09-04-2012

Mijn (bijna) dagelijkse make-up routine


Eigenlijk heb ik niet écht een vaste make-up routine. Ik heb al vaker gezegd dat ik geen 'everyday bakje' heb, zoals veel andere meiden dat wel hebben. Dat is omdat ik zoveel mogelijk producten uit mijn stash wil gebruiken en op die manier ook nieuwe combinaties kan ontdekken. Toch heb ik wel een look die ik het vaakst draag en ik heb natuurlijk ook een aantal producten die ik bijna elke dag gebruik. Vandaag laat ik jullie dus mijn (bijna) dagelijkse make-up routine zien.



Ik begin met een blote billen gezicht, inclusief badjas en haar dat nog niet is gedaan. Jup, zo zie ik eruit als ik net wakker ben.



Dit ziet er al een stukje beter uit. Ik heb mijn concealer (Bourjois Healthy Mix) onder de ogen en op rode vlekjes en andere onzuiverheden aangebracht met mijn vingers. Daarna heb ik mijn poeder foundation aangebracht. Ik heb hiervoor Sephora Mineral Loose Powder Foundation gebruikt. Deze heb ik aangebracht met de poederkwast van Zoeva, in ronddraaiende bewegingen. Een klein beetje gezichtsmake-up doet al wonderen: A little goes a long way!



Verder met de ogen. Op de foto hierboven heb ik de eerste twee stappen al gedaan, namelijk het aanbrengen van oogschaduwbasis (Essence You Rock) en een matte, witte kleur op het hele ooglid. Hiervoor heb ik de witte kleur uit het Sleek Au Naturel palette gebruikt.



De daaropvolgende stap is het aanbrengen van een champagnekleurige oogschaduw met shimmer. Ik gebruik hiervoor de kleur Taupe uit het Sleek Au Naturel palette.



Daarna heb ik een mosgroene kleur (Moss uit Sleek Au Naturel palette) in de buitenste ooghoek aangebracht, maar niet in de crease. Doordeweeks draag ik meestal weinig tot geen oogschaduw in de arcadeboog, omdat dit al snel te zwaar kan staan, vind ik.



De onmisbare en tevens favoriete stap in een Lotte-look: zwarte eyeliner met wing. Ik gebruik hiervoor bijna altijd de zwarte gelliner van Catrice (Blackjack with Jack Black), omdat die intens zwart is en heel prettig werkt.



Hier ging het een klein beetje mis vandaag: mascara. Het lukte vandaag niet zo goed, ik had last van een 'slechte wimperdag'. Hebben jullie dat ook soms? Ik baal dan de rest van de dag, omdat ik weet dat mijn wimpers niet goed zitten. Ik heb twee mascara's gebruikt, omdat ze elkaar goed aanvullen. Eerst heb ik Sexy Pulp van Yves Rocher gebruikt en daarna False Lash Effect van Max Factor.

Daarna heb ik mijn wenkbrauwen ingevuld met de matte, donkerbruine kleur uit het Sleek Au Naturel palette. Vervolgens heb ik Vanilla van MAC onder de wenkbrauw aangebracht als highlight. Op de foto's zie je 'm niet echt zitten, maar het is dan ook een heel subtiele highlight.

Met flits, hier kun je de highlighter goed zien
Zonder flits
Ik heb niet echt een blush die ik standaard elke dag gebruik, maar mijn meest gebruikte blush is toch wel Rose Gold van Sleek. Rose Gold heeft een prachtige roze kleur en bevat daarnaast geweldige gouden shimmer. Als highlighter gebruik ik graag de witgouden Gotta Glow van ELF. Ook heb ik nog een matte bronzer aangebracht. In de winter gebruik ik dit niet, maar nu het (hopelijk snel) weer wat warmer wordt vind ik het toch wel leuk staan. Hiervoor heb ik een Colorwheel van NYC gebruikt, met de naam All Over Bronze Glow.



Een vast lipproduct heb ik ook niet, maar de laatste dagen draag ik graag MAC Viva Glam Nicki. Deze dep ik zachtjes op de lippen, ik smeer niet. Op deze manier is de roze kleur net wat meer draagbaar.


Heb jij een vaste dagelijkse make-up routine, of wissel je net als ik vaak van producten?

Adverteerdirect