09-10-2011

Pin-up Girl Look


Ik ben gek op de zogenaamde ‘pin-up look’. Wanneer ik bij mijn abonnementen op YouTube een video zie staan van een pin-up girl tutorial, maak ik van binnen een sprongetje. Hoewel deze looks vaak zo ongeveer hetzelfde zijn, blijf ik het fascinerend vinden om ernaar te kijken. Zoals sommigen van jullie wel weten ben ik zelf ook verliefd op zwarte eyeliner (het liefst met wing) en hoort dit ook bij mijn dagelijkse look. Ik snap eigenlijk niet waarom ik zo lang heb gewacht met het maken van een pin-up look!


Pin-up girls dragen geen heftige of felle oogschaduw. De ogen moeten juist veel licht vangen en een duidelijke vorm/diepte hebben. Vandaar de witte oogschaduw op het bewegend ooglid en de taupe/grijze kleur in de arcadeboog. Door de oogschaduw in de arcadeboog accentueer je de vorm van je ogen en kun je ze ook iets groter laten lijken. Het witte oogpotlood op de waterlijn zorgt voor een open en frisse blik. De zwarte eyeliner met wing is natuurlijk wel het belangrijkst in de pin-up look. Zoals ik al zei draag ik bijna elke dag zwarte eyeliner met wing en is het voor mij niet meer zo moeilijk om te maken; het is gewoon een kwestie van veel oefenen. Met twee laagjes mascara en een offwhite highlighter onder de wenkbrauw maak je de ooglook compleet.


Een pin-up look is natuurlijk niet echt af zonder de rode lippenstift. Ik vind rode lippenstift erg mooi, maar ben zelf van mening dat het mij niet zo goed staat. Ik heb eerst mijn lippen omlijnt met een rood lippotlood. Daarna heb ik mijn lippen ingekleurd met een rode lippenstift. Op de eerste foto had ik nog niet ‘gehapt’ in een tissue, vandaar de glans. Op de tweede foto had ik dit wel al gedaan en dat geeft een mooier (en net iets zachter) effect, vind ik zelf.


Het gezicht van pin-up girls is altijd mooi egaal en zuiver. Ik heb eerst een lichte foundation gebruikt, toen een concealer onder mijn ogen gebruikt en op plekjes waar het nodig is en vervolgens mijn gezicht afgepoederd met een losse poeder. De wangen heb ik vrij rustig gehouden. Ik heb een vleugje matte, lichtroze blush aangebracht en verder niets. Mijn wenkbrauwen heb ik iets steviger aangezet dan ik normaal gesproken doe, omdat pin-up girls dit ook altijd hebben. En natuurlijk, last but not least, heb ik de look afgemaakt met een schoonheidsvlekje boven mijn mond. Hiervoor heb ik gewoon een bruin oogpotloodje gebruikt.


De producten die ik heb gebruikt:
- 88 matte palette (de witte kleur voor het bewegend ooglid en een bruine kleur voor de wenkbrauwen.
- Sleek Au Naturel palette (de grijze en de beige kleur gemixt en gebruikt in de arcadeboog, de lichte kleur helemaal links als highlight voor onder de wenkbrauwen)
- Jafra lippotlood in Azalea
- Jafra lippenstift in Azalea
- Urban Decay primer potion
- Essence Stay All Day concealer in Natural Beige
- Catrice Infinite Matt foundation in Honey Beige
- Essence translucent loose powder
- ELF Mineral Powder Blush in Tickled Pink
- MAC Haute & Naughty Lash mascara in Black
- HEMA wenkbrauwpotlood (zonder naam)
- HEMA wenkbrauwpotlood in 10
- Catrice Liquid Liner Waterproof in Don’t Leave Me
- Catrice Kohl Kajal oogpotlood in White


Deze look ziet er misschien niet draagbaar uit, zo op het eerste gezicht. Ik draag de ooglook echter wel heel vaak, ook naar school. Zolang ik geen knalrode lippenstift erbij draag en mijn wenkbrauwen wat minder dik aanzet vind ik het echt heel draagbaar en mooi!

Wat vinden jullie van deze look?

Adverteerdirect