03-11-2011

Wenkbrauwen - hoe ik ze doe


Wenkbrauwen vind ik persoonlijk ontzettend belangrijk in het gezicht van een persoon. Ze vallen gewoon op. Mijn wenkbrauwen teken ik al zo’n 6 jaar bij – ik begon hier heel vroeg mee, en tekende ze (veel te donker) bruin. Het heeft even geduurd tot ik tevreden was over de vorm van mijn wenkbrauwen en de juiste manier had gevonden om ze te ‘doen’. Ik heb mijn best gedaan om aan jullie uit te leggen hoe ik mijn wenkbrauwen doe en met welke producten.


Ik begin met een onbewerkte wenkbrauw. Zoals je ziet: wat gaten tussen de haartjes, harde lijnen, geen mooie zachte vorm, veel overbodige haartjes die geplukt moeten worden.


Om te beginnen pluk ik met een scherp pincet de overtollige (lees: vervelende) haartjes weg, die buiten de gewenste vorm van mijn wenkbrauw zitten. Wanneer ik ze eruit trek, trek ik met de haarrichting mee; op deze manier doet het minder pijn en komt het haarzakje makkelijker los. Let op: pluk niet teveel haartjes weg, dan kan je de vorm van je wenkbrauwen veranderen met als gevolg scheve en ongelijke wenkbrauwen, wat een behoorlijk raar gezicht kan opleveren (geloof me).


Daarna is het tijd om de wenkbrauw in te vullen. Dit kan je doen met een potloodje – dat doe ik soms ook, als ik minder tijd heb – maar met poeder zal het er een stukje natuurlijker uitzien. Je kan wenkbrauwpoeder gebruiken, maar ook oogschaduw. Het laatste gebruik ik persoonlijk het liefst. Ik kam mijn wenkbrauw helemaal omlaag, en begin de bovenkant van mijn wenkbrauw strakker te maken door voorzichtig een lijn te zetten met het poeder. Hierna maak ik een mooi rond boogje, waarna ik naar beneden ga en mijn wenkbrauw iets langer maak. Ik kam de wenkbrauw door en borstel hem in de vorm die ik wil. Nu is het tijd voor de onderkant. Ik zet voorzichtig weer een lijntje aan de onderkant van mijn wenkbrauw, en zorg ervoor dat het binnenste stuk ingevuld is en mooi aansluit aan de bovenkant. Ik maak het boogje vanaf de onderkant en werk het poeder naar de buitenkant van de wenkbrauw. Hierna vul ik simpelweg alles in met het poeder. Daarna borstel ik de wenkbrauw door, om eventuele harde lijnen te vervagen en het poeder goed te verdelen. Als laatst gebruik ik een wenkbrauwgel, om ervoor te zorgen dat mijn wenkbrauw de hele dag goed blijft zitten en dat de haartjes niet hun eigen wilde leven gaan leiden. Deze stappen onderneem ik natuurlijk ook bij mijn andere wenkbrauw, maar dat leek me overbodig om te laten zien.

Nu uiteraard nog de voor- en nafoto’s:

Dat is een groot verschil, vind ik zelf, maar wel een heel natuurlijk verschil. Mijn wenkbrauwen zien er, nadat ik ze met poeder heb ingevuld, nog natuurlijk uit. Dat komt mede doordat ik ze met een bruintint invul die precies de kleur van mijn eigen wenkbrauwen heeft, maar ook doordat ik de vorm van mijn wenkbrauwen niet verander. Ik verleng alleen het uiteinde een beetje, maar de originele vorm blijft hetzelfde. Belangrijk: probeer wenkbrauwpotloden (of oogschaduw of poeder) met een rode ondertoon te vermijden – tenzij je haar een rode ondertoon heeft. Ik heb gemerkt dat veel wenkbrauwproducten veel te roodachtig zijn voor wenkbrauwen, hierdoor ziet het er onnatuurlijk uit wanneer je je wenkbrauwen invult.

Producten die ik gebruik:


- Scherp pincet
- Wenkbrauwgel (HEMA)
- Wenkbrauwborsteltje (HEMA)
- Schuin afgesneden eyelinerkwastje (Catrice)
- Bruine oogschaduw uit het 88 matte palette, met een koele ondertoon

Hoe doen jullie je wenkbrauwen? Gebruiken jullie een potlood, een wenkbrauwpoeder of een oogschaduw?

Adverteerdirect