02-07-2012

China Glaze: Electric Pineapple & Traffic Jam



Alweer een tijdje geleden plaatste ik een bestelling bij Enchantra. Ik kocht drie nagellakken van China Glaze uit de Summer Neons collectie, een aantal producten van Sleek, en nog twee nagellakken uit oudere collecties van China Glaze. Die laatste twee zal ik vandaag aan jullie laten zien. Eindelijk heb ik ze allebei gedragen, en kan ik dus mijn oordeel vellen!


Ik ging voor Electric Pineapple en Traffic Jam. Beide lakjes komen uit oudere collecties, zoals ik hierboven al zei. Electric Pineapple komt uit de zomercollectie van vorig jaar van China Glaze, die Island Espace heette. Traffic Jam is iets nieuwe en komt uit de herfstcollectie van vorig jaar, Metro (Uptown).


Electric Pineapple bestelde ik omdat deze er neongeel uitzag op de foto´s die ik op internet had bekeken. Toen ik Electric Pineapple in real life zag, was ik in eerste instantie teleurgesteld. Neongeel? Dit is eerder viezig groen...
 



Toen ik de nagellak op mijn nagels deed zag ik een lichte, limegroene kleur. Electric Pineapple heeft een creamy finish en bevat dus geen glittertjes. Leuk hoor, die limegroene kleur, maar het was niet wat ik had verwacht. Echter begon het zonnetje daarna te schijnen, en in het zonlicht zag de nagellak er wel degelijk geel uit. Neongeel was niet de kleur die ik zag, maar in ieder geval niet meer dat viezige groen. Op de foto met flits (de onderste foto) zie je dan ook wél een gele kleur. Hier lijkt de kleur superfel, maar in het gewone daglicht is dat dus niet zo. Jammer, want ik wilde juist heel graag zo'n neongele nagellak!

Er is verder niks mis met Electric Pineapple, hij lakt prettig. In twee laagjes heb je een volledige dekking, wat ik altijd op prijs stel. Met lichte kleuren is dat namelijk lang niet altijd het geval! Ook vind ik het fijn dat de nagellak mooi egaal opdroogt, er zijn geen strepen of oneffenheden te bekennen. Ondanks dat ik niet geheel tevreden ben met de kleur van de nagellak (omdat het niet is wat ik had verwacht, niet zozeer omdat ik de kleur niet mooi vind), heb ik 'm toch drie dagen gedragen. Electric Pineapple is in die drie dagen perfect blijven zitten, zonder te chippen. Ik heb de lak er afgehaald omdat ik het tijd vond voor een ander kleurtje, haha.



Traffic Jam leek me een toffe kleur. Misschien niet heel bijzonder, maar dit soort tinten behoren tot mijn favorieten wat nagellakkleuren betreft. Ik vind dat donkerrode/paarse kleurtje gewoon erg mooi en het past ook bij alles!





Traffic Jam is op de nagels net zo mooi als ik me had voorgesteld. Dit is de kleur die ik graag wilde zien; dat bessenachtige, tussen rood en paars in waar ik dol op ben. Ook Traffic Jam is creamy en dus zonder glitters of andere bijzondere finish.

Ik heb Traffic Jam zo'n vijf dagen gedragen, zonder dat de kleur is gaan chippen. China Glaze is echt geweldig wat kwaliteit betreft. Sommige lakjes zijn wat dik (de Summer Neons, bijvoorbeeld), maar ze blijven geweldig op je nagels zitten en drogen egaal op. Zo ook Traffic Jam, ik weet zeker dat ik deze kleur vooral in de herfst veel zal gaan dragen!


Ik kocht mijn China Glaze nagellakken bij Enchantra, een betrouwbare Nederlandse webshop. Voor beide lakjes betaalde ik €4,95.

Adverteerdirect