07-03-2012

Catrice mono's in Golden Evergreen en Mr. Copper's Fields


Aangezien ik fan ben van de mono Captain of the Black Pearl van Catrice, de meest gewéldige zwarte oogschaduw die ik in mijn bezit heb, besloot ik nog wat  mono's te proberen. Ik kocht 470 Golden Evergreen en 070 Mr. Copper's Fields en in dit artikel laat ik jullie weten wat ik van deze mono's vind.



470 Golden Evergreen
 


Met flits
Golden Evergreen is een mosgroene tint met gouden ondertoon. Deze mono bevat een heleboel fijne glittertjes, in goud en groen. Ik ben zelf gek op zulke kleuren, ook al zou ik ze volgens de make-up regeltjes niet 'mogen' dragen, omdat ik olijfgroene ogen heb. Nou, ik heb daar lak aan, ik draag lekker mosgroene tinten oogschaduw. Mijn oogkleur knalt er dan misschien wat minder uit, maar de kleur is te mooi om niet te gebruiken. 

Deze oogschaduw is erg zacht van structuur en voelt bijna 'romig' aan, al klinkt dat gek voor een poederproduct. De oogschaduw is absoluut niet brokkelig en geen ook bijna geen fall-out, vanwege dat romige wat ik hierboven al noemde. Het poeder komt makkelijk op de kwast, maar op de ogen moet het toch wel worden opgebouwd. De pigmentatie is goed, maar de afgeving op de ogen had wel iets beter gemogen. 

070 Mr. Copper's Fields



Met flits
Mr. Copper's Fields is een roodbruinige, koperachtige bronstint met prachtige rode en gouden glittertjes. Deze kleur is voor mij erg gewaagd, al klinkt dat waarschijnlijk gek doordat het een bruintint is. Ik vind oogschaduw waar veel rood in zit moeilijk te dragen, omdat ik daardoor meestal het 'ontstoken oog effect' bij mezelf creëer. Die bruintinten met rode ondertoon passen niet zo goed bij mijn huidskleur, vind ik zelf. Toch koos ik voor Mr. Copper's Fields, juist omdat ik nog niet veel van zulke tinten met rode ondertoon in mijn bezit heb. Ook lijkt deze mono een metallic finish te hebben, wat hem nog net dat extra's geeft. 

Net als Golden Evergreen is ook Mr. Copper's Fields erg zacht en romig van structuur. Ook deze oogschaduw geeft weinig tot geen fall-out en is prima gepigmenteerd. Wat ik wel weer jammer vind is dat de kleur moeilijk op het ooglid komt; op je kwast komt veel poeder te zitten, maar op de ogen zie je er niet zoveel van terug en moet je flink wat laagjes aanbrengen. Ook viel me op dat de kleur op mijn ooglid veel lichter is dan de kleur die ik in de pan en op de swatch op mijn hand zie. 

Met flits
Zonder flits
Op de twee foto's hierboven zie je boven Golden Evergreen en onder Mr. Copper's Fields geswatched op mijn hand. Hier kun je duidelijk zien dat Golden Evergreen groengoud is en Mr. Copper's Fields koperbruin. 

Met flits
Zonder flits
Op de twee foto's hierboven zie je een look die ik alleen met deze twee Catrice mono's heb gemaakt. Mr. Copper's Fields zit op het bewegend ooglid en Golden Evergreen heb ik in de arcadeboog aangebracht. Deze look zou ik normaal niet dragen, omdat ik de kleuren niet zo mooi bij elkaar vind passen, maar ik heb het op deze manier gedaan zodat jullie de kleuren goed 'in actie' kunnen zien in een look. Ik vind Mr. Copper's Fields net op het randje van het 'ontstoken oog effect', als je het oogpotloodlijntje weg denkt is het waarschijnlijk te rood voor mijn tint.

Conclusie
Ik ben blij dat ik deze mono's van Catrice heb gekocht, want beide kleuren vind ik erg mooi en deze had ik ook nog niet. Wel vind ik het jammer dat beide oogschaduws wat moeite hebben met het afgeven op het ooglid en dat ze hierdoor flink moeten worden opgebouwd. Aan de pigmentatie ligt het niet, eerder aan de te zachte structuur. Ik wil nog wel meer van de mono's van Catrice, maar voordat ik ze koop ga ik ze eerst goed swatchen in de winkel en bepalen of de structuur goed zal werken op mijn oogleden!

Wat is jouw ervaring met de mono's van Catrice?

Adverteerdirect