26-02-2012

Shoplog! Winkelen in Amersfoort, boek, en Catrice & Essence


Eindelijk weer een shoplog! De vorige is voor mijn gevoel alweer eeuwen geleden. Ik heb natuurlijk wel veel gekocht de afgelopen tijd, maar veel dingetjes los van elkaar met wat tijd er tussen. Dinsdag ben ik echter met mijn moeder en mijn zus naar Amersfoort geweest en daar heb ik een aantal dingetjes gekocht. Ook heb ik gisteren even wat nieuwe producten van Catrice gekocht, toen ik in de stad was.



Bij The Body Shop kocht ik twee mini douchegels. Links zie je Total Energy Exhilarating Body Wash, een douchegel die belooft je energie te geven en je fitter te laten voelen. Ik kocht deze voornamelijk door zijn heerlijke geur, hij ruikt geweldig lekker naar drop, citrus en bergamot. Heerlijke combinatie! Kruidig, maar ook zoet en fris tegelijk. Rechts zie je Moringa Shower Gel, een douchegel die dus naar Moringa ruikt. Ik ben dol op de Moringa lijn van The Body Shop, ik vind dat één van de zachtste geuren van het merk. Moringa is een bloem, het ruikt dus wel erg 'bloemig' en ook een tikje poederig. Verder vind ik de geur moeilijk te beschrijven, het is niet echt ergens mee te vergelijken. Voor de mini's van 60ml betaalde ik 2 euro per stuk.


Mijn moeder heeft bijna een half uur in De Tuinen doorgebracht. Ze is gek op die natuurlijke, biologische, organische dingen. Van Weleda is ze fan en ze heeft daar een aantal verzorgingsproducten van in haar bezit. Voor mij kocht ze deze Weleda Wilde Rozen Deodorant. Deze deodorant zorgt ervoor dat je minder transpireert (ik heb de neiging om snel te transpireren, geen idee hoe het komt) maar sluit de poriën niet af. Er zit wel alcohol in, maar de andere ingrediënten zijn natuurlijk, zo ook het 'parfum'. Ook zit er geen drijfgas in, wat meteen ook beter voor het milieu en je gezondheid is. Prijs: 100 ml kost €14,39 en 30ml kost €6,47


Een medestudent hield laatst een korte presentatie waarin bovenstaand boek ter sprake kwam. Het boek heet 'Ik was twaalf en ik fietste naar school' en is geschreven door Sabine Dardenne. Dit meisje heeft tachtig dagen in de kelder van Dutroux gezeten en heeft daar een vreselijke tijd gehad. Na tachtig dagen is ze ontsnapt aan die freak en kon ze eindelijk weer naar huis. In dit boek vertelt ze over de dingen die ze heeft meegemaakt in de kelder en schrijft ze hoe Dutroux met haar omging en haar liet geloven dat hij haar juist heeft 'gered', door haar te ontvoeren. Ook gaat het boek over de periode in haar leven nadat ze werd bevrijd en hoe ze daarmee om is gegaan. Ik ben heel benieuwd naar het boek, ik vind zulke verhalen ontzettend interessant, maar ook heel spannend en luguber. Ik heb 8 euro voor dit boek betaald.




Bij Vero Moda hingen een aantal leuke tops achterin de winkel, die in de uitverkoop waren. Zo ook deze koraalkleurige top. Ik hou heel erg van simpele kleding en dit soort shirtjes zijn zo lekker makkelijk te combineren, maar toch schattig. Ik twijfelde wel of ik deze moest kopen, doordat 'ie zo los zit en me dikker maakt dan ik ben. Maar hij was maar 7 euro en mijn moeder en zus haalden me over. Uiteindelijk ben ik er wel blij mee, gelukkig!




Ah, mijn nieuwe liefde: de Essence Nail Colour³ in de kleur 02 Shopping Trip In Soho. Dit is een dubbele nagellak, waar we tijdens de Circus Circus LE al kennis mee hebben gemaakt. Nu heeft Essence een aantal dubbele nagellakken in het vaste assortiment, en deze roze variant is daar één van. Eén kant is roze en helemaal creamy, de andere kant (All Night Long) lijkt een soort roze flakies te hebben met blauwe ondertoon. I like it! Hier kunnen jullie binnenkort een NOTD van bewonderen. De dubbele lakken van Essence kosten €2,79. 



De Nymphelia collectie van Catrice heeft me lichtelijk teleurgesteld. Nadat ik een paar niet erg positieve reviews heb gezien over producten van deze collectie, heb ik besloten maar één product te kopen. De Intensif'eye Wet & Dry Shadow in de kleur 020 Charly's Chocolate Factory nam ik mee, omdat ik die naam gewoon niet kan weerstaan. Natuurlijk vind ik de kleur ook mooi en ik gebruik graag bruintinten dus een miskoop kon het sowieso niet worden. En zeg nou zelf, de swatches zien er goed uit, toch? Boven droog aangebracht, onder nat. Intensive is deze oogschaduw zeker. Ik betaalde €3,79 voor deze gebakken oogschaduw.



Natuurlijk kon ik het niet laten wat van de nieuwe nagellakken mee te nemen, toen ik ze voor het eerst zag staan in het Catrice schap. Van links naar rechts: 840 Genius in the Bottle, 780 Welcome to Roosywood, 810 ACid/DC, 740 King of Greens



Over de mono's van Catrice zijn de meningen verdeeld, maar dat ligt ook aan de kleur. Zo zijn sommige mono's fantastisch gepigmenteerd en andere iets minder. Ik vind ze zelf erg prettig en besloot er twee bij te kopen. Links zie je 470 Golden Evergreen, die helaas niet helemaal overeen komt met de swatchfoto, en rechts zie je 070 Mr. Copper's Fields. Golden Evergreen is een mosgroene tint met prachtige shimmer. De mosgroene tint zie je vooral op de eerste foto goed, de shimmer vooral op de tweede. Mr. Copper's Fields is een koperkleurige oogschaduw met gouden en bronzen glittertjes. De Absolute Eye Colour Mono's van Catrice kosten €2,49.





Ik ben vooral van de roze lipkleurtjes, maar af en toe variatie lijkt me ook goed, toch? Ik vind nude lippen vaak niet zo mooi, maar Be Natural van Catrice vind ik wel degelijk een mooie nudekleur. Ik moet zeggen dat ik deze tint me ook wel vind staan, hij is precies goed. De meeste lipsticks zijn de donker of te bruinig naar mijn mening, deze niet. Ik ben hier heel blij mee! Be Natural zit in de Ultimate Colour Intense Lip Colour lijn van Catrice en kost €3,99.

Dat waren mijn aankoopjes van afgelopen week! Ik ben met al mijn nieuwe spulletjes heel blij en ik kan weer even vooruit voor mijn gevoel, haha. Naar het boek ben ik vooral heel nieuwsgierig. Heb jij afgelopen week nog iets gekocht?

Adverteerdirect