20-02-2012

Trends waar ik niet aan meedoe


Sommige trends vind ik geweldig, sommige vind ik afschuwelijk. Aan de ene trend doe ik mee, aan de andere niet. Ik haal vaak wel inspiratie uit trends, maar echt helemaal de mode volgen en me aan alle 'regeltjes' van dat moment houden doe ik niet. En dan hebben we ook nog overgebleven trends: ik vind ze wel leuk, maar niet voor mezelf. Zoals colorblocking, wat je op de foto hierboven ziet. Het ziet er geweldig uit, maar zelf krijg ik het niet voor elkaar om felle kleuren met elkaar te combineren. Vandaag bespreek ik de trends waar ik niet aan mee doe, om welke reden dan ook.


Allereerst: ik wil niemand beledigen met dit artikel. Dit is puur mijn mening en ik vind dat ik die op mijn eigen blog best mag geven. Als jij een trend die ik helemaal niets vind wel heel erg leuk vind, voel je dan vooral niet persoonlijk aangevallen. Ieder heeft z'n eigen stijl en voor mij geldt qua mode helaas toch de 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg' quote.



Cropped tops vind ik alleen leuk als het goed gecombineerd is én als de persoon in kwestie er een shirtje onder draagt (een blote buik is zó 90's). Zelf heb ik al meerdere keren met een cropped top aan in een kleedhokje gestaan, maar steeds houdt iets me tegen. Past het wel bij mijn figuur? Hoe moet ik dit combineren? Moet er dan een wit, zwart, of gekleurd shirtje onder? Jep, de typische Lotte 'ik weet niet hoe ik het moet combineren' situatie.



Biker boots zijn ook ongelofelijk hip. Ik zie ze op veel modeblogs voorbij komen en veel meiden dragen ze met liefde, maar ik vind ze drie keer niks. Ze staan, naar mijn mening, eigenlijk nooit vrouwelijk. Ik vind ze er zo goed als altijd nogal lomp uitzien. Ook maakt het je voeten echt huge, waar ik al helemaal een hekel aan heb. Nee, geen fan van dit mannelijk schoeisel.



De trend met de dierenprint is ook niets voor mij. Ik heb zulke prints nooit mooi gevonden en dat zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren. Ik heb zelf dan ook maar één item in mijn kast wat een dierenprintje heeft; een sjaaltje van Ebay met luipaardprint. Ik vind dierenprint al gauw ordinair staan, het is al snel teveel van het goede. Soms vind ik het wel leuk staan, als iemand een bijna geheel zwarte outfit draagt en dan één dierenprint accessoire draagt.



Leren broeken kunnen ontzettend stoer staan en op zich best mooi zijn, maar toch zou ik het zelf niet dragen. Ten eerste lijkt het me helemaal niet lekker zitten en ook heb ik bij deze trend weer last van mijn combinatiesituatie (haha, nieuw woord).



Met echt bont hoef je al helemaal niet bij me aan te komen, maar ook faux fur is iets wat je niet in mijn kledingkast zal vinden. Bij de linkerjas vind ik het nog enigszins acceptabel, maar bij jassen die helemaal van bont zijn denk ik meteen aan Cruella DeVille. Aan de ene kant kan het ontzettend stylish en luxe ogen, maar dan moet je het wel echt heel goed combineren.



De chino's waren afgelopen herfst en winter dé nieuwe broekentrend. Stiekem vind ik deze broeken bij anderen wel leuk staan, maar ik vind het bij mezelf echt gek staan. Ik weet niet hoe het komt, maar ik voel mezelf heel mannelijk in zo'n chino. Ik ben gewend aan mijn strakke skinnyjeans, niet aan broeken die los om me heen hangen (oké, op mijn joggingsbroeken na). Wel vind ik de kleuren waarin deze broeken komen erg mooi en heb ik een tijdje getwijfeld of ik toch niet ook mee moest doen met deze trend.



Maxidresses en maxiskirts zijn ook totaal niet mijn ding. Ik vind soms de printjes en de modellen wel mooi, maar ik heb dan liever dat ze boven mijn knie zouden eindigen, in plaats van tot mijn enkels doorlopen. Ik vind dat zonde, dan is er niets van je benen te zien! De laatste jurk hierboven vind ik overigens wel erg mooi, maar ik zie mezelf er gewoon niet in.



Néééé, de wijde-pijpen-broeken zijn weer terug! De flared jeans zijn weer terug van weggeweest en ik ben hier níet blij mee. Vroeger droeg ik ze dagelijks, toen ik zo'n 13 jaar oud was. Maar inmiddels ben ik gewend geraakt aan mijn vertrouwde skinny's en zou ik die niet willen verruilen voor zo'n flared jeans. Ze zeggen dat het je benen mooier uit laat komen, maar ik vind mijn onderbenen juist mooier dan mijn bovenbenen en daar is met zo'n broek niets meer van te zien.



De borstelige wenkbrauwen zijn ook weer helemaal hot. Ik ben zelf absoluut geen fan van dunne, kriegelige lijntjes die wenkbrauwen voor moeten stellen, wenkbrauwen mogen best vol en duidelijk zichtbaar zijn. Echter vind ik de wenkbrauwen van de meiden hierboven too much. Het is mooi voor photoshoots en voor op de runway, maar in het dagelijks leven vind ik het net iets te zwaar.



Een tijdje geleden las ik op meerdere sites dat klonterige, spinnenpootwimpers weer 'in' zouden worden. Ik heb er zelf nog weinig van gezien (gelukkig), maar zelfs al doet de hele wereld dit binnenkort: ik niet. Ik heb mijn tijden van de 2 dagen oude mascara en elke ochtend een nieuw laagje aanbrengen wel gehad. Ik hou van volle, lange wimpers en gebruik zelf ook twee of drie laagjes mascara, maar dit vind ik echt té.



De kleur oranje wordt deze lente en zomer, net als vorig jaar, weer één van de trendkleuren. Ik hou niet zo van oranje en ik durf het niet echt aan om feloranje lippen te dragen naar buiten. Ik ben niet vies van een felrode of knalroze lipstick, maar oranje is toch wel een ander verhaal. Niet mijn ding, maar ik kan me voorstellen dat 't bij sommige meiden prachtig zou kunnen staan.

Ik herhaal het nog even kort: Het is absoluut niet mijn bedoeling om iemand te beledigen met dit artikel! Voel je vrij om in de comments jouw mening te geven over (de besproken) trends, ook als jouw mening compleet anders is dan de mijne.

Aan welke trend(s) doe jij niet mee en waarom niet? En wat vind jij van de trends die ik hierboven noemde?

Adverteerdirect