30-05-2012

Kletspraat - persoonlijke update


Zo, dat is lang geleden! Ik plaats regelmatig persoonlijke artikelen op Lotte Loves Beauty, maar echt een update is alweer een tijdje terug. Zelf vind ik 't wel fijn om een aantal dingen van me af te schrijven en ik weet ook van sommige lezeressen dat ze 't leuk vinden om af en toe een persoonlijk stukje te lezen. Bij deze!



Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik heb het druk. Het is druk in m'n hoofd en ik moet nog heel veel doen in een te korte periode. Dat zorgt voor stress, een dwingend en kloppend gevoel van binnen dat ik liever kwijt dan rijk ben. Die stress komt voornamelijk door school en stage, want ik moet nog veel opdrachten in de praktijk uitvoeren en vervolgens omzetten in portfolio's en andere verslagen. Ik hoef nog maar vijf weken stage te lopen, daarna is het zomervakantie voor de basisscholen in regio Utrecht. Dankzij mijn altijd perfecte *héle grote kuch* planning moet ik op het laatste moment nog van alles doen: ik moet nog een aantal lessen geven op mijn stage voor opdrachten vanuit m'n opleiding (pabo), ik moet mijn portfolio nog maken, ik moet m'n didactisch practicum nog afronden, ik moet m'n leerarrangement nog afronden, ik moet nog één toets maken, ik moet nog een opdracht voor een ander vak uitvoeren in de praktijk en uitwerken op papier, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Kortom: ik moet nog heel veel, terwijl ik het gevoel heb dat de tijd door m'n vingers glipt. Het is ook wel mijn eigen schuld, hoor. Ik had het allemaal veel beter moeten plannen en me ook aan die planning moeten houden. Ik heb wel een agenda, maar die gebruik ik alleen om dingen in op te schrijven die ik al heb gedaan, in plaats van belangrijke dingen die nog komen. Ik ben benieuwd hoe dit schooljaar voor mij gaat eindigen, aangezien ik eigenlijk al zeker weet dat ik nooit meer alles op tijd af krijg. Oh well, even afwachten...

Jamilla en ik; onderweg naar Reeuwijk om te zonnen en te zwemmen!
Ondanks de schoolstress heb ik toch lekker genoten van het mooie weer, de afgelopen dagen. Ik heb in de tuin gelegen, ik ben weer voor 't eerst sinds de vorige zomervakantie met blote benen naar buiten geweest (altijd eng, die eerste keer met melkflessen naar buiten!) en ik ben al een beetje verkleurd. Vorig weekend ben ik naar het Henschotermeer geweest met een aantal mensen, waar we lekker aan het water hebben gelegen en ook nog even een duik hebben genomen. Maandag ben ik met Jamilla, haar zusje en haar moeder naar de Reeuwijkse plassen geweest, waar het ongelofelijk druk was. Ik heb een heerlijk weekend gehad; lekker van de zon genoten en veel leuke mensen om me heen gehad.

Een gedeelte van m'n stageklas tijdens een gymles
Ik zei het net al; over vijf weken heb ik officieel zomervakantie. Het klinkt heel suf, maar ik ga m'n stageklas echt missen. 'Mijn' groep 7 is echt een hele leuke klas, met allemaal leuke kinderen aan wie ik op een fijne manier kan leren om juf te worden. De laatste paar weken stonden er een aantal leuke activiteiten op de agenda. Zo gingen we laatst op schoolreisje naar Drievliet, hadden we vorige week de hele dag sportdag in de open lucht, en zijn we gisteren de hele middag wezen vissen met z'n allen. Door zulke leuke dingen te doen met de hele groep, wordt de band toch wat hechter. De kinderen zijn al toe aan zomervakantie en kunnen niet wachten tot ze naar groep 8 gaan, maar ik vind het stiekem wel jammer dat het schooljaar bijna om is. Natuurlijk, ik heb ook zin in de zomervakantie, maar ik heb wel moeite met 't feit dat ik dan afscheid van die lieve kids en m'n mentor moet nemen. Tja, zo gaat dat nu eenmaal, en het is gelukkig alleen maar een teken dat ik het heel erg naar mijn zin heb gehad op stage. Het is toch maar even afwachten of ik het volgende schooljaar ook stage zal lopen op zo'n fijne school, dus ik vind het best spannend!

Met m'n site gaat het ook erg goed en daar ben ik heel blij mee! Ik krijg steeds meer volgers (dank jullie wel!!!), hogere bezoekersaantallen en veel lieve en leuke reacties. Ook heb ik een nieuwe header, zoals jullie misschien al wel hadden gemerkt. Ik kreeg laatst wat opbouwende kritiek, waarbij onder andere mijn lay-out ter sprake kwam. Ik wilde eigenlijk pas een nieuwe header als ik een eigen domein zou hebben, maar dat duurt misschien toch wat langer dan ik had gehoopt. Jamilla bood aan om een header voor me te maken en uiteindelijk is het deze geworden! Ik ben er zelf heel erg blij mee en ik hoop dat jullie 'm ook mooi vinden, natuurlijk. Ook heb ik wat kleine dingetjes veranderd, zoals het lettertype van de titels van m'n artikelen. Als jullie nog adviezen of tips hebben over m'n lay-out, hoor ik het graag!



Oh, ik was bijna vergeten te vermelden dat ik sinds begin mei weer een beugel heb! 'Weer een beugel?!' Ja, wéér. Ik heb een aantal jaar geleden al een slotjesbeugel gehad en toen die er uit ging had ik prachtige, kaarsrechte tanden. Ik kreeg echter geen spalkje (zo'n ijzeren draadje) achter mijn tanden, waardoor mijn tanden alle vrijheid en ruimte hadden om weer schots en scheef te gaan staan. Binnen een half jaar stonden ze nog schever dan vóór m'n beugel en ik vond het vreselijk! Na jarenlang niet te hebben durven lachen en me te schamen voor m'n gebit, heb ik de knoop doorgehakt: ik wilde weer een beugel. Ik wil mijn mooie, kaarsrechte tanden van toen weer terug! Inmiddels zit 'ie er in, ik heb gewoon een slotjesbeugel en die zal ik nog anderhalf jaar dragen. Ik moest heel erg wennen, maar al gauw 'herkende' ik het trekkende gevoel en de zere wangen door scherpe randjes weer. Met eten is 't nog steeds moeilijk; mijn voortanden zijn na een maand nog steeds heel gevoelig en ik kan hier dan ook niet mee afbijten. Ach, ik doe nu gewon wat langer over het eten, geen probleem! Natuurlijk staat een slotjesbeugel niet uiterst charmant en sexy, maar ik blijf denken aan hoe mooi m'n tanden er uit zullen zien over anderhalf jaar. Dat sleept me wel door de pijn, het moeilijke eten en de lelijkheid van de slotjes heen. Ik heb me trouwens voorgenomen om elke maand foto's te maken van mijn tanden, om zo het proces te kunnen volgen. Ik zie nu al verschil als ik in de spiegel kijk en de foto's van de eerste dag met beugel erbij hou!

Zo, dat was het voor nu wel weer. Als je nog vragen hebt, mag je die natuurlijk in de comments stellen of even een mailtje sturen. Ik ga weer een nieuwe activiteit verzinnen als studie ontwijkend gedrag!

Adverteerdirect