27-12-2011

Therme Bali Flower Vulcan Scrub


Zo’n één keer in de week scrub ik mijn lichaamshuid, tijdens het douchen. Ik doe dit bewust niet meerdere keren per week, het kan zijn dat de huid dan geïrriteerd wordt en dat is niet de bedoeling. Scrubben is goed voor de huid, omdat het de dode huidcellen verwijdert en zorgt voor een goede doorbloeding. Deze scrub van Therme is op het moment mijn favoriet, en ik kwam erachter dat ik deze nog niet eens heb gereviewed! Aangezien mijn scrub al bijna op is doordat ik hem al zo vaak heb gebruikt, leek het me de hoogste tijd voor een review.




Therme over de Bali Flower Vulcan Scrub:

“Bali Flower Vulcan Scrub is een heerlijke scrub die de huid glad en zacht maakt. De hydraterende werking van het orchidee extract, de rijstmelk en de sojaolie verwent de huid optimaal.”


Van de ingrediëntenlijst word ik niet veel wijzer, ik ben geen expert met zulke moeilijke namen voor bepaalde stoffen. Wel zie ik dat er SLS in zit, als je dit ingrediënt liever vermijdt, kan je deze scrub overslaan. Ikzelf heb geen problemen met SLS en mij gaat het meer om het eindoordeel: als het product goed werkt en mijn huid niet irriteert, heb ik er vrede mee.


De geur van de Bali Flower Vulcan Scrub is bijzonder. Moeilijk te omschrijven, maar het ruikt een beetje naar een oriëntaalse bloemengeur. Ik ruik ook lichtelijk iets kruidigs, maar de zachte bloemengeur overheerst het kruidige wel. Ik vind de scrub erg lekker ruiken, heel anders dan de scrubs die ik tot nu toe heb geprobeerd! Ik blijf er maar aan snuffelen, het is echt een speciale geur.



De scrub is semitransparant; het heeft een beetje een licht leverkleurtje maar is ook redelijk doorzichtig. Je ziet duidelijk de scrubdeeltjes zitten, deze zijn namelijk zwart.



In de scrub zitten kleine scrubdeeltjes, gemaakt van Balinees vulkanisch zand. De scrubdeeltjes zijn best fijn, het zijn kleine zwarte spikkeltjes, maar je kunt er verbazingwekkend goed mee scrubben! Ze voelen best grof op de huid, ook al zou je dat niet verwachten als je de grootte van de deeltjes ziet in de scrub. Met deze Vulcan Scrub peel je alle dode huidcellen eenvoudig van je lichaamshuid en worden de onzuiverheden verminderd.


Wanneer ik mijn lichaam heb behandeld met deze scrub van Therme, voelt mijn huid heerlijk zacht aan. Ik voel na het gebruik dat mijn huid schoon, gehydrateerd en schilfertjesvrij is. Op lange termijn heb ik geen grote verbetering gezien, maar op het moment van scrubben zelf (en na het scrubben) ben ik keer op keer weer heel tevreden over deze Vulcan scrub.

Zoals ik al zei is mijn tubetje al bijna leeg, ik gebruik deze scrub echt heel graag! Wel had ik een travelsize formaat, in de mijne zit 50 ML. In de fullsize zit 200 ML en daar betaal je €8,49 voor. Ik denk dat ik deze scrub opnieuw ga kopen, en dan meteen de fullsize. Ik ben enthousiast!

Wat is jouw favoriete scrub?

Adverteerdirect