit palette zitten ook een paar opvallende kleuren, zoals rechtsbovenin de bordeauxrode/auberginekleurige oogschaduw en de mooie lila kleur, in het midden op de onderste rij. Om je neutrale look iets minder neutraal te maken kun je ook de goed gepigmenteerde zwarte oogschaduw aanbrengen, bijvoorbeeld in je buitenste ooghoek, een klein beetje in de arcadeboog en/of als lijntje boven je onderste of bovenste wimperrand. Het lijkt misschien een saai palette met veel dezelfde kleuren, maar dat is echt niet het geval. Zoals ik hierboven al beschreef zijn de kleuren heel gevarieerd en zijn ze allemaal weer net iets anders. Je kunt hier een rustige nude look mee maken, maar ook een heftigere look of zelfs een smokey eye. Het kan allemaal!


Dan nu: de swatches! Ik moet zeggen dat bijna alle kleuren ontzettend veel kleur afgeven, wat ik niet had verwacht (aangezien ik niet zo tevreden ben met mijn 88 warm palette – ik was bang dat deze ook tegen zou vallen qua pigmentatie). De oogschaduws zijn allemaal goed gepigmenteerd. Op de foto’s lijkt het misschien van niet, maar dat komt omdat veel kleuren natuurlijk huidskleurig zijn en dus niet goed opvallen op mijn armen. Eenmaal aangebracht op de ogen zie je ze wel heel goed. Met de twee onderste rijen ben ik het meest blij. Wat een mooie kleuren!

De structuur van de oogschaduws is heel prettig. Sommige shimmery kleurtjes zijn ietwat poederig, maar alsnog vind ik ze erg fijn werken. Ik ben heel blij met mijn 28 Neutral Palette! Ik heb hem al een paar keer gebruikt en binnenkort zul je ook wat looks hiermee voorbij zien komen.

Dus, als je op zoek bent naar een palette waarin veel neutrale, bruikbare kleuren zitten – ook voor overdag – raad ik zeker dit palette aan! Ik ben er heel enthousiast over.

Welke bekende grote palettes heb jij al in je bezit?

Adverteerdirect