04-05-2012

It's Raining Men douchegel van Lush



Al ontzettend lang was ik benieuwd naar meer producten van Lush. Tot een tijdje geleden had ik alleen nog een lipscrub, een douchejelly en een zeepje van dit fijne merk geprobeerd. Over deze producten was ik al erg tevreden, dus ik wilde meer producten ontdekken! Tijdens de opening van het Lush filiaal in Utrecht kocht ik onder andere It's Raining Men, een zeer populaire douchegel.




It's Raining Men komt in een doorzichtige, plastic fles met het bekende zwarte etiket opgeplakt. De plastic verpakkingen van Lush zijn allemaal recyclebaar en bij inleveren van vijf lege verpakkingen krijg je een vers gezichtsmasker gratis. Dit doet Lush om de recycling van plastic te stimuleren, waar ik zelf volledig achter sta!


De etiketten van Lush vind ik zelf altijd heel leuk, er staan altijd originele en grappige teksten op waardoor het nog moeilijker wordt om producten niet te kopen.



Zoals je ziet is het eerste ingrediënt op de lijst honing, wat dus betekent dat er daadwerkelijk heel veel honing in deze douchegel is verwerkt. Verder zit er rozenbottel, lotusbloem, lelie, bergamot en zoete wilde sinaasappelolie in. Ook zit er sodium laureth sulfate (SLES) in, dit is om de huid te reinigen en om ervoor te zorgen dat de douchegel genoeg schuimt. Dit is het enige ingrediënt dat niet natuurlijk is in deze douchegel, aangezien zelfs de toegevoegde parfum voor 60- tot 80% bestaat uit natuurlijke ingrediënten.


It's Raining Men ruikt fantastisch, ik ben helemaal verslingerd aan deze geur. De douchegel ruikt voornamelijk naar honing, en ik had zelf nooit verwacht dat honing zo lekker kon ruiken. Echt héérlijk! Verder ruik je inderdaad iets terug van de exotische bloemen, maar de honing overheerst wel in deze douchegel.



Wat ik vooral fijn vind, is dat je maar een klein beetje nodig hebt om je hele lichaam in te kunnen soppen. It's Raining Men schuimt redelijk en is lekker romig, waardoor het product zich makkelijk laat verdelen over het hele lichaam. Binnen een mum van tijd zal je hele badkamer naar de heerlijke honinggeur ruiken en ook je huid zal gedurende de dag nog subtiel naar It's Raining Men ruiken. Wanneer ik de douchegel afspoel voelt mijn huid verzorgd aan, niet droog. Ik heb een hele droge huid, het is echt een wonder als mijn huid niet trekkerig aanvoelt na het douchen. Waarschijnlijk heeft het met de verzorgende ingrediënten en de romige substantie te maken.



Ik ben echt verrast door It's Raining Men en ik snap heel goed dat zoveel mensen fan zijn van deze douchegel. Het is echt een superfijn product, de geur is geweldig en blijft lekker hangen, maar ook de ingrediënten zijn prettig en zorgen voor een zachte huid. Ik heb deze douchegel dan ook niet voor niets meteen bekroond tot favoriet van afgelopen maand!

Voor 100g €7,95, wat natuurlijk niet heel goedkoop is, maar als je bedenkt dat je maar een heel klein beetje per douchebeurt nodig hebt is het de kleine acht euro zeker waard! It's Raining Men is te koop bij Lush filialen en in de online winkel van Lush.

Ken jij de douchegels van Lush al? Zo ja, welke vind jij het lekkerst?

Adverteerdirect