15-02-2012

Plastische chirurgie... Normaalste zaak van de wereld?


We leven inmiddels alweer in 2012 en er zijn een boel technieken ontwikkeld om jezelf te verbouwen tot de 'perfecte' vrouw. Maar wat is nu eigenlijk dé perfecte vrouw? Hoe zou die vrouw eruit zien? Welke kleur haar heeft ze? Welke cupmaat? Hoe groot moet haar achterwerk zijn en welke vorm moet het hebben? Welke neusvorm heeft ze? En hoe vol moeten de lippen zijn? Wat is nu precies hét schoonheidsideaal? Vragen waar ieder zijn mening over kan geven. Steeds meer celebs laten hun gezicht en/of lichaam veranderen door middel van plastische chirurgie om maar te voldoen aan het beeld van die zogenaamde perfecte vrouw. Vandaag heb ik een paar van die beroemdheden op een rijtje gezet, met voor- en nafoto's.



Hoewel Tyra Banks een aantal jaar geleden riep dat ze fel tegen plastische chirurgie was, nadat er geruchten rondgingen dat ze borstimplantaten had laten plaatsen. Niet heel lang daarna bleek dat ze een neuscorrectie heeft gehad en er wordt zelfs beweerd dat ze haar neus al twee keer heeft laten verkleinen/versmallen. Ik moet hierover eerlijk zeggen dat ik 'deze neus' haar niet vind misstaan, maar als tiener was ze ook absoluut niet lelijk!


Heeft Angelina Jolie nu wel of niet haar lippen laten opspuiten? Die discussie komt vaak ter sprake en sommigen zijn er nog steeds niet van overtuigd dat dit haar natuurlijke lippen zijn, al heeft Angelina al meerdere malen aangegeven dat ze haar lippen niet heeft laten injecteren. Wat ze, duidelijk aan de foto's te zien, wél heeft laten doen: een neuscorrectie. Zo had ze vroeger een dikkere neusbrug en stond het puntje van haar neus meer omhoog, en heeft ze nu een sierlijke, smalle neusbrug en is het puntje iets omlaag gebracht. Ik vond Angelina al prachtig op de eerste foto, maar ook op de tweede foto vind ik haar beeldig. De neuscorrectie is goed uitgevoerd en de neus ziet er natuurlijk uit.



Wat dit voor gekke foto's zijn? Dit zijn Nicki Minaj's before and after photo's. De betreffende dame heeft namelijk een bilvergroting ondergaan en dat is duidelijk zichtbaar. Of het haar bedoeling was om haar achterste zó huge te maken weet ik niet, maar ik vind het geen gezicht. Je ziet dat het nep is, haar lichaam is naar mijn mening uit verhouding. En kijk eens naar de linkerfoto, kan iemand mij vertellen wat er mis was met Nicki's billen? Nee, ik ben geen fan van haar verandering.


Ik heb blijkbaar onder een steen geleefd, want ik had er geen idee van dat Megan Fox geen natural beauty is. Of nou ja, dat wás ze wel. Ze was van zichzelf al een prachtige meid en ook al is ze nu nog steeds beeldig in mijn ogen, is ze wel ontzettend fake. Toen ik voor- en nafoto's van haar zag, schrok ik. Ik dacht in eerste instantie dat ze alleen een neuscorrectie heeft gehad, maar na wat research kwam ik te weten dat ze naast de nose job ook een borstvergroting en lipinjecties heeft laten plaatsen én botox in haar gezicht heeft laten spuiten. Doodzonde. Ja, ze is nog steeds heel mooi nu, dat vind ik echt. Maar ze had het totaal niet nodig, ze was al een schoonheid.



Iemand die duidelijk plastische chirurgie heeft ondergaan, is Kim Kardashian. Zelf beweert Kim echter nog steeds nooit iets aan haar gezicht of lichaam te hebben laten doen. De roddels over Kim's ingrepen: borstvergroting, neuscorrectie(s), botox injecties, opgespoten lippen, bilvergroting, wangimplantaten... Moet ik nog doorgaan? Miss Kardashian is allesbehalve puur natuur.



