27-03-2012

H&M Bodysplashes - 3 in 1 review


Het is weer lekker weer, eindelijk! Af en toe is het zelfs al bijna 20 graden in sommige plaatsen, het wordt echt snel warmer. Tijdens het warme weer heb je natuurlijk wel wat verkoeling nodig. Misschien ga je iets meer zweten als je pal in het felle zonnetje zit en we willen uiteraard geen nare luchtjes om ons heen hebben! Een perfect product om te verkoelen en om tegelijkertijd lekker te ruiken is bodysplash, ook wel bodymist genoemd. H&M heeft vaak leuke bodysplashes in het assortiment, die betaalbaar zijn, lekker ruiken en verkoelend werken!




Deze groene bodysplash hoort bij de lijn die H&M voor de lente heeft uitgebracht. Ik vind de fles er heel leuk uitzien, lekker fris en lenteachtig. De teksten die erop staan: 'Coo coo, it is spring in the air!' en 'Watching the rain waiting for the bird to sing'.

Op de achterkant van de fles is een etiket geplakt. De plakkende kant heeft een leuke print met vogels, wat je door de vloeistof heen kunt zien. De kleurencombinatie van deze bodysplash vind ik erg leuk, groen en roze matchen goed!


De bodysplash zit in een handige sprayflacon. Ik heb het idee dat de flacon snel gaat lekken, dus ik moet na gebruik zorgen dat de dop goed dicht zit en dat het 'tuutje' droog is. Op de rechter foto kun je zien welke ingrediënten deze bodysplash bevat.

Qua geur is dit meteen mijn favoriete bodysplash, van de drie die ik vandaag met jullie deel. De geur is heel lekker fris en fruitig en absoluut niet te zoet of overheersend. In het begin, wanneer je de bodysplash net op hebt gespoten, ruik je vooral de komkommer. Na een paar seconden wordt het iets meer fruitig en begin je duidelijk een perengeur te ruiken. Ik ben dol op komkommer en peer en ik vind dit echt een hele geslaagde combinatie! Het doet me een beetje denken aan het appeltjesparfum van DKNKY, Be Delicious. Ook heeft het iets weg van het parfum Ralph, van Ralph Lauren. Ik ben echt verliefd geworden op de geur van deze frisse, fruitige bodysplash. Verkoelend is 'ie zeker!

De heerlijke frisse en fruitige geur blijft helaas niet de hele dag hangen. Na een half uurtje kan je wel opnieuw spuiten, als je echt de hele tijd naar komkommer en peer wil ruiken.


De roze bodysplash komt uit dezelfde lijn als de groene, die ik hierboven heb besproken. Ook deze bodysplash heeft de tekst 'Coo coo, it is spring in the air!'. De andere tekst op de voorkant is 'Stroll around in the city in a sweet smell of joy'.

Ook deze bodysplash ziet er weer heerlijk vrolijk uit, dankzij de snoepige verpakking en het achterste etiket met daarop leuke, kleurrijke figuurtjes. Wat de figuurtjes precies moeten voorstellen weet ik niet, maar ik denk snoepjes of ballonnen.


Aangezien de roze bodysplash dezelfde verpakking heeft als de groene, zit deze ook in een grote sprayflacon. Hierbij is het weer hetzelfde verhaal met het lekken, ik heb 't gevoel dat de verpakking niet helemaal goed sluit. Op de rechter foto staan de ingrediënten van de bodysplash.

De geur van deze snoepige bodysplash is iets moeilijker te beschrijven. Ik heb nog nooit een guave gegeten, voor zover ik weet, dus de geur/smaak hiervan ken ik niet. Vijgen ken ik natuurlijk wel en deze herken ik ook wel terug in de geur van de bodysplash. De geur is vrij zoet en toch ook fris. Ik ruik in eerste instantie een aantal zoete noten, maar daarna ruik ik ook iets fris en fruitigs. Nogmaals, ik vind het heel moeilijk om deze geur te beschrijven! Het is geen hele bijzondere geur, ik vind de geur met komkommer en peer veel specialer. 

Zoals bij de meeste bodysplashes, blijft ook deze geur niet zo lang hangen. Ik vind het echter niet erg om een paar keer gedurende de dag bij te spuiten. Dat werkt immers verkoelend en is juist prettig met dit warme weer! 


Als laatst bestelde ik ook nog een bodysplash van Hello Kitty. De flacon vind ik ontzettend schattig, typisch Hello Kitty. Ik vind het leuk dat de dop goud is en het spraytuitje lichtroze, dat maakt het toch net iets kleurrijker.

In tegenstelling tot de twee bovenstaande bodysplashes, is deze wel vrij stevig en lekt deze gelukkig niet. Op de rechter foto kun je de ingrediënten bekijken.



Dat H&M deze bodysplash van Hello Kitty 'Raspberry Sorbet' noemt, snap ik totaal niet. Ik bestelde een bodysplash in de geur 'White Vanilla', dus ik denk dat het etiket verkeerd is geplakt. De bodysplash ruikt namelijk echt naar vanille en niet naar iets fruitigs of zoets als frambozen. Ik vind de geur ontzettend lekker, maar ik ben dan ook dol op vanille. Als je echt op zoek bent naar een frisse, verkoelende bodyspray is vanille misschien niet de juiste keuze. Ik gebruik deze wel erg graag, hij past ook goed bij de parfums die ik dagelijks draag doordat deze ook vanillenoten bevatten.

De geur blijft een tijdje hangen, maar is niet zo sterk als echt parfum. Na een uurtje is de geur vervlogen, al moet ik zeggen dat de vanillegeur in mijn kleding en haar (waar het per ongeluk terecht is gekomen) wel blijft hangen.

De groene en roze bodysplashes uit de lentelijn bevatten allebei 250ml en kosten €2,94 per stuk. De Hello Kitty bodysplash 45ml en is in verhouding dus flink wat duurder, aangezien de prijs hiervan €2,95 is. De drie producten zijn online te koop en in sommige H&M filialen.

Wat vind jij van bodysplashes? Handig en leuk, of overbodig?

Adverteerdirect