30-05-2011

Peel-off Masker Dr. van der Hoog: Honing



In een vorige shoplog hebben jullie kunnen zien (en lezen) dat ik twee maskertjes kocht van Dr. van der Hoog. Ik schreef al dat er misschien nog een review zou komen. Vandaag heb ik het peel-off masker getest, met honing.
Dit is wat Dr. van der Hoog zelf zegt over het masker:
"Reinigt de huid tot diep in de poriën. Dit masker vormt een transparant filmpje op de huid, dat bij het verwijderen alle onzuiverheden en dode huidcellen meeneemt. De huid is dan stralend schoon en de poriën zijn zichtbaar verfijnd."

Toen ik het masker ging gebruiken en verpakking openmaakte, voelde ik al meteen dat het masker een hele plakkerige substantie had. Op zich niet erg, want honing plakt natuurlijk al van zichzelf. Het masker heeft geen kleur; het is transparant. De geur van het maskertje is wel fijn, je ruikt echt dat er honing in zit. Jammer genoeg vond ik de geur al snel minder worden; eenmaal op mijn huid vond ik het maskertje een beetje chemisch ruiken. Ook vond ik het totaal niet fijn aanvoelen, meteen nadat ik het smeerseltje op mijn wangen en neus aanbracht, begonnen mijn ogen te prikken! Uiteindelijk heb ik het masker op mijn hele gezicht aangebracht. Even een tip voor de meiden die dit masker ook willen gebruiken: Smeer snel!!! Het masker droogt ontzettend snel op, terwijl ik nog aan het smeren was trok ik al bijna een stukje masker van mijn huid!

Ik heb het masker 15 minuten laten zitten. Het is een peel-off masker, dus het verwijderen van het masker ging gemakkelijk! Ik begon bij mijn voorhoofd en trok bijna in één keer het hele masker van mijn gezicht af. De restjes spoelde ik met koud water af. Hierboven heb ik een aantal negatieve punten benoemd, maar: wat heb ik een zacht huidje nu! Héérlijk. Mijn huid is nu veel zachter dan voor ik het masker heb opgedaan. Het resultaat is dus wel positief!

Nog iets positiefs: je hebt maar een klein beetje nodig, dus je kan het masker meerdere malen gebruiken (míts je hem echt goed afsluit, anders gaat het schimmelen!) Ik denk dat je met één masker twee keer kan doen, misschien drie keer. Het masker kocht ik voor 2.10 euro, bij Kruidvat.

Adverteerdirect