03-03-2012

John Frieda Full Repair producten - 5 in 1 review!


John Frieda is onlangs met een nieuwe lijn gekomen voor haar dat 'overstyled' is en dus beschadigd. De lijn heet Full Repair en bestaat uit een shampoo, conditioner, haarmasker, haarserum en een (tegen hitte) beschermende styling spray. Ik gebruik vrijwel nooit hitte op mijn haar, maar beschadigd en ontzettend droog is het wel, dus deze producten komen goed van pas voor mijn pluizenbolletje.

Full Repair Full Body Shampoo





"Met Inca Inchi, een lichtgewicht micro-olie rijk aan omega-3. De formule herstelt zichtbaar en voelbaar overbehandeld haar en voegt volume toe voor een soepele full body style. Ontwart lokken en vermindert de kans op haarbreuk bij kammen of borstelen als je blijft haken."
De Full Body shampoo zit in een simpele knijptube, waardoor je het product makkelijk kunt doseren. De shampoo is semi-transparant en bevat een parelmoer glansje.

Aan de ingrediëntenlijst te zien zit er niet veel van de Inca Inchi in, waar John Frieda het over heeft. Inca Inchi staat namelijk zo goed als onderaan in het lijstje. Verder zie ik geen oliën of andere bijzondere ingrediënten staan, wat ik wel jammer vind. Wel zie ik dat er verschillende parabenen zijn gebruikt, net als parfum en SLS.

Wat ik prettig vind, is dat de shampoo vrij zuinig in gebruik is. Per wasbeurt gebruik ik ongeveer een 2 euro muntstuk aan product, wat voor mijn lange haar niet veel is. De shampoo schuimt goed en verdeelt zich hierdoor makkelijk door het haar. Na het uitspoelen voelt mijn haar heerlijk schoon aan.

De shampoo is fijn, maar niet heel speciaal. Hij ruikt heerlijk (de geur behandel ik aan het einde van het artikel), maar doet verder niets voor mijn haar. Ja, de shampoo maakt mijn haar goed schoon, maar dat komt ook door de SLS die erin is verwerkt.

Full Repair Full Body Conditioner




"Met Inca Inchi, een lichtgewicht micro-olie rijk aan omega-3. De formule herstelt zichtbaar en voelbaar overbehandeld haar en voegt volume toe voor een soepele full body style. Ontwart lokken en vermindert de kans op haarbreuk bij kammen of borstelen als je blijft haken."
Wat me opvalt aan de beschrijving, is dat deze precies hetzelfde is als van de shampoo. Toch raar, want een conditioner is natuurlijk wel heel iets anders dan een shampoo. Daar hadden de werknemers van John Frieda wel iets beter hun best op kunnen doen.

De conditioner komt in zo'n zelfde knijptube als de shampoo en heeft ook een goed afsluitbare deksel. Prima, hier heb ik niks op aan te merken. Het product is creamy en voelt romig aan, wanneer je het in je haar smeert.

De Inca Inchi komt in de conditioner wat beter tot zijn recht; het ingrediënt staat hier namelijk ongeveer in het midden van de lijst. Helemaal bovenaan staan water, glycerine en cetearyl alcohol. Dat laatste is een 'zachte' vorm van alcohol die ervoor zorgt dat olie en water gecombineerd kunnen worden in een crème-achtige substantie. In de conditioner zit overigens ook parfum.

Als ik de conditioner uit mijn haar spoel na twee minuten (ik laat het altijd eventjes intrekken), voelt mijn haar meteen zacht aan en zijn de klitten er helemaal uit. Wanneer mijn haar helemaal gedroogd is, is het echter nog steeds pluizig en beschadigd. Ik merk wel een klein beetje verschil als ik de Full Body conditioner heb gebruikt, maar een wonderproduct is het niet, ook niet op langere termijn. Ik heb de conditioner nu een aantal weken in huis en ik gebruik 'm bij iedere wasbeurt, maar ik heb niet het idee dat het mijn haar echt van binnen heeft hersteld.

Full Repair Deep Conditioner



 "Intensief herstellende formule met lichtgewicht Inca Inchi Olie, dringt diep door in het haar en herstelt zichtbaar en voelbaar je overbehandelde haar. Vermindert het risico op haarbreuk. Beschadigd haar wordt zijdezacht en krijgt meer body."
Deze Deep Conditioner zou je ook als haarmasker kunnen omschrijven. Het product zit in een grote, stevige pot waar 150 ml in zit. De substantie is lekker dik, romig en creamy, precies zoals ik een haarmasker graag heb.

In de Deep Conditioner zit voornamelijk water, glycerine en cetearyl alcohol, net als in de conditioner. De Inca Inchi olie staat weer ergens in het midden, wat betekent dat het zeker niet het hoofdbestanddeel is en dat er maar een klein beetje van in het masker zit. Ook zie ik weer parfum staan in de ingrediëntenlijst.

Ik gebruik het haarmasker tijdens het douchen, na het uitspoelen van de conditioner breng ik het aan in de onderste helft van mijn haar en laat dit zo'n 10 minuten zitten. Als ik het uitspoel voelt mijn haar gevoed en verzorgd aan, maar wanneer het weer is opgedroogd is het weer net zo pluizig als altijd. Oké, iets minder pluizig misschien, maar een groot verschil merk ik niet.

