27-06-2012

Andrélon droogshampoos: Zomer Blond, Langer Fris en Verrassend Volume


Droogshampoo: ik kan niet meer zonder! Mijn haar wordt best snel vettig bij de haaraanzet, wat ik een onsmakelijk gezicht vind. Het liefst was ik dan meteen mijn haar, maar dat is niet altijd mogelijk. Als ik me weer eens verslapen heb, spring ik snel onder de douche om me even te wassen, maar uitgebreid shampooën is dan te tijdrovend. En in zúlke situaties komt die droogshampoo dus handig van pas! Andrélon heeft drie nieuwe droogshampoos uitgebracht, die ik graag met jullie wil bespreken.




Droogshampoo is een middeltje waarmee je vet haar er frisser en schoner uit kunt laten zien. Het is een poeder in sprayvorm, die ervoor zorgt dat overtollig talg (vet) wordt opgezogen. Hierdoor ziet je haar er minder vet uit en ben je good to go, als je geen tijd hebt om je haar te wassen!


Andrélon komt nu met drie nieuwe varianten: Zomer Blond, Verrassend Volume en Langer Fris. Voor ieder wat wils, dus! De droogshampoos komen in grote spuitbussen met kleurrijk uiterlijk. Strak en paars, zoals we van Andrélon gewend zijn.


Zomer Blond


"Andrélon Droogshampoo Zomer Blond is speciaal ontwikkeld om het beste in je blonde haar naar boven te halen. De unieke formule neemt het vet bij de haarwortels op en geeft extra textuur aan je blonde haar. Resultaat: prachtig zomer blond haar dat nonchalant valt."

Blond haar is mooi, maar vaak wel iets fijner dan donkerdere kleuren haar. Doordat het wat fijner is, wordt het ook sneller vet. En vet haar laat je haar er dan weer donkerder uit zien dan het is, wat natuurlijk zonde is van je blonde lokken. De Zomer Blond droogshampoo geeft je haren dat lichte kleurtje weer terug en zorgt er tegelijkertijd voor dat je lokken wat luchtiger vallen. Als je haar luchtig valt, ziet het er meteen wat dikker uit. Een leuk product voor meiden met fijn, blond haar!

Zelf heb ik geen blond haar en ik had helaas ook niemand met blond haar tot mijn beschikking om de droogshampoo op uit te proberen. Sorry, geen resultatenfoto van bij deze droogshampoo! Wel heb ik natuurlijk even aan Zomer Blond geroken en ik moet zeggen dat ik deze geur het prettigst vind van de drie droogshampoos. Zomer Blond ruikt fris en fruitig, en ook een tikje zoet.


Langer Fris

"Andrélon Droogshampoo Langer Fris is verrijkt met organic green tea en speciaal ontwikkeld om haar dat snel vet wordt langer fris te houden. De unieke formule zorgt ervoor dat het vet bij de haarwortels wordt opgenomen en geeft je haar een pure, krachtige verfrissing."

De Langer Fris variant is voor mij heel handig, aangezien mijn haar snel vet wordt bij de haaraanzet. Op de foto hieronder kun je het effect van de droogshampoo duidelijk zien; op de nafoto (rechts) glanst mijn haar minder en ziet het er schoner uit. Het vet is inderdaad opgenomen, mijn haar voelt na het aanbrengen ook stugger en minder glad aan. Wel vind ik het jammer dat Langer Fris witte stipjes in mijn haar achterlaat, het lijkt een beetje op roos. De droogshampoo laat gelukkig geen algehele witte wáás achter, enkel wat van die stipjes. Toch gebruik ik hierdoor liever de Verrassend Volume variant, die hieronder nog aan bod komt. De geur van Langer Fris vind ik wel aangenaam, ik ruik de groene thee er zeker in terug en deze droogshampoo heeft dan ook de meest frisse geur van de drie.





Verrassend volume

 

"Andrélon Droogshampoo Verrassend Volume is speciaal ontwikkeld voor slap of futloos haar dat tussen wasbeurten door een oppepper kan gebruiken. De unieke formule met Lift-up System zorgt ervoor dat het vet bij de haarwortels wordt opgenomen en het haar meer volume krijgt, waardoor het weer licht en luchtig valt."

De Verrassend Volume droogshampoo is mijn favoriet van deze drie. Zelf vind ik mijn haar het mooist als het luchtig valt en niet plat langs mijn gezicht hangt. Volume is wat ik wil! De eerste dag na het wassen is mijn haar altijd wel licht, maar de dag daarna begint het weer vet te worden en wordt het zwaarder. Dan gebruik ik graag Verrassend Volume, om mijn kapsel een boost te geven. Deze droogshampoo ruikt lekker fris naar citrusvruchten.

Ik maak verschillende scheidingen in mijn haar en spray daar wat droogshampoo. Dit laat ik dan twee minuten drogen (want het product is nat als het net uit de bus komt, het droogt op in poedervorm), waarna ik mijn haar kam. Vervolgens gooi ik mijn haar naar voren en woel ik er met mijn vingers doorheen, zodat het poeder zijn werk kan doen. Wanneer ik mijn haar weer in model breng, voelt het stugger aan en heb ik ineens een volumineus kapsel. Verrassend Volume laat geen witte stipjes of waas achter, wat ik heel belangrijk vind bij een droogshampoo.

Op de twee foto's hieronder zie je links mijn haar voordat ik de Verrassend Volume droogshampoo heb aangebracht, rechts erna. Een volle bos met haar, precies zoals ik het wil!


De droogshampoos van Andrélon kosten €4,99 per stuk, je kunt ze kopen bij de drogist en in verschillende supermarkten. In de bussen zit 245 ml, waarmee je je haar ongeveer twintig keer kunt behandelen.

Wat is jouw ervaring met droogshampoo?

Adverteerdirect