10-06-2012

TAG: Been there, done that!


Gisteren werd ik door de lieve Alyssa getagged, iets wat ik altijd erg leuk vind! Deze keer was het echter nog leuker dan anders, omdat Alyssa de tag zelf heeft bedacht en gemaakt. De tag heet 'Been there, done that!' en gaat over reizen. Reizen die je al hebt gemaakt, plaatsen van de wereld die je hebt gezien en waar je nog graag naartoe zou willen. Hoewel ik zelf nog niet zoveel van de wereld heb gezien, vond ik het toch leuk om de vragen over te nemen en te beantwoorden!


Welke landen van de wereld heb je al bezocht?
Zelf ben ik nog niet ver van Nederland geweest. Het verste land waar ik tot nu toe ben geweest is Turkije. Dat was tevens ook de eerste keer dat ik in een vliegtuig heb gezeten! Ik ben in België, Duitsland, Luxemburg (als je dat al een land kunt noemen), Frankrijk en Turkije geweest. Niet zoveel dus, maar ik ben in ieder geval blij dat ik sinds vorige zomervakantie eindelijk kan zeggen dat ik heb gevlogen!


Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? Met andere woorden: waar wil je ECHT nog een keertje heen?
Amerika. Dat staat echt bovenaan mijn verlanglijstje, ik wil al mijn hele leven lang dólgraag naar Amerika! Het begon allemaal toen ik helemaal leip was van The Backstreet Boys. Die komen uit Florida, en sindsdien wil ik daar al naartoe. Toen om The Backstreet Boys te ontmoeten, nu natuurlijk om andere redenen. Ik zou graag naar Miami willen, en naar New York en Los Angeles. Ik zou het liefst alle grote steden van Amerika willen zien, maar dit zijn toch wel de plaatsen waar ik als eerste naartoe zou gaan.

Wat is jouw meest ideale vakantie? (strandvakantie, shopping trip, culturele vakantie, etc.)

Mijn meest ideale vakantie is een mix van bovengenoemde dingen. Ik ben dol op luieren aan het strand en de hele dag liggen op een luchtbed in zee, maar ik vind het ook leuk om erop uit te gaan en culturele dingen te bezichtigen. En natuurlijk, op vakantie gaan zonder shoppen is voor mij geen vakantie! Dat hoort er nu eenmaal bij. Variatie vind ik vooral belangrijk op vakantie. Niet tien dagen lang alleen maar liggen bakken, of juist elke dag op pad zijn, maar van alles een beetje. Oh, en ik vind het vooral belangrijk dat ik kan ontspannen op vakantie. Dus niet een hele volle planning maken met superdrukke dagen, maar per dag bekijken wat ik zou willen doen. En vooral niets doen waar ik geen zin in heb!



Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen?
Naar Turkije zou ik graag nog een keer willen, maar niet omdat het nou zo'n mooi land is of omdat er veel te bezichtigen valt. Nee, de toeristische kant van Turkije heb je snel gezien als je daar op vakantie bent. Ik zou graag nog een keer naar Turkije willen omdat zo'n all inclusive vakantie goed helpt om te ontspannen. En het warme, zonnige weer en de mooie zee is natuurlijk ook niet mis!
Qua omgeving vind ik Frankrijk heel mooi. Frankrijk is echt een land waar ik wekenlang zou kunnen vertoeven. Het landschap is zó mooi, met die bergen en oneindige lange zonnebloem- en lavendelvelden. Aaahh *droomt weg*, wat zou ik daar graag weer eens naartoe willen!




Laat je allerleukste vakantiefoto zien.
Oei, dat is moeilijk kiezen! (Vijf minuten later) Oké, ik heb mijn favoriete vakantiefoto gekozen! Dit zijn Joey en ik, op vakantie in Frankrijk in 2008. Ten eerste vind ik de foto prachtig, door de mooie ondergaande zon en de weerspiegeling daarvan in het water, en de silhouetten van Joey en mij. Maar ook de herinnering die ik heb aan dit moment maakt de foto mooi. Hoe gelukkig en ontspannen we allebei waren tijdens die vakantie. Dit is echt één van mijn favoriete foto's van Joey en mij samen.

Ben je al eens voor werk naar een leuke bestemming gestuurd? Zo ja, waar?
Nope, nog nooit. Maar ik heb dan ook geen werk, haha. Het lijkt me wel ontzettend gaaf om met je werk op reis te gaan!

Met wie ga je meestal op reis?
De laatste paar keren dat ik op reis ben gegaan was ik met Joey. Vorige zomervakantie was mijn laatste reisje, toen zijn we samen naar Turkije geweest.

 
Met wie zou je nog wel eens op vakantie willen gaan? (dit mag iedereen zijn: familielid, vriend(in) of beroemd persoon)
Ik zou heel graag met m'n bestie Jamilla op vakantie willen gaan. We willen heel graag samen naar New York en dat gaan we zeker weten ooit ook een keer doen, wanneer de tijd rijp is (oftewel: wanneer we er allebei geld + tijd voor hebben).

Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?
Natuurlijk Joey, ik kan niet lang zonder hem. Verder zou ik zonnebrand meenemen en lekker veel bikini's en zomerjurkjes (is het gek dat ik ervan uit ga dat het lekker weer is op het eiland?). Het liefst zou ik natuurlijk mijn telefoon en mijn computer ook meenemen, maar zonder stroom heb je daar weinig aan. Ik zou heel veel puzzelboekjes meenemen!

Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar?
Ja, al best vaak! Vroeger, toen mijn ouders nog samen waren en mijn zus en ik allebei nog kinderen waren, gingen we vaak op vakantie in Nederland. We zijn zo´n vijf jaar achter elkaar naar dezelfde camping in Gelderland geweest, De Vlinderhoeve. Na een tijdje werden we het toch zat en zijn we naar random campings gegaan. Als het weer meezit vind ik het helemaal niet erg om in Nederland op vakantie te gaan! Met Joey ben ik twee jaar geleden in Zeeland op vakantie geweest, dat was ook erg leuk.



Ga je liever naar een attraktiepark of naar een dierentuin?
Daar hoef ik niet lang over na te denken. Attractiepark, for sure! Ik ben gek op achtbanen en andere wilde attracties, ik kan er niet genoeg van krijgen! Ik zou ook nog heel graag een keer naar Disneyland Parijs gaan, of naar Moviepark in Duitsland. Ik heb het overigens helemaal niet zo op dierentuinen. Ik weet wel dat de dieren daar goed worden behandeld en genoeg eten krijgen, maar ik vind toch dat dieren niet thuishoren in kooien. Toen ik vorig jaar in Ouwehands Dierenpark in Rhenen was en ik bij de ijsberen stond te kijken, werd ik echt verdrietig. Die ijsbeer stond met z´n hoofd tegen de muur aan te beuken en heel hard te brullen, het was echt een zielig gezicht. Het was overduidelijk dat ´ie daar niet wilde zijn. Dus nee, met een dagje uit naar de dierentuin maak je mij niet héél blij.



Zou je liever een ski- of een zonvakantie willen hebben?
Deze vraag is niet moeilijk! Ik kies meteen voor de zonvakantie. Ik heb nu één keer gesnowboard en één keer geskied, maar het is beide niet zo mijn ding. Ik heb er gewoon geen talent voor en als je het niet kan is het ook niet leuk. Verder ben ik echt een koukleum, dus doe mij maar het warme zonnetje!

Wat is jouw leukste vakantie-herinnering?
Poeh! Ik denk dat ik ga voor de eerste keer vliegen. Ik heb altijd geroepen dat ik nooit zou vliegen, omdat mijn angst voor vliegtuigkapers en terroristen zo groot is. En dan natuurlijk nog het feit dat er wel eens vliegtuigen neerstorten, aaaahh! Toen Joey me verraste met een vakantie naar Turkije was ik dolblij, maar later bedacht ik me dat ik dan wel zou moeten vliegen... Voor Joey was het ook de eerste keer vliegen en we waren allebei behoorlijk zenuwachtig. Gelukkig zaten we naast elkaar en zat er een jongen naast ons die heel aardig was en vertelde wat er precies zou gaan gebeuren. Toen ik eenmaal in het vliegtuig stapte, kon ik wel overgeven van angst, ik was zó bang! Het opstijgen vond ik uiteindelijk heel gaaf, ik had het gevoel dat ik in een achtbaan zat en ik was niet bang. Het vliegen op zich vond ik ook niet heel eng, maar als we dan een beetje last hadden van turbulentie greep ik Joey meteen angstig vast, haha. En de hele vlucht lang heb ik me afgevraagd hoe het toch kan dat zo´n groot, zwaar ding in de lucht kan blijven hangen. Zo vreemd! Dit was niet zo zeer mijn leukste vakantiemoment, maar de ervaring van het vliegen is me heel erg bijgebleven en ik zal het nooit meer vergeten.



Wat is jouw minst leuke vakantie-herinnering?
Dat was in Turkije, vorige zomer. Hartstikke leuk hoor, die leuke toeristische winkeltjes waar alles spotgoedkoop is. Maar de opdringerige mannetjes werden me echt teveel. Liepen we gewoon op straat, werden we zowat de winkel ingetrokken om iets te kopen. Echt, doe normaal! En als we dan wegliepen en niks hadden gekocht, werden ze soms zelfs boos en gingen ze voor je staan en vragen waarom je niks wilde kopen. Verschrikkelijk! Ik moet toegeven dat ik op sommige momenten behoorlijk bang was dat het mis zou gaan, ik voelde me zó niet op mijn gemak daar!

Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?
Helaas helaas, waarschijnlijk ga ik dit jaar niet op vakantie. Jammer, maar niets aan te doen. En vorig jaar heb ik al een luxe vakantie gehad, dus ik kan er wel mee leven. Volgend jaar misschien weer!

Waar zou je nooit op vakantie gaan?
Voor sommigen klinkt dit waarschijnlijk gek, maar ik zou niet zo snel naar Azië gaan. De cultuur en de landen daar spreken me totaal niet aan, al kan ik niet goed uitleggen waarom. Ook het Midden-Oosten trekt me niet, op Egypte na. Ik heb daar geen prettig beeld bij en ik denk dat ik me daar niet veilig zou voelen.

Dat was de tag! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn antwoorden te lezen. De mensen die ik tag zijn Marjolein, Milou, Esmay, Cynthia en Nyria.

Adverteerdirect