03-05-2012

Hoera, Lotte Loves Beauty bestaat alweer 1 jaar!



Wát?! Eén jaar alweer? Wat is de tijd snel gegaan, zeg. Vandaag blog ik precies een jaar op Lotte Loves Beauty. Al een jaar schrijf ik over beauty en deel ik mijn verhalen met jullie. Vorig jaar, maar dan een paar weken terug, twijfelde ik of ik het wel moest doen, beginnen met een eigen beautyblog. Ik ben superblij dat ik het uiteindelijk toch heb gedaan, het was de beste beslissing ooit!


Eén van de redenen dat ik twijfelde om te beginnen met een blog, was voornamelijk het feit dat er al zoveel beautyblogs zijn. 'Wat heb ik nou nog toe te voegen?', was wat ik dacht. Ik kan mezelf redelijk goed opmaken en ik hou heel erg van beauty, maar zoals ik zijn er nog honderden (misschien wel duizenden) andere meiden met een blog. Ik besloot dat dit onzin was, ik ben uniek. Iedereen is uniek. Op elke blog staan weer andere artikelen en elke blogger maakt deze op een andere manier. De manier van foto's maken, de schrijfstijl, de producten waarover wordt geschreven, het maken van looks en natuurlijk het persoonlijke tintje. Ik vind dit laatste erg belangrijk, vandaar dat ik regelmatig een artikel plaats waarin ik foto's laat zien van mijn leven, of gewoon even vertel hoe het met me gaat en waar ik buiten het bloggen mee bezig ben. Geen enkele beautyblog is hetzelfde, dus ook de mijne niet.

De andere reden die voor twijfels zorgde om te beginnen met bloggen was mijn angst voor negatieve reacties. Ik ben gevoelig en soms onzeker, ik ben bang om afgekraakt te worden. Ik was in het begin bang dat mensen mijn blog niet leuk zouden vinden en dat ik veel onaardige comments zou krijgen. Ook was ik bang voor stomme reacties van mensen uit mijn omgeving. Ik vond het dan ook best eng toen iedereen te weten kwam dat ik een blog was begonnen. Een paar mensen reageerden er stom op, dat kan ik niet ontkennen. Ze maakten er grapjes over en ik voelde me belachelijk gemaakt. Gelukkig waren dat maar een handvol mensen; alle anderen waren juist heel enthousiast. In mijn allereerste blogpost schreef ik het volgende: "Elke beautyblogger krijgt negatieve reacties, so be it. Zolang de positieve reacties de negatieve overstijgen, kan ik er vast wel mee omgaan." And I was damn right. Ik heb inmiddels een aantal negatieve reacties gekregen op mijn blog en dat doet pijn. Vooral de eerste onaardige comment, die was totaal niet bedoeld als opbouwende kritiek, maar vooral om me een rotgevoel te geven. Dat is die persoon gelukt, ik voelde me inderdaad rot. Toen bekeek ik de rest van mijn comments en vroeg ik mezelf af waarom ik zo verdrietig werd van één onaardige reactie, terwijl ik honderden positieve, enthousiaste en lieve reacties krijg. Meteen voelde ik me beter, want de positiviteit overheerst ontzettend duidelijk de negativiteit op mijn blog en dat is voor mij heel belangrijk. Van die paar reacties die ik heb gekregen ben ik sterker geworden, ik neem ze niet meer serieus. Ook van negatieve reacties uit mijn omgeving heb ik geleerd: niet iedereen vindt beauty leuk en niet iedereen begrijpt mijn passie hiervoor. Wederom, so be it.

Ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds superblij dat ik uiteindelijk besloten heb om toch te gaan bloggen. Op Lotte Loves Beauty heb ik mijn eigen plekje om te kletsen over beauty zonder mijn medemens te vervelen, om keer op keer mijn nieuwe spulletjes te kunnen laten zien aan iemand die het ook daadwerkelijk interesseert, en het belangrijkste: om mijn ei kwijt te kunnen.

Wat ik geweldig vind, is dat mijn beautyblog in een jaar behoorlijk is gegroeid. Ik heb wekenlang op de 0 volgers via bloglovin' gezeten en ik kreeg geen enkele reactie op m'n artikelen. Toen de volgers langzaamaan begonnen te komen, kon ik mijn geluk niet op. 'Mensen vinden mijn blog dus daadwerkelijk leuk...', was wat ik dacht. En inmiddels heb ik meer dan 400 volgers via bloglovin'. Hoe gaaf?! Ik ben daar echt héél dankbaar voor en ik ben nog steeds blij met elke nieuwe volger en bezoeker. Jullie reacties vind ik ook geweldig om te lezen, niks is leuker dan waardering krijgen voor de artikelen die je schrijft. Dus bij deze wil ik jullie van harte bedanken voor het lezen van mijn blog en voor het achterlaten van reacties. Ik zou jullie het liefst allemaal willen knuffelen, haha!

Om dit (ietwat sentimentele) stuk af te sluiten heb ik nog een paar foto's om te laten zien hoe mijn blog en ik zijn gegroeid. Mijn foto's zijn nu nog steeds bij lange na niet perfect, maar wel heel erg verbeterd. Logisch ook, want ik maakte mijn foto's een jaar geleden met mijn Blackberry, bij gebrek aan een goede camera.

Toen
Nu
Toen
Nu
Toen
Nu
Als bedankje voor jullie, mijn lezeressen, komt er vanmiddag om 14.00 een winactie online!

Adverteerdirect