09-02-2012

LOTD: Drie kleuren oogschaduw



Soms heb ik geen zin in een moeilijke ooglook met vijf verschillende kleuren oogschaduw, moeilijke technieken en allerlei verschillende kwasten. Laatst had ik ook zo'n dag: ik had haast, ik wilde er wel leuk uitzien, maar ik had geen zin (en tijd) om alles uit de kast te halen. Ik besloot voor een simpele ooglook met drie kleuren te gaan, die ik moeiteloos heb kunnen maken en waar ik niet lang over hoefde te doen, maar die er toch mooi uit zag.




De oogschaduws die ik heb gebruikt: 
Ik heb maar drie verschillende kleuren oogschaduw gebruikt voor deze ooglook. Ik gebruikte mijn Urban Decay Book of Shadows III. Uit dit palette heb ik de kleuren met de groene vierkanten gebruikt: Midnight Cowboy Rides Again (een perzikkleurige highlighter met veel glitters), Last Call (een burgundy kleur, ook wel bordeauxrood) en Rockstar (een warme, paarse oogschaduw met rode ondertoon).


Met flits

Zonder flits
Hoe ik de look heb gemaakt:
Ik heb de drie oogschaduws naast elkaar aangebracht. Ik begon met Midnight Cowboy Rides Again, deze bracht ik aan in de binnenste ooghoek. Hiernaast bracht ik Last Call aan, die dus in het midden van het bewegend ooglid kwam. Als laatst gebruikte ik Rockstar, die ik in de buitenste ooghoek aanbracht, naast Last Call. Ik heb de kleuren mooi in elkaar over laten lopen en ook in de arcadeboog netjes geblend. Natuurlijk heb ik look afgemaakt met mascara, waarvoor ik mijn geliefde False Lash Effect heb gebruikt van Max Factor.


Zonder flits

Met flits
 De rest van mijn gezicht: 
De blush die ik draag is Gleeful van MAC, een shimmery roze blush met rode en paarse ondertonen. Als highlighter bracht ik Rose van Sephora aan, dit is een roze highlighter met zilveren ondertoon. Op mijn lippen heb ik Doll van NYX.


Met flits
Zonder flits
 Deze look is makkelijk te maken, je hebt maar weinig producten nodig en je hoeft geen moeilijk blendingwerk te verrichten. Natuurlijk kun je ook drie andere kleuren gebruiken om deze 'techniek' te gebruiken. Ik koos zelf voor warme, paarse kleuren omdat ik dit het mooist bij mijn oogkleur vind staan. Het is een ooglook die snel gemaakt is, maar die er wel uitziet als je er moeite voor hebt gedaan.

Maak jij ook weleens ooglooks op deze manier? Hoeveel verschillende oogschaduws gebruik jij meestal in een look?

Adverteerdirect