23-02-2012

Things in my room

Ik vind dit echt een prachtige kamer, met dat trappetje naar het bed toe met mooie woorden erop. Bron
Ik vind het zelf altijd erg leuk om te zien hoe het huis van een ander eruit ziet. De inrichting van het huis zegt vaak veel over de persoonlijkheid van diegene. Nu woon ik nog thuis en heb ik vrij weinig inspraak gehad bij de inrichting van ons huis, maar mijn kamer heb ik wel helemaal zelf ingericht. Ik heb de meubels zelf uitgekozen en eigenlijk alles wat in mijn kamer te vinden is, komt vanuit mijn eigen ideeën. Vandaag laat ik jullie een paar plekjes in mijn kamer zien, die toch wel wat over mijn persoonlijkheid zeggen.


Op deze foto zie je de bovenkant van mijn make-up kastjes. Een artikel over plekjes in mijn kamer zonder make-up is niet compleet, natuurlijk. Maar deze foto draait meer om de poster die in de houten lijst boven mijn make-up plek hangt. Deze poster is een aanplakbiljet van een balletvoorstelling. Wat daar zo bijzonder aan is? Mijn moeder heeft dit aanplakbiljet zelf gemaakt, heel vroeger. Ik vind het echt een mooie poster, de kleuren zijn helemaal mijn ding en passen goed in mijn kamer en dat mijn moeder dit zelf heeft gemaakt is natuurlijk wel erg bijzonder. Zeker een favoriete plek in mijn kamer!



Hier zie je mijn nachtkastje. Ik heb mijn nachtkastje pasgeleden opgeruimd, vandaag dat er niet zoveel op staat of ligt. De lamp vind ik erg mooi, deze heb ik zelf uitgezocht en komt bij Ikea vandaan. Hij gaat aan door aan het metalen touwtje van balletjes te trekken, wat echt dat retrogevoel geeft. Verder zie je mijn ipod touch liggen (in het zwarte hoesje), het boek L.A. Candy van Lauren Conrad, handcrème, lippenbalsem, een bed & bodymist van Rituals en kruidnagelolie. Achter de lamp zie je overigens een mozaïek 'kunstwerkje', dat ik een paar jaar geleden heb gemaakt.



Deze schattige Hello Kitty opbergbox is onder mijn bed te vinden. Dit was een cadeautje van Jamilla, nadat ik in Xenos had lopen te verkondigen hoe lief en schattig deze box wel niet is. In deze Hello Kitty box bewaar ik mijn herinneringen. Ik noem het dan ook mijn 'herinneringendoos'. Er zitten allemaal verschillende frutsels, brieven, kaarten, foto's en nog veel meer andere dingen in. Al die dingen brengen een herinnering met zich mee. Op z'n tijd vind ik het heerlijk om die box onder mijn bed vandaan te pakken en lekker door mijn herinneringen te spitten.



Mijn parfumplekje! Ik ben dol op parfum en ik heb in een korte tijd een redelijke verzameling opgebouwd. De parfums die ik momenteel het meest gebruik staan vooraan. Het valt me op dat veel van mijn favoriete parfums een semi-transparante flacon hebben en een lichtroze vloeistof bevatten, haha.



Met kaarsjes maak je mij altijd blij. Of het nu theelichtjes, geurkaarsen, drijfkaarsen, soyscents of gekleurde kaarsen zijn, ik vind ze allemaal leuk. Hier liggen een paar van mijn kaarsjes, maar dit is lang niet alles. De waxinelichtjes met geur van Ikea raad ik trouwens aan, die zijn heerlijk!


Deze twee witte kasten van Ikea zijn eigenlijk bedoelt om cd's en dvd's in op te bergen. Ik heb er wel enkele cd's en dvd's in liggen, maar ik gebruik ze voor het grootste gedeelte om mijn verzorgingsproducten in op te bergen. Zoals je kunt zien werkt dit niet meer voor heel lang, de kasten zijn allebei voller dan vol.



Op de vensterbank heb ik een aantal leuke opbergdoosjes van Xenos(?) liggen. In de kleine roze bewaar ik mijn kettingen - die overigens nogal in de knoop zitten -, in de grijze bewaar ik mijn armbanden en in de grote roze doos bewaar ik mijn haarbanden en grote clips.



Om nog even terug te komen op mijn liefde voor kaarsjes laat ik jullie ook een plekje in mijn kamer zien waar ik mijn kaarsjes enzovoort het liefst brand. Het lantaarntje komt van Xenos, die kreeg ik toen ik in dit huis kwam wonen van mijn moeder cadeau. Het oliebrandertje is van mijn moeder, maar ik heb hem momenteel op mijn kamer staan om soyscents in te branden. Rechts zie je mijn favoriete soyscent (Cinnamon Buns van The Beauty Bakery) en daaronder een luciferdoosje.

Dit mooie tegeltje kreeg ik voor mijn verjaardag van mijn grote zus, Anna. Ze heeft het gedicht op het tegeltje zelf geschreven en het betekent heel veel voor me. Onze band was niet altijd heel goed, maar nu we allebei wat ouder zijn hebben we die zussenband wel gekregen. En ondanks dat we elkaar niet heel vaak zien of spreken, weten we van elkaar dat we er altijd voor elkaar zullen zijn. Het tegeltje heeft nu een mooi plekje boven mijn bed. 

Ik hield altijd al van lezen, maar de laatste paar jaren kwam het er niet zo van. Nu ik een eigen computer op mijn kamer heb breng ik de meeste tijd door achter de computer en lees ik nauwelijks. Op deze twee planken staan mijn studieboeken van school, en een paar boeken die ik de afgelopen tijd heb gelezen of nog wil lezen. Mijn voornemen is dan ook om meer te gaan lezen, al is het maar een kwartiertje voordat ik ga slapen. Ik wil gewoon meer lezen!

Nu hebben jullie een kijkje in mijn kamer gehad, wat toch wel erg persoonlijk is om met jullie te delen. Ik hoop dat jullie 't leuk vonden om te zien en dat jullie me nu weer een beetje beter hebben leren kennen. Aan mijn kamer is wel te zien dat ik best wel meisjesachtig ben ingesteld, ik hou van roze, van make-up en van kaarsjes en lekkere geurtjes. Dat ik het fijn vind om me terug te trekken en om alleen te zijn blijkt ook duidelijk uit mijn kamer: ik heb hier alles wat ik nodig heb - op veel eten en drinken na - en ik heb het hier heel gezellig gemaakt voor mezelf.


Welke plekjes in jouw kamer geven jouw persoonlijkheid weer?

Adverteerdirect