28-10-2011

Catrice Big City Life: Sydney Palette


Wat waren we allemaal nieuwsgierig naar de Big City Life collectie van Catrice! Eindelijk ligt ‘ie in de winkels en ik heb meteen mijn kans gegrepen om mijn favoriete palette mee te nemen. Ik vond ze allemaal erg mooi, maar de kleuren van Berlin heb ik al heel veel, de kleuren van London passen niet goed bij me (ze zijn te koel voor mijn huid) en toen ging het tussen Sydney en New York. Ik koos voor Sydney, omdat ik het gevoel heb dat ik deze kleuren oogschaduw meer zou gebruiken dan die van het New York palette. Kijk verder voor de review met swatches!


Van de verpakking ben ik erg onder de indruk. Catrice heeft er echt iets moois van gemaakt! Het palette is van stevig karton en kan je openmaken door aan het stukje lint te trekken. De kleur van het palette en de afbeeldingen daarop vind ik erg mooi en zeker niet goedkoop ogen. De kleuren in het palette zijn warm. Een paar lila en paarse tinten, een mooie koperbruine oogschaduw, een matte bruine, en een gouden highlighter. De blushes vind ik ook erg mooi, ook deze zijn warm. Opera House is een peachkleurige blush met mooie shimmer, en Taronga Zoo is een lief roze kleurtje met gouden shimmer. De oogschaduws en de blushes zijn goed op elkaar afgestemd en de kleuren passen allemaal mooi bij elkaar.


De blushes zijn zacht en goed gepigmenteerd. Niet zo gepigmenteerd dat je er heel erg voorzichtig mee moet zijn (zoals sommige Sleek blushes), maar ze geven wel meer dan voldoende kleur af.


Ook de oogschaduws zijn zacht en geven erg veel kleur af. De swatches zijn zonder oogschaduwbasis gemaakt en zoals je kunt zien zijn de oogschaduws goed gepigmenteerd. Ze brokkelen ook niet, gelukkig. Mijn favoriete kleuren: Town Hall, The Rocks en Bondi Beach.


In het palette zitten ook een kwastje (met aan één kant een sponsje en aan de andere kant ‘haartjes’) en een zwart mini-oogpotlood. Het oogpotlood vind ik prima, hij is mooi zwart en geeft genoeg kleur af. Het kwastje vind ik niet bijzonder en gebruik ik ook niet, de haren zijn mij te stug.

Conclusie
Ik ben meer dan tevreden met dit mooie Sydney palette van Catrice! Ik ga hier zeker nog wat looks mee maken in het weekend, die zal ik dan aankomende week in een blogpost verwerken. De oogschaduws en blushes zijn goed gepigmenteerd en de kleuren zijn allemaal mooi op elkaar afgestemd. Zeker een aanrader!

Het Sydney palette kost €6,99 (net als de andere drie palettes) en kan je tijdelijk kopen bij Kruidvat. Wees er snel bij, want de collectie is populair en het is limited edition!

Wat hebben/willen jullie hebben van deze collectie? Of sla je deze LE over?

Adverteerdirect