08-02-2012

Mijn budgettoppers


Natuurlijk kwijlen we allemaal als we de persfoto's van een nieuwe MAC collectie zien, of al die prachtige foto's van de Inglot Store, of het Naked(2) palette van Urban Decay. Producten die wij, meisjes met een grote liefde en passie voor beauty, graag willen hebben, maar waar we niet altijd het geld voor hebben. Gelukkig zijn er heel wat leuke budgetmerken in de winkels te vinden en heeft niet alles een prijskaartje à la MAC, Dior of Too Faced. Vandaag laat ik jullie zien welke budget beautyproducten ik bijna dagelijks gebruik.




Allereerst twee gezichtsproducten van een merk dat bij Aldi verkocht wordt, Mildeen. Links zie je een facewash, rechts een dagcrème. De facewash (€2,00) gebruik ik elke ochtend om mijn gezicht mee te reinigen. Hij doet z'n werk goed, prikt niet en geeft je huid echt een fris gevoel. Over de gezichtscrème (€2,49) heb ik laatst een review geschreven. Deze ruikt heerlijk naar bloemetjes en matteert het gezicht, zodat je niet eindigt als een discobal. De crème is bedoeld voor de jonge huid en kan dagelijks gebruikt worden.



Links zie je de Eye Make-up Cleansing Oil van HEMA, rechts de Pure & Nature Anti-age Cleansing Lotion van Kruidvat eigen merk. De oogmake-up remover van HEMA (€1,75) gebruik ik echt al jaren. Het is een remover op basis van olie, dus als je daar niet van houdt kan je deze skippen. Hij verwijdert je oogmake-up in no time en kan zelfs waterproof mascara met gemak weghalen. Ik gebruik deze remover in combinatie met warm water. Ik doe eerst wat warm water op een wattenschijfje, en vervolgens een drupje van de remover. Weg is je oogmake-up! Om de rest van mijn gezicht te reinigen en het olielaagje van de remover weg te halen, gebruik ik de reinigingslotion van Kruidvat (€2,79). Deze is heel zacht voor de huid en ruikt ontzettend lekker. De lotion zorgt ervoor dat je gezicht lekker schoon aanvoelt, na afspoelen met lauw water, en zorgt ervoor dat je huid niet uitgedroogd aanvoelt, maar juist goed verzorgd en zacht.



Van blushes kun je talloze budgetvarianten vinden, die meestal ook nog wel goed zijn. Links zie je een blush van MAX, rechts zie je een Colorwheel Mosaic Face Powder van NYC in de kleur Pink Cheek Glow. De blushes van MAX zijn van de Action (€0,99) en zijn er in nog een paar andere kleuren. Ze geven veel kleur af en brengen makkelijk aan. Ik heb hier echt niks negatiefs over te zeggen! Van de Colorwheels van NYC (€4,99) ben ik fan. Dit is een roze variant, maar ze hebben ook een Colorwheel bronzer en nog een paar andere varianten. Ze zijn vrij mat en geven een natuurlijk kleurtje aan je gezicht.

 

Links zie je de welbekende gelliner van Catrice in de kleur Black Jack with Jack Black en rechts zie je een oogschaduwduo van Catrice in de kleur Help! I am Stranded. Over de gelliner van Catrice (€4,99) heb je vast en zeker al wat gehoord. Het is een zachte gelliner die absoluut niet uitdroogt in het potje (ik heb de mijne al een half jaar of langer, en hij is nog net zo creamy als toen ik hem kocht) en waar makkelijk mee te werken is. Ook zorgt een gelliner voor een minder hard lijntje dan wanneer je een vloeibare liner gebruikt. Het oogschaduwduo (€3,79) is mijn meestgebruikte oogschaduw op het moment, ik ben vooral dol op de matte donkerbruine kleur. Deze geeft ontzettend veel kleur af en gebruik ik graag om een lijntje boven mijn wimperrand mee te maken.




De Stay All Day Concealer van Essence (€2,49) is ook vrij populair en bekend. Het is naar mijn mening één van de fijnste budgetconcealers die momenteel in de winkels liggen. Ik gebruik deze elke dag onder mijn ogen en op wat rode plekjes. Hij is niet compleet dekkend, dus als je erge last hebt van acné is dit misschien niet jouw soort concealer. De Essence You Rock! oogschaduwbasis (€2,99) vind ik ook erg fijn. Ik vind deze persoonlijk fijner dan de oogschaduwbasis die Catrice onlangs heeft uigebracht. De oogschaduwbasis zorgt ervoor dat mijn oogschaduw bijna de hele dag (ik blijf wel reëel) op zijn plek blijft en geeft een licht glansje, door de subtiele glittertjes die in de basis zitten. De oogschaduws worden niet véél intenser als je deze basis gebruikt, maar vooral het anti-creasing effect vind ik prettig.



Op de foto zie je twee oogmake-up kwasten die ik voor een prikkie heb gekocht en ontzettend vaak gebruik. De bovenste kwast is de Essence Smokey Eyes Brush (€1,29) en gebruik ik heel graag om oogschaduw in de arcadeboog aan te brengen. De kwast is zacht, redelijk fluffy en pakt veel product op, wat ik fijn vind. Deze kwast gebruik ik bijna dagelijks! Een andere kwast die ik dagelijks gebruik, is het eyelinerkwastje van Catrice (€2,49). Aan de ene kant is het kwastje kromgebogen, dat hoort zo. Op deze manier kan je het met dunne kwastje makkelijk in de hoeken van je oog komen. Aan de andere kant zit een schuin afgesneden kwastje, die ik zelf gebruik om mijn wenkbrauwen mee in te vullen. Ook over deze kwast ben ik heel tevreden, zeker een aanrader!



Last but not least: mijn favoriete budget lipproducten. Links zie je een lippenbalsem van MNY (€1,99), die ik echt heel prettig vind. Het is een gewone lippenbalsem die een roze gloedje op je lippen achterlaat, een beetje zoals de roze Labello's dat ook doen. Hij ruikt/smaakt lekker en maakt je lippen lekker vettig. De Stay All Day lipglosjes van Essence (€1,99) gebruik ik ook ontzettend vaak, het zijn eigenlijk mijn lievelingslipglossen. Ik heb er twee, maar ik ben van plan er nog meer te kopen. Ze geven kleur af, maar niet helemaal dekkend. Ze ruiken heel lekker en blijven echt lang zitten, zeker voor lipgloss! Ik ben hier heel erg over te spreken. De kleuren die ik heb, van boven naar beneden: My Favourite Milkshake en Me And My Icecream.

Dit waren mijn budgettoppers! Ik gebruik alle producten echt heel vaak, en veel van deze producten heb je dan ook al kunnen zien in verschillende edities van 'mijn favorieten...'. Nu ben ik natuurlijk heel benieuwd naar jullie budgettoppers! Dus, wat zijn jouw budgettoppers, die je echt vaak gebruikt?

Adverteerdirect