27-05-2012

Lush - 3x sample review!


Als je wat koopt in de winkel van Lush, krijg je vaak een sample mee. Ik ben daar zelf altijd erg blij mee, want door samples kun je nieuwe producten leren kennen zonder dat het je geld kost. Samples zijn geen grote producten, het zijn mini formaten. Op dit moment heb ik drie verschillende samples van Lush: Dream Cream, Ultimate Shine en British Nanny Moisturiser. Ik zal deze kort reviewen en natuurlijk vertellen of ik hiervan de full size varianten zou kopen.


Dream Cream



Dream Cream is het best verkopende product van Lush, wereldwijd. Het product is bedoeld voor huidproblemen als eczeem of psoriasis. Deze crème verzacht en kalmeert de huid, dankzij de helende ingrediënten als havermout en rozenwater. Ook zit er lavendel, tea tree, kamille en roos in dit product. Je hoeft niet per se een probleemhuid te hebben om van de voordelen van Dream Cream te genieten; je kunt Dream Cream gebruiken op hele droge of jeukerige plekjes, en op de huid na het ontharen. Ook kun je Dream Cream prima als gezichtscrème gebruiken, maar wanneer je een vettige huid hebt kun je de crème dan beter mengen met wat water, aangezien de crème heel voedend is.

Ik gebruik Dream Cream voornamelijk op mijn bovenarmen, waar ik last heb van keratosis pilaris (je weet wel, van die kleine bultjes die lijken op kippenvel). De bultjes gaan niet weg, maar je ziet ze wel minder duidelijk zitten en ook voelen ze niet meer zo droog/ruw aan. Verder gebruik ik Dream Cream na het ontharen op mijn benen en onder mijn oksels, om de geïrriteerde huid te kalmeren. Het voelt verkoelend aan en ik heb het idee dat de roodheid door Dream Cream sneller wegtrekt.

Dream Cream ruikt kruidig, zoals veel producten van Lush. Niet iedereen is even dol op de geur, maar dit is dan ook niet het belangrijkste aan de crème. Ik vind de geur persoonlijk best lekker, het ruikt voornamelijk naar lavendel en kamille. Dream Cream trekt redelijk snel in, maar ik zou het zelf niet als gezichtscrème gebruiken omdat ik een vette T-zone heb.

Ultimate Shine



Ultimate Shine is een witte shampoo bar, die je haar zou laten glanzen door de ylang ylang die in het product verwerkt zit. Viooltjesolie, een ander ingrediënt in deze vaste shampoo, werkt angst en boosheid tegen en zou goed zijn voor de ontspanning. Ultimate Shine ziet er best leuk uit, met hier en daar een goud glittertje!

Zelf heb ik moeilijk haar; mijn haar wordt snel vet bij de haaraanzet, maar de onderkant is droog en pluizig. Ultimate Shine werkt prima voor mijn lastige, gecombineerde haar. Het is geen wondershampoo (maar eerlijk is eerlijk, ik ben nog nooit een wondershampoo tegen gekomen), maar maakt mijn haar goed schoon en zorgt inderdaad voor een subtiel glansje. Ik krijg er zelfs een klein beetje extra volume van, maar helaas zorgt dat dan ook weer voor haar dat net iets sneller vettig wordt. Ultimate Shine ruikt kruidig, de ylang ylang overheerst duidelijk. Ik vind de geur niet ontzettend lekker, maar het stinkt zeker niet.

British Nanny Moisturizer



British Nanny Moisturizer is een zeer voedende gezichtscrème met SPF 30, die de huid zal beschermen tegen de zon. In de crème zijn ingrediënten als amandel- en hibiscusolie verwerkt, die vitamine C en E bevatten. In British Nanny Moisturizer zit verder nog shea boter, amandelolie, kokos- en jojobaolie en komkommerkruidolie.

Ik werd al enthousiast toen ik zag dat de crème SPF 30 bevat, aangezien ik dan niet én dagcrème én zonnebrandcrème op mijn gezicht hoef te smeren. British Nanny Moisturizer ruikt ietsje zoeter dan de twee samples die ik hierboven besprak, maar heeft ook zeker een kruidige geurnoot. Ik ruik ook de amandel- en kokosolie in de crème. Doordat de crème zo voedend is, is hij erg dik en voel je deze dan ook wel zitten op je gezicht. Dat is dan ook meteen een nadeel in mijn ogen; de crème trekt niet snel in en blijft vettig aanvoelen. Wanneer je een hele droge huid hebt is dit waarschijnlijk een zeer geschikte moisturizer voor jou.

Conclusie

Ik vind het leuk dat ik weer wat nieuwe producten van Lush heb geprobeerd. De sample die me echt heeft overtuigd, is de Dream Cream. Het is niet voor niets de bestseller van Lush, de crème werkt als een tierelier voor droge, geïrriteerde en andere moeilijke plekjes op mijn lichaam. De shampoo bar, Ultimate Shine, vind ik ook fijn, maar of ik hier de full size van ga kopen weet ik nog niet. De moisturizer met SPF 30 is voor mijn huid te voedend, dus deze laat ik lekker liggen in de winkels.

Heb jij wel eens een sample gekregen en daarna de full size versie gekocht? Deel je ervaringen in de comments!

Adverteerdirect