02-03-2012

Catrice Intensif'Eye Wet & Dry Shadow in 020 Charly's Chocolate Factory


Laatst liet ik zien dat ik een Intensif'Eye Wet & Dry Shadow in de kleur Charly's Chocolate Factory van Catrice heb gekocht, die uit de Nymphelia trend edition komt. Ik heb een simpele look gemaakt waarbij ik maar twee oogschaduws heb gebruikt, zodat ik aan jullie kan laten zien hoe mooi Charly's Chocolate Factory is.





Charly's Chocolate Factory is een gebakken oogschaduw en zit in een simpel plastic doosje dat een beetje doorzichtig is. De letters op het deksel zijn holografisch en veranderen in het licht van kleur, erg leuk. Het deksel sluit goed en ik heb verder niks op de verpakking aan te merken.



Boven droog aangebracht, onder nat aangebracht
De kleur van deze Intensif'Eye Wet & Dry Shadow is niet moeilijk te beschrijven. Het is een warme, medium bruine kleur met prachtige gouden glitters. Ik vind Charly's Chocolate Factory echt een mooi product in de pan, maar ook zeker op de swatches en op het ooglid.  

Op de swatchfoto kun je het verschil zien van het droog en nat aanbrengen van de oogschaduw. Droog aangebracht vind ik de pigmentatie prima, zeker niet slecht, maar ook niet mindblowing. Nat aangebracht is de kleur super intens en vallen de gouden glittertjes ook veel meer op. Voor een dagelijkse look hoeft een oogschaduw niet zó intens te zijn voor mij, ik heb dan liever iets subtiels en kies er dan voor om hem droog aan te brengen. Zo kun je de kleur ook goed opbouwen en is het blenden wat makkelijker.




Zoals ik in de inleiding al zei heb ik maar twee oogschaduws gebruikt. Ik heb de kleur Taupe uit het Sleek Au Naturel palette gebruikt in de binnenste ooghoek en op het bewegend ooglid, Charly's Chocolate Factory heb ik gebruikt in de buitenste ooghoek, de arcadeboog en een beetje langs mijn onderste wimperrand. Verder heb ik twee laagjes mascara op en heb ik highlighter Gotta Glow van ELF gebruikt onder het wenkbrauwbot.



Op mijn wangen draag ik MAC Redhead, een Mineralize Skinfinish uit de Naturally collectie. Ik draag lipgloss van Rimmel in de kleur Non-stop Glamour op mijn lippen en verder heb ik mijn gezicht gematteerd met de translucent powder van Essence, uit de 50's Girls Reloaded collectie.

Een simpele, draagbare ooglook waarbij de mooie kleur van Charly's Chocolate Factory goed uit de verf komt. Ik heb deze prachtige oogschaduw nu al vaak gedragen op deze manier en ik ben heel blij dat ik 'm gekocht heb. Als je hem nog wil bemachtigen moet je snel zijn, hij is alleen tijdelijk verkrijgbaar in de Nymphelia collectie van Catrice voor €3,79.

Wat vind jij van gebakken oogschaduws? Hoe breng jij ze het liefst aan, nat of droog?

Adverteerdirect