10-04-2012

OOTD: Like A Ladybug


Al maanden heb ik een fel, koraalkleurig taillerokje in mijn kast liggen. Ik kocht deze om me wat minder saai te kleden, om wat meer uit mijn comfortzone te komen. Je raadt het al: ik heb 'm nog nooit gedragen. Ik vind 't rokje nog steeds heel leuk en de kleur is tha bomb, maar ik vind het gewoon lastig om zulke kledingstukken te combineren. Vandaar dat de outfit uiteindelijk toch nog met veel zwart en wit is geworden. Niet heel gewaagd misschien, maar voor mij toch al iets minder veilig.





Het koraalkleurige rokje is van H&M en is van vorig jaar, dus of 'ie nog te krijgen is weet ik niet. Hij komt uit de Conscious Collection, een collectie waarin de kledingstukken van biologisch katoen en gerecycled polyester zijn gemaakt. Zo ook dit rokje, hij bestaat voor 65% uit polyester, 33% uit katoen en 2% elastaan.


De stof van het rokje voelt dik en stevig aan. Het is geen rokje dat snel lelijk zal worden door de was. De buitenkant glanst mooi en voelt prettig aan. De rok heeft ook twee onderrokken die zorgen voor dat puffy effect. Aan de bovenkant van de rok zit een zwarte band die het rokje mooi afmaakt en een leuk contrast geeft. De band is overigens niet elastisch; hij moet dan ook precies om je taille heen passen, anders krijg je het rokje niet dicht.

Ik heb de koraalkleurige rok gecombineerd met een simpele, witte top van H&M. De top valt lekker losjes en heeft een paar leuke details, zoals het borstzakje en de vorm van de hals met knoopjes.



Verder draag ik een zwarte maillot van HEMA en mijn bruine 'suede' wedges van Shoe Outlet.



Waar de armbanden van zijn weet ik helaas niet, het is gewoon een mengelmoes van bij elkaar geraapte armbanden. De kraalarmbandjes heb ik gekregen van mijn oma, die gemaakt zijn van parels en edelstenen.


De perzikkleurige verenoorbellen met gouden details komen van H&M. Ik draag hier overigens mijn (bijna) dagelijkse look, waar ik gister een artikel over schreef.

Mijn moeder vond trouwens dat ik er met deze outfit uit zag als een lieveheersbeestje, haha. Vandaar de titel van de OOTD! 
 
Wat vind jij van dit rokje? Hoe zou jij deze combineren? Ik kan wel wat tips gebruiken!

Adverteerdirect