07-06-2011

NYC Colorwheels

Deze producten moet ik echt even met jullie delen, want jeeeeetje, wat gebruik ik deze veel en wat zijn ze goed (én goedkoop!).



Ik heb het over de NYC Colorwheels. NYC is nog niet zo lang verkrijgbaar in de Nederlandse winkels; nu ongeveer een maandje (misschien twee). Ik was nogal sceptisch over dit merk, omdat ik veel slechte reviews had gelezen over onder andere de oogschaduws. De oogschaduws heb ik dus nog even laten liggen, maar ik heb wel twee Color Wheels meegenomen. Zien ze er niet mooi uit, met die verschillende vakjes en kleurtjes?


Hierboven zie je de bronzer, genaamd 724A: All Over Bronze Glow. De bronzer is bijna helemaal matte, maar er zit een piepklein shimmertje in. Ik gebruik deze bronzer om mijn gezicht te shapen. Ik breng de bronzer net iets onder mijn jukbeenderen aan, zodat de natuurlijke schaduw daar iets beter zichtbaar wordt. Om te voorkomen dat ik 'vieze' wangen krijg (als in: strepen die eruit zien alsof ik met modder heb gespeeld), blend ik de bronzer een beetje naar boven, richting mijn wangen en mijn slapen. Ook breng ik een vleugje bronzer aan op mijn voorhoofd, bij de haargrens. Ik heb een lang gezicht en een groot voorhoofd, vind ik. Door de bovenkant van mijn voorhoofd ietsje donkerder te maken, lijkt mijn voorhoofd optisch net iets minder groot. Het pigment van deze bronzer is niet supersterk, wat juist wel fijn is; je kan de bronzer mooi opbouwen en je voorkomt op die manier dat je een veel te bruin gezicht krijgt.


Dan heb ik nog een Color Wheel, namelijk een blush met de naam: 723A Pink Cheek Glow. Ook over deze Color Wheel ben ik uitermate tevreden; ik gebruik hem meerdere keren per week. Ik vind de kleur die je krijgt als je de verschillende kleurtjes tegelijk gebruikt echt perfect bij mijn huidskleur passen. Het is vrij roze, maar heeft ook wel iets peachy-achtigs. Ook hiervoor geldt dat de pigmentatie niet reeeeuze verbluffend is, maar wederom vind ik dat helemaal niet erg; je kunt de blush zo mooi opbouwen. En daarbij komt nog dat ik in de zomer vaak bronzer draag, en dan wil ik niet dat mijn blush heel duidelijk zichtbaar is (anders wordt het een beetje too much). Als ik de blush gebruik, in combinatie met de bronzer, breng ik deze lichtjes aan op de appeltjes van mijn wangen, en blend ik het product richting mijn slapen.


Swatches met flits: links de blush, rechts de bronzer


Swatches zonder flits: links de blush, rechts de bronzer.


Ik breng de bronzer én de blush aan met mijn schuinafgesneden kwast van de H&M. Dit werkt simpelweg het prettigst voor mij.

Heb jij al iets geprobeerd van het merk NYC? Zo ja, wat? En wat vond je ervan?

Adverteerdirect