04-02-2012

Celebs die mij inspireren met hun looks


Er lopen een heleboel beroemde vrouwen rond met prachtige make-up. Zo mooi, dat ze me inspireren. Omdat ze zo flawless zijn, zo creatief en bijzonder, zo kleurrijk en anders dan normaal, zo simpel en toch prachtig. Een paar celebs springen er qua make-up toch echt uit. Vandaag laat ik jullie zien welke beroemde vrouwen dat zijn en leg ik uit waarom hun looks mij inspireren.

 


Natuurlijk, de koningin van de bizarre ooglooks en de creatieve eyeliner: Lady Gaga. Haar looks zijn uniek, ontzettend mooi gemaakt en heel inspirerend. Hoeveel video's op YouTube zullen er wel niet zijn van meiden die haar looks namaken? Ja, a gazillion inderdaad. Haar ooglooks zijn meestal niet heel draagbaar, maar wel mooi om naar te kijken.


Lauren Conrad, het meisje van de wereldberoemde invlecht in het haar. Niet alleen vind ik Lauren Conrad overkomen als een heel leuk, gezellig en lief meisje, maar ook haar looks zijn prachtig. Ze heeft echt een eigen stijl en doet bijna altijd zelf haar make-up. Geen bijzonder moeilijke of creatieve ooglooks, maar wel verzorgd, jong, strak en classy. Zij is één van de oorzaken van mijn liefde voor eyeliner met wing.



Ook looks waarbij het lijkt alsof je maar weinig make-up op hebt inspireren me. Ik wring me vaak in allerlei moeilijke bochten om mijn make-up zo mooi mogelijk aan te brengen en gebruik dan soms teveel product. Less is more, is ook wel een gezegde dat in dit geval geldt. Scarlett Johansson ziet er vaak uit alsof ze niet al te veel moeite heeft gedaan voor haar make-up, maar ondertussen heeft ze een perfecte huid waarbij mooi is geshaped met highlighter en bronzer. Ze ziet er niet uit alsof ze lagen foundation en poeder draagt, haar gezicht ziet er precies goed uit zo, vind ik.


Ik ben absoluut geen fan van Kim Kardashian, maar ik moet toegeven dat ze er altijd gorgeous uitziet op de rode loper. En dan bedoel ik vooral de manier waarop haar ogen zijn opgemaakt. Wat staan die zwarte smokey eyes haar toch fantastisch! Hier kan ik nog wat van leren, ik zou ook wel graag een perfecte smokey eye bij mezelf willen maken zonder eruit te zien als een wasbeertje.


Over wasbeertjes gesproken... Mary-Kate Olsen rockt de stoere look. Sommigen zullen dit niet mooi vinden, maar ik vind dat ze het goed kan hebben. Haar blanke huid met die bruin/zwarte oogmake-up en rode lippenstift is een mooie combinatie. Die grungy look kan niet iedereen dragen, ik denk dat het bij mij niet mooi zou staan. Ook dit zou ik nog wel graag willen leren!


Natuurlijk kan ik Katy Perry niet vergeten, met haar sprookjesachtige make-up looks. Vooral wanneer ze een heftige cateye draagt vind ik haar geweldig mooi. De vorm van haar ogen wordt hierdoor ontzettend benadrukt en doordat haar gezichtsmake-up zo rustig gehouden is, is het niet gauw te veel bij Katy. Deze ooglook zou ik wel een keer na willen maken, met het witte lijntje boven de zwarte liner.


Nicki Minaj is qua make-up een beetje in hetzelfde hokje als Katy Perry te plaatsen: sprookjesachtig, popperig en vaak heel kleurrijk. Vooral haar make-up in de videoclip van Superbass vind ik erg mooi. Op haar oogleden draagt ze kanariegeel en roze oogschaduw. Natuurlijk is de look niet compleet zonder dikke zwarte liner en vette nepwimpers. Oh, en de barbieroze lippen moet ik niet vergeten te vermelden! Ik ben heel benieuwd naar meer videoclips van Nicki Minaj, ik heb het idee dat ze steeds meer ontpopt en haar looks worden alsmaar creatiever. I like!

 

De vrouw waar mijn liefde voor eyeliner grotendeels door is begonnen: Angelina Jolie. De ene keer draagt ze een hele harde lijn op haar wimperrand, de andere keer een subtiele schaduw met wing. Op welke manier ze het dan ook draagt, ik vind het áltijd mooi. Op de foto hierboven zie je dat het lijntje zelf nog wel redelijk aanwezig is, maar het uitsteeksel is juist heel zacht en onopvallend. Wat mij betreft is dit de perfecte eyeliner. Echt, ik kan wel uren kijken naar deze foto. Het liefst zou ik zelf ook dag en nacht met zulke make-up rondlopen, omdat ik het gewoon zo mooi vind. Wauw. Zo simpel, maar echt gorgeous!  



Zelf ben ik echt een diehard fan van de Marilyn Monroe look. Ik vind haar sowieso een hele bijzondere, inspirerende vrouw en ze fascineert me erg. Haar make-up is legendarisch en wereldberoemd. Het is zo interessant hoe de mensen vroeger, met veel minder producten, al zulke mooie looks konden maken en echt al heel erg bezig waren met het shapen van de ogen en het gezicht. Ja, zulke looks als die van Marilyn Monroe blijven toch wel mijn favoriet, alleen al omdat er zo'n verhaal achter zit.


Welke celebs inspireren jou met hun looks?

Adverteerdirect