28-05-2012

Garnier BB Cream - Miracle Skin Perfector



Over de BB Cream Miracle Skin Perfector van Garnier is veel slechte publiciteit geweest, veel mensen vonden het 'geen echte BB Cream' en hadden heel wat te klagen over de kleur, de dekking en de algemene werking. In de Glossybox van mei zat een full size Garnier BB Cream, waar ik dus nogal sceptisch over was. Vooral na het swatchen op mijn hand, de kleur leek véél te donker voor me te zijn. Benieuwd wat ik nu van dit product van Garnier vind?



Deze BB Cream belooft een 5-in-1 werking te hebben, namelijk:
- 24 uur hydratatie
- egalisatie
- het vervagen van lijntjes en imperfecties
- het geven van een stralende teint
- de huid te beschermen tegen UV-stralen door de SPF 15 die in de crème is verwerkt

De Miracle Skin Perfector bevat vitamine C derivaat, minerale (natuurlijke) pigmenten en SPF 15 filter. Als ik naar de ingrediëntenlijst kijk zie ik helaas wel parfum en alcohol staan, dat vind ik zelf wel jammer. De crème belooft verzorgend te zijn, maar als je een droge en/of gevoelige huid hebt is deze BB Cream door de parfum en alcohol misschien niet geschikt.



De crème zit in een prima verpakking; een hygiënische tube waarin je makkelijk kunt knijpen om zo het product te doseren. Deze BB Cream ruikt overigens lekker fruitig.


Hier zie je het beeld van de swatch op mijn hand, waar ik nogal van schrok. "Véél te oranje en véél te donker!", was wat ik riep tegen mijn moeder, die vol verwondering meekeek toen ik de Glossybox van mei opende. Ik heb overigens de kleur 02 Light/Clair.



Zo ziet de crème er een beetje uitgesmeerd uit. Het lijkt nog steeds veel te donker voor mijn huid, maar voelt wel prettig aan en glanst mooi. De BB Cream is vrij dun en makkelijk uit te smeren, wat ik in de zomer zeker een pluspunt vind. Dikke crèmes komen echt niet op mijn gezicht als het buiten heel warm is, dan voel je de hele dag zo'n vies, vettig laagje!



Hierboven zie je voor- en nafoto's; links is voor en rechts is na. Met mijn huid gaat het gelukkig al ietsje beter. De pukkeltjes en puistjes zijn weg, maar ik heb nog wel lelijke rode/paarse vlekjes aan die vervelende onzuiverheden overgehouden, die je rond mijn mond wel ziet zitten op de foto's. Mijn neusvleugels zijn een beetje rood, zoals altijd, en bovenop de neus ben ik licht verbrand. Aan de bovenkant van mijn voorhoofd is het wat roder dan normaal, ook daar ben ik een beetje verbrand. Verder gaat 't prima met mijn huid, maar echt egaal is het nog niet.
Op de nafoto's zie je dat mijn gezicht er veel egaler uitziet, het heeft nu één kleur en de rode vlekjes zijn sterk verminderd. En zoals je kunt zien is de kleur helemaal niet te donker, eenmaal aangebracht op mijn gezicht! Hoe het kan weet ik niet, maar de kleur matcht perfect met mijn huid. Ook de overgang naar mijn nek is goed, ik zie geen rare lijnen of kleurverschil. Het puntje van mijn neus is nog wel een klein beetje roder dan de rest van mijn gezicht, maar het scheelt wel al veel. De vlekjes/littekens van de puistjes zijn nog wel zichtbaar, maar wel erg vervaagd. Een klein beetje concealer op die plekjes (op deze foto's heb ik nog geen concealer op mijn gezicht) en ik ben klaar om te gaan!

De crème glimt een beetje, maar ik poeder mijn T-zone sowieso altijd af omdat deze snel vettig wordt. Verder vind ik de glans juist wel mooi voor in de zomer, ik vind mezelf er echt frisser uitzien daardoor. Wat ik ook erg fijn vind, is dat de crème niet in de lijntjes gaat trekken en echt mooi op zijn plek blijft. Aan het einde van de dag is de BB Cream wel wat vervaagd en zijn de littekens op mijn kin weer iets duidelijker te zien, maar de frisse uitstraling blijft de hele dag.

Conclusie

Ik ben echt zéér tevreden over de BB Cream van Garnier, tegen alle verwachtingen in. De dekking is licht, maar genoeg voor in de zomer, wat mij betreft. Ik gebruik deze Miracle Skin Perfector niet als vervanger voor mijn dagcrème, daar vind ik het product niet voedend genoeg voor, maar wel als vervanging van mijn vloeibare foundation (die ik de laatste tijd toch wat vaker draag, door de plekjes rond mijn kin). Het werkt lekker snel; ik verdeel het product over mijn vingers en masseer dit in op mijn gezicht en binnen een minuutje heb ik die egale, frisse uitstraling die ik wil. Eigenlijk heb ik niet eens een spiegel hiervoor nodig, de crème is niet vlekkerig en laat zich makkelijk verdelen.

Voor de Garnier BB Cream betaal je €9,99, je krijgt hiervoor een tube van 50 ML. Het product is te koop bij de drogisterijen.

Heb jij al eens een BB Cream getest? Zo ja, wat vond je daarvan? En wat is jouw ervaring met deze BB Cream van Garnier?

Adverteerdirect