29-11-2011

LOTD: Nice & Nude

Natuurlijk stond ik te springen om een mooie, neutrale nude look te maken met mijn nieuwe 28 Neutral palette. In het weekend ging ik lekker aan de slag en maakte ik een rustige look met maar een paar kleurtjes uit het palette. Mooi voor overdag, om je ogen net iets meer te laten stralen dan wanneer je helemaal geen oogschaduw op hebt.



De kleuren die ik heb omcirkeld heb ik gebruikt voor deze look.


Met groen omcirkeld: deze matte, lichte kleur heb ik op mijn gehele ooglid gebruikt.
Met paars omcirkeld: deze shimmery, lichte kleur heb ik in de binnenste ooghoek gebruikt, voor een frisse oogopslag.
Met blauw omcirkeld: deze shimmery, warme bruine kleur heb ik in de arcadeboog aangebracht om schaduw te creëren.
Met rood omcirkeld: deze shimmery, iets koelere bruine kleur heb ik aan mijn onderste wimperrand lichtjes aangebracht.
Met geel omcirkeld: deze matte, bruine kleur heb ik als eyeliner aangebracht bij de bovenste wimperrand, en om de buitenste ooghoek iets donkerder te maken.

Tadaaaa, that’s it. Ik had overigens wat haast, vandaar dat ik een beetje geknoeid heb met mascara. Excuse me for not being perfect. In ieder geval: ik heb een hele rustige look gemaakt die je goed overdag kunt dragen, naar school of je werk. Het kost maar weinig tijd om deze look te maken, ik heb het in 10 minuutjes gedaan (met mascara en al).


Op de rest van mijn gezicht heb ik de blush soufflé van de Ballerina Backstage collectie van Essence aangebracht, omdat deze vrij licht is en een heel natuurlijk effect geeft. Als subtiele highlighter heb ik de oogschaduw uit het palette gebruikt, met de paarse cirkel eromheen. Op mijn lippen draag ik Doll, een Round Lipstick van NYX.


Ik draag heel graag zwarte eyeliner met wing en het liefst ook nog mooie oogschaduw erbij, maar soms is het wel fijn om gewoon even wat neutrale kleurtjes te maken en niet teveel moeite (en tijd) in je ooglook te steken. Binnenkort komt er nog een look met het 28 Neutral Palette, deze wordt iets heftiger en donkerder.

Wat vind jij van neutrale looks? Draag je ze graag, of draag je liever een iets heftigere ooglook?

Adverteerdirect