21-02-2012

Rituals TAO lijn: drie White Lotus producten


Onlangs won ik een pakketje bij Beautyscene, waar onder andere producten van de TAO lijn van Rituals inzaten, alledrie met witte lotus extract. Dit zijn mijn eerste producten van Rituals, op een lipgloss uit de Glossybox na. Ik was heel nieuwsgierig en ik heb de drie producten meteen uitvoerig getest.



T'ai Chi - White Lotus & Green Tea foaming shower gel sensation


Deze douchegel heeft de naam T'ai Chi gekregen, wat 'balans' betekent. In deze douchegel zit witte lotus, wat symbool staat voor zuivering (purity) en spirituele ontwikkeling. Ook zit er groene thee in het product, wat een krachtige antioxidant is en bekend staat om zijn kalmerende effect.

Aan de ingrediëntenlijst te zien zijn witte lotus en groene thee niet de hoofdbestanddelen, ze staan namelijk ongeveer op de helft van de lijst. Ook zie ik dat er sodium laureth sulfate in de douchegel. Mij maakt dit niet veel uit, maar ik vermeld het voor de dames die dit ingrediënt willen vermijden in hun producten.

T'ai Chi is een schuimende douchegel. Wanneer je zachtjes drukt komt er meteen een dot schuim uit de flacon die op luchtdruk werkt. Die dot schuim wordt uit zichzelf groter en breidt zich uit, waardoor het product erg zuinig in gebruik is. Met zo'n hoeveelheid schuim kan ik bijna mijn hele lichaam inzepen!

De geur vind ik erg aangenaam: fris en bloemig. Ik ruik de lotus en de groene thee duidelijk terug in het schuim en het doet me ook wel aan een gemaaid grasveld denken, op de een of andere manier. Ik vind het in ieder geval een lekkere geur om 's ochtends mee te douchen doordat het die frisse noten bevat. De geur blijft lekker hangen in de badkamer en ook subtiel op de huid.

Na het douchen voelt mijn huid redelijk verzorgd aan, maar toch wel een tikje droog. Dit komt natuurlijk onder andere door de SLS die in het product zit, wat wel jammer is. Maar ik ben sowieso al gewend om me met een rijke bodybutter in te smeren na het douchen, dus ik vind het geen probleem verder.

Yin - White Lotus & Yi Yi Ren bed & body mist



Yin ('innerlijke rust')  is een spray die je kunt gebruiken op (bed)textiel en op de huid. Deze spray kalmeert en zorgt voor een vreedzame slaap en rust. In Yin zit witte lotus en yi yi ren, een extract dat gebruikt wordt om zijn huidverzorgende eigenschappen.

Deze bed & body mist bevat geen alcohol, wat ik een groot pluspunt vind aangezien alcohol de huid uitdroogt. Wel staan witte lotus en yi yi ren ongeveer op de helft van de ingrediëntenlijst, wat betekent dat je er niet vanuit moet gaan dat er veel van de extracten in de spray zitten.

Yin ruikt, net als T'ai Chi, fris en bloemig. Yin is wel ietsje zoeter en warmer dan het doucheschuim, dit komt door het yi yi ren extract (dat heeft een zoete geur). De geur doet me heel ver weg denken aan drop, maar de bloemen en de frisse noten overheersen dat.

Ik ben een slechte slaper en ik lig vaak urenlang wakker. Tegenwoordig spray ik een beetje Yin op mijn kussen en ik merk dat ik daar inderdaad wat rustiger van word. Ik zeg niet dat het een wondermiddel is tegen slaapproblemen, maar het helpt wel degelijk in mijn geval. Ik krijg geen hoofdpijn van de geur, maar de geur is wel duidelijk aanwezig op mijn hoofdkussen. Als bodymist vind ik Yin ook erg fijn, al vind ik het jammer dat de geur niet langer dan een uurtje of twee blijft hangen.

Xiu Xi - White Lotus & Yi Yi Rend body & massage oil 




Xiu Xi ('droom zacht') is een rustgevende olie, verrijkt met witte lotus en yi yi ren. Deze olie is te gebruiken als massageolie, maar kan ook voor de hele droge huid als olie worden gebruikt.

Het eerste ingrediënt in het lijstje is druivenpitolie, gevolgd door zoete amandelolie en tarweolie. Dat deze prettige oliën bovenaan het lijstje staan, betekent dat het de hoofdbestanddelen zijn en dat deze massageolie uit goede ingrediënten bestaat. Wel zit er een beetje parfum in Xiu Xi, maar niet veel - het staat ongeveer in het midden van het lijstje.

Deze massageolie ruikt precies hetzelfde als Yin, de bed & bodymist. Wel vind ik dat Xiu Xi sterker ruikt, waarschijnlijk doordat dit product geconcentreerder is dan de spray die ik hierboven behandelde. Ik ruik weer de frisse bloemengeur, maar toch ook weer iets zoets en warms wat me doet denken aan drop. Heerlijk, ik kan er geen genoeg van krijgen!

Ik word nooit gemasseerd, dus ik ben blij dat Xiu Xi ook geschikt is om te gebruiken als olie voor het lichaam. Ik heb een hele droge huid, vooral op mijn benen. Als ik Xiu Xi na het douchen op mijn droge benen smeer voelen ze meteen heel glad aan. De olie trekt binnen een paar minuten helemaal in en laat geen vies laagje achter. De geur blijft heerlijk hangen op de huid, en ook voelen mijn benen de hele dag heel zacht en gevoed aan.

Conclusie

Ik ben heel enthousiast over deze drie producten van Rituals met witte lotus extract. Ik gebruik ze alledrie graag en vaak, tot nu toe heb ik elke douchebeurt met T'ai Chi gedoucht, me vervolgens ingesmeerd met Xiu Xi en wat van Yin op mijn lichaam gesprayd. Ik ben helemaal weg van de geur, het ruikt zo lekker naar de lente! Ook vind ik de verpakkingen erg mooi. De mooie mintgroene kleurtjes en de luxe uitstraling zijn me goed bevallen. Yin en Xiu Xi komen beide in een mooie glazen flacon en T'ai Chi komt in een stevige flacon van metaal.

Prijzen

T'ai Chi foaming shower gel sensation - €7,90 voor 200ml
Yin bed & body mist - €15,90 voor 50ml
Xiu Xi body & massageoil - €12,50 voor 100ml

Rituals producten zijn verkrijgbaar bij de Rituals filialen en online bij Bijenkorf.

Wat is jouw ervaring met producten van Rituals?

Adverteerdirect