19-02-2012

ELF Mineral Lipsticks in Nicely Nude en Runway Pink



Over de Mineral Lipsticks van ELF heb ik al veel goede dingen gehoord. Toen ik laatst een bestelling bij ELF plaatste, besloot ik eens twee van deze lippenstiften te proberen. Ik koos voor twee lichtroze nude kleurtjes, die in eerste instantie veel op elkaar lijken.



ELF over de Mineral Lipsticks: 
"Vanaf nu hydrateert u uw lippen en geeft u ze tegelijkertijd een langdurige zachte, natuurlijke kleur! Deze voedende mix van exotische oliën, natuurlijke was, vitaminen en plantenextracten creëert de perfecte vochtinbrengende formule. De gestroomlijnde lipstick geeft een superieur kleurresultaat, glijdt gemakkelijk over de lippen en houdt lang. Uw lippen blijven de hele dag perfect gehydrateerd en zacht. Kortom: lippen om te zoenen!"


De Mineral Lipsticks komen in witte doosjes van karton. Geen poespas, alleen de productnaam, de namen van de lipsticks en de ingrediënten. In deze minerale lipsticks zitten geen parabenen, geen chemische kleurstoffen en ook geen conserveringsmiddelen. Dat is alvast prettig!


De lippenstift zit in een matzwarte verpakking en de huls is glanzend. Op de verpakking staat alleen het logo van ELF en de volledige merknaam (Eyes Lips Face). Op de onderkant zit een stickertje met daarop de naam van de lippenstift en wat info. Ik vind dat de Mineral Lipsticks van ELF er mooi uitzien, dankzij de simpele verpakking. Doordat de buitenkant van de lippenstift matzwart is, oogt 'ie niet goedkoop. Ook voelt de lippenstift fijn aan, hij voelt stevig en is vrij zwaar voor zo'n soort product.

Nicely Nude


Nicely Nude is een lichtroze, nudekleurige lippenstift. Het is een typische 'my lips but better' kleur, die semi-matte opdroogt. De pigmentatie van deze lippenstift is me een beetje tegengevallen. Ik heb hem echt moeten opbouwen en zelfs na drie à vier laagjes vond ik 'm eigenlijk nog niet dekkend genoeg. Nicely Nude staat wel heel rustig, doordat 'ie zo dicht bij mijn eigen lipkleur ligt.

Runway Pink



Allereerst wil ik even zeggen dat de lipstick er heel vreemd uit ziet. Op de close-up foto kun je het ook wel zien: het lijkt wel alsof er allemaal 'krasjes' in de lippenstift zitten, die iets lichter zijn dan de rest. Dat vind ik een beetje raar, het geeft me dan meteen een gevoel alsof er aan deze lippenstift 'geknoeid' is. Ik heb het ook nog nooit eerder bij een lipstick gezien!
Ik dacht dat Runway Pink bijna hetzelfde zou zijn als Nicely Nude, toen ik de lipsticks ontving. Ze lijken in de huls heel erg op elkaar, maar er zit wel degelijk verschil in. Runway Pink is geheel matte en is lichter van kleur. Ook heeft Runway Pink een lichtelijke zalmroze ondertoon, terwijl Nicely Nude echt roze is. Runway Pink geeft, in tegenstelling tot Nicely Nude, heel veel kleur af en is met één laagje al compleet dekkend.

Boven: Nicely Nude (2 laagjes, anders zag je bijna niets van de kleur) Onder: Runway Pink (1 laagje)

Beide lipsticks smeren wel makkelijk, maar accentueren velletjes heel erg (wat ook duidelijk is terug te zien op de foto's). Ze ruiken overigens niet echt lekker, de geur doet me een beetje aan die gekleurde klei van vroeger denken. Ze ruiken niet sterk, maar als ik echt heel hard mijn best doe om een geur te ontdekken ruik ik die klei. Nicely Nude blijft overigens echt niet lang zitten, wat waarschijnlijk ook met de pigmentatie te maken heeft. Na ongeveer een kwartier is de lippenstift bijna compleet verdwenen, terwijl Runway Pink makkelijk een uur of twee blijft zitten.

Ik ben eigenlijk teleurgesteld in deze minerale lipsticks van ELF. Ik dacht dat ze heel fijn zouden zijn, gezien de positieve reviews die ik erover gelezen heb. Ook de prijs heeft mij misleidt; deze lipsticks zijn de duurste lipsticks die ELF verkoopt dus ik had er wel iets meer van verwacht. Ik moet dan ook zeggen dat ik geen andere Mineral Lipsticks meer hoef te proberen, ik vind ze niet prettig.

ELF Mineral Lipsticks zijn te koop in de webshop van ELF voor €5,00 per stuk.

Heb jij wel eens lippenstift van ELF geprobeerd? Zo ja, van welke lijn en wat vond je ervan?

Adverteerdirect