Britney Spears was vroeger hét onschuldige tieneridool, maar heeft in de loop der jaren een beruchte reputatie opgebouwd. Haar tandpasta-glimlach van vroeger heeft ze nog altijd, maar toch is er een boel in haar gezicht en aan haar lichaam veranderd. Ook Britney is een typisch gevalletje van een neuscorrectie. Haar neus was vroeger kort en breed en lijkt tegenwoordig langer doordat 'ie is versmald. Ook gaan de geruchten dat ze meerdere botox injecties in haar gezicht heeft laten spuiten. Verder is ze een borstvergroting ondergaan en heeft ze volgens de roddels haar borsten weer laten verkleinen na haar bevallingen. Ook heeft ze na de zwangerschap meerdere liposucties aan onder andere haar benen, buik en dijen om weer snel in vorm te zijn.



Victoria 'Posh' Beckham, we kennen haar allemaal nog van haar tijd in The Spice Girls (denk ik). Ze werd toen al de meest sexy Spice Girl genoemd, maar voor Vic was het niet genoeg. Ze verloor een boel kilo's in korte tijd, verkleinde haar neus meerdere malen en koos voor een borstvergroting. Als je het mij vraagt is ze er niet op vooruit gegaan. Ik vind haar borsten er ontzettend nep uitzien, niet mooi. Met haar neus was ook niets mis, in mijn ogen.


I've saved the best for last... Alhoewel, of dit nu de juiste benaming is voor Heidi Montag? Heidi werd beroemd door haar rol in Laguna Beach en vervolgens in The Hills. Haar gezicht had karakter, ze had een bijzonder gezicht. Inmiddels heeft ze tig operaties ondergaan. In interviews heeft ze verteld dat ze erg met haar uiterlijk zat en zichzelf altijd al lelijk had gevonden. Het begon met haar kin, waar ze niet tevreden over was. Na verschillende operaties is er van Heidi's (toch wel) iets uitstekende kin niets meer te zien. Eigenlijk: van Heidi's toenmalige gezicht is zo goed als niets meer te zien. Waar ze iets aan heeft laten doen, in haar gezicht? Voorhoofd, neus, kin, wangen, oogleden. Ja, zo'n beetje het hele gezicht is verbouwd. Maar daar blijft het niet bij! Ook hebben haar borsten heel wat te verduren gehad, ze is van een A-cupje naar een flinke (zacht uitgedrukt) G-cup gegaan. Verder heeft ze liposuctie in haar nek laten doen, haar oren naar achter laten zetten, liposuctie in haar heupen, taille en bovenbenen laten doen, en als laatst heeft ze bilimplantaten gekregen. Nope, van de oude Heidi Montag is niks meer over.

Wat mij zo stoort, is dat het tegenwoordig heel normaal is om je uiterlijk compleet te veranderen. Sommige beroemdheden lijken niet eens meer op hun natuurlijke ik! Het gezicht en het lichaam wordt verbouwd en vervolgens doen ze net of hun neus bloedt wanneer ze op hun ingrepen worden aangesproken. Ook ondergaan de sterren (en eigenlijk alle mensen, ook de niet bekenden) op steeds jongere leeftijden allerlei grote, risicovolle ingrepen. Ook in Nederland wordt het steeds meer gedaan. Ik vraag me af hoe de mensen er over 100 jaar uitzien. Zullen ze dan allemaal plastische chirurgie laten uitvoeren? Bestaat er dan nog wel iets als een 'natural beauty'?

Hoe denk jij hierover? Hoe denken de mensen over 100 jaar over plastische chirurgie?

Ik wil hier nog even kort aan toevoegen dat ik het nu puur over de cosmetische ingrepen heb. Ingrepen die worden gedaan vanwege de gezondheid van mensen, of omdat mensen daadwerkelijk last hebben van iets aan hun lichaam, zijn een ander verhaal en daar gaat dit artikel niet over. Ik bedoel alleen de ingrepen die mensen laten doen om 'mooier' te worden, puur op uiterlijk gericht.

Adverteerdirect