31-10-2011

Look met Sydney palette van Catrice Big City Life collectie


Een paar dagen geleden konden jullie mijn review zien van het Sydney palette van de Big City Life collectie van Catrice. Ik was erg enthousiast over de oogschaduws en de blushes. Vandaag laat ik jullie een look zien, gemaakt met het Sydney palette, waarbij ik gebruik heb gemaakt van een paar van de prachtige oogschaduwkleuren en één van de mooie blushes.



Voor de look heb ik vier kleuren oogschaduw gebruikt:
- Bondi Beach in de binnenste ooghoek en als highlight onder de wenkbrauw
- Royal Botanic Garden over het bewegend ooglid
- Town Hall in de buitenste ooghoek en langs de onderste wimperrand
- Harbour Bridge in de arcadeboog (gemixt met een piepklein beetje Town Hall)


De oogschaduw werkt prettig, al moet ik zeggen dat Bondi Beach en Royal Botanic Garden wel even wat moesten worden opgebouwd. De structuur van de oogschaduw kun je vergelijken met de oogschaduw van Sleek; ze zijn vrij poederig en sommigen zorgen voor fall-out. Tik daarom goed je kwastje af, voordat je ermee in de buurt van je ogen komt! Town Hall en Harbour Bridge vond ik de meeste kleur afgeven, van de kleuren die ik voor deze look heb gebruikt. Beide kleuren zijn ontzettend gepigmenteerd en kun je vergelijken met Sleek kwaliteit. De twee lichtere oogschaduws vond ik dus wat lastiger om mee te werken, maar ook deze zijn erg mooi en het opbouwen waard!


Als blush heb ik Opera House gebruikt, de shimmery wijnrode kleur in het palette. Deze past goed bij de warme ooglook en het maakt de look helemaal af. De blush geeft ontzettend veel kleur af en je moet dus voorzichtig zijn met aanbrengen, je pakt al gauw te veel (ook weer net als bij Sleek blushes)!


Andere producten die ik heb gebruikt:
- Catrice zwarte gelliner
- Max Factor False Lash Effect mascara
- Sephora losse poeder foundation
- Essence Stay All Day concealer
- Wenkbrauwpotlood van de HEMA en een oogschaduw uit het 88 palette om in te kleuren
- Wit oogpotlood van Catrice (op de waterlijn)
- NYX lipstick in Tea Rose

De palettes van de Big City Life collectie kosten €6,99 en kan je tijdelijk kopen bij Kruidvat.

Wat vinden jullie van de Big City Life collectie? En wat vinden jullie van deze look? Geslaagd of niet geslaagd?

Adverteerdirect