Full Repair Heat-Activated Styling Spray



"Deze baanbrekende styling spray met lichtgewicht Inca Inchi Olie, maakt je haar handelbaar met natuurlijk beweging en geeft langdurige hold, voor elke style. Formule wordt geactiveerd bij gebruik van hitte-styling apparaten, voor een glanzende, veelzijdige style die de hele dag blijft zitten. Helpt te beschermen tegen haarbreuk veroorzaak door zeer hete hitte-styling."
Ik wist in eerste instantie niet precies wat dit product is en waar het voor dient. Na wat speurwerk op internet kwam ik erachter dat het een styling spray is en tegelijkertijd een beschermer tegen hitte op je haar. Interessant, zo'n product heb ik nooit eerder gehad!

In deze spray zit onder andere alcohol, siliconen en parabenen. Ik heb daar geen problemen mee, mits het mijn haar niet heel erg uitdroogt of juist méér beschadigd.

Ik vind het lastig om dit product te reviewen, omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Ik gebruik eigenlijk nooit hitte-apparaten als een stijltang, krultang of föhn, dus ik heb ook nooit eerder zo'n heat protector gehad. Wel heb ik deze spray gebruikt als styling spray. Ik heb er onder andere golfjes mee gemaakt in mijn haar, door de spray in mijn haar te spuiten en het lichtjes te kneden. Ik weet niet zo goed hoe ik het product verder zou kunnen gebruiken, dus meer te melden heb ik niet.

Full Repair Perfect Ends Deep Infusion 





"Verzacht en beschermt medium-textuur haar tegen beschadigingen door hoge hitte. Deze baanbrekende formule met Inca Inchi, een lichtgewicht micro-olie rijk aan omega-3, dringt diep door in de beschadigde delen in plaats van een laagje erom heen leggen. Maakt beschadigingen ongedaan en zorgt voor gewichtloos herstel van het haar in de lengte en punten. Voor zijdezacht, glanzend haar met volume. Beschermt tegen haarbreuk door hitte-styling."

 Dit product zou ik beschrijven als een haarserum. Het is een geconcentreerd goedje dat volgens John Frieda tot diep in je haar door dringt. Het serum is erg vloeibaar, zoals je op de laatste foto kunt zien. Het is meer een olie dan een product op siliconen basis, wat meestal het geval is met serums.

Deep Infusion bevat weinig ingediënten en wat me meteen opvalt is dat de Inca Inchi bij dit product wél (bijna) bovenaan het lijstje staat, wat betekent dat er veel van dit extract in zit. Wel zit ook in dit product parfum.

Het serum vind ik ontzettend fijn. Hierboven kon je al lezen dat mijn haar eigenlijk altijd pluizig is, maar wanneer ik dit serum heb gebruikt is het pluizige al een stuk minder. Wel is het na een uur of twee weer opnieuw pluizig. Eigenlijk zou ik dit serum overal mee naartoe moeten nemen, want het effect is wel erg mooi als ik het net in mijn haar heb gesmeerd. Jammer dus dat het effect niet heel lang mooi blijft, maar ook dat ben ik wel gewend.

Conclusie

De producten ruiken allemaal heerlijk. Ze bevatten allemaal hetzelfde parfum en ik vind de geur erg prettig. Het parfum in de producten is warm, een tikje musk-achtig en ook een beetje zoet. Het is een moeilijke geur om te beschrijven, maar ik denk dat veel dames de geur kunnen waarderen. Het parfum is niet té sterk aanwezig, maar je haar zal wel lekker ruiken als je deze John Frieda producten gebruikt.
Ik ben niet súper enthousiast over de Full Repair lijn van John Frieda. Ik vind het jammer dat mijn haar toch droog en pluizig blijft, ook al gebruik ik alle producten uit deze lijn die dat tegen zouden moeten gaan. Mijn haar is waarschijnlijk gewoon toe aan een knipbeurt. De shampoo en conditioner vind ik prettig, maar niet heel bijzonder. Ik zou ze, als ze in de aanbieding zijn, misschien wel opnieuw kopen, maar de volle prijs heb ik er niet voor over. Met het haarmasker kom ik nog wel even vooruit, aangezien het zo'n grote pot is. Het masker vind ik ook fijn, maar zou ik ook niet opnieuw kopen voor deze prijs. De styling spray is het enige product waar ik niet echt iets mee kan, deze zal dan ook een beetje in de vergetelheid raken na een tijdje, ben ik bang. Over het serum ben ik heel tevreden, deze gebruik ik inmiddels bijna elke dag en dat bevalt me goed. Het serum zou ik wel opnieuw willen kopen, aangezien het erg geconcentreerd spul is en je er lang mee doet én het goed werkt.

Prijzen


Full Body Shampoo €8,99 (250ml)
Full Body Conditioner €8,99 (250ml)
Deep Conditioner €8,99 (150ml)
Heat-Activated Styling Spray €9,99 (100ml)
Perfect Ends Deep Infusion €9,99 (50ml)

Adverteerdirect