08-11-2011

Mijn Grootste Beauty Miskopen


Als je graag (en veel) make-up koopt, komt het waarschijnlijk weleens voor dat je een miskoop doet. Ik denk dat bijna iedereen ooit wel iets heeft gekocht, waar zij in eerste instantie blij mee was, maar wat vervolgens achter in de kast belandde en nooit meer gebruikt werd. Of je kocht een product, zonder het te testen in de winkel of reviews over op te zoeken, en eenmaal thuisgekomen merk je dat die mooie lippenstift eigenlijk helemaal niet zo mooi is, of dat die oogschaduw eigenlijk niet zoveel kleur afgeeft als je dacht. Vandaag laat ik jullie mijn beauty miskopen zien.



De lippenstift van Essence ziet er vreselijk goedkoop uit, à la kindermake-up. Ik vond het kleurtje wel leuk, maar eigenlijk kocht ik deze lipstick alleen vanwege de naam: All About Cupcake. Dat doe ik dus niet meer, want ik heb de lippenstift nog nooit gebruikt omdat ‘ie vreselijk chemisch ruikt en bijna geen kleur afgeeft. De lipstick van Gosh vond ik in een 1-euro bak bij Kruidvat en dacht dat het misschien wel een leuk kleurtje zou zijn. WRONG! Het is een vreselijke bruine kleur die me totaal niet staat.



Nog meer Gosh miskopen: twee Extreme Art Eyeliners. Ze leken me leuk om feestelijke looks mee te maken, of om net iets extra’s aan je ooglook te geven. Helaas, helaas, ze bevatten veel te weinig glitter. Ik heb ze nog nooit gebruikt. Mijn enige product van NYX waar ik niet tevreden over ben: de Felt Tip Liner in Extreme Black. De naam doet vermoeden dat ‘ie zwarter dan zwart is, maar niets is minder waar. Kijk maar naar de swatchfoto: deze eyeliner is hartstikke groen! FAAL!


Links zie je een Sun Club Bronzing Blush, op zich geen slecht product. De bronzer en de blush geven allebei veel kleur af, maar ik gebruik ze simpelweg gewoon niet. Met de bronzer is niets mis, maar de blush is wel erg glitterig. Rechts zie je een blush van ELF, uit de 1 euro lijn. Deze blush is nogal licht – en dus ook te licht voor mijn huid. Nadeel van online bestellen, je kan moeilijk de echte kleuren van producten beoordelen.



De lipstains van NYC zijn vrij bekend. Ik heb er twee, één felroze waar ik heel blij mee ben, en deze roodachtige. Toen ik deze voor het eerst wilde gebruiken, was ‘ie al opgedroogd en kwam er geen kleur van af. De swatches heb ik met moeite gemaakt – ik moest echt hard drukken om er überhaupt iets van te zien. De lipstain van ELF is qua pigmentatie wel erg goed. De kleur is ook mooi, daar is verder niets mis mee. De stain stinkt alleen ver-schrik-ke-lijk! Ik vind geurtjes normaal niet echt storend, maar deze ruikt zó chemisch dat ik er gewoon misselijk van word. Niet lekker (chemisch) zoet, maar gewoon chemisch, als in ‘plastic’. Blegh!


Zo jammer, ik had gehoopt dat deze concealer van Catrice, die de kringen onder je ogen moet doen oplichten, een beetje hetzelfde effect zou hebben als de Touche Eclat van Yves Saint Laurent. Helaas niet. De concealer werkt op zich fijn, maar hij is absoluut niet dekkend. Je ziet er gewoon niks van! Heel jammer, het had zo’n leuk product kunnen zijn! Als laatst de French Manicure White Tip Painter van Essence. Het werkt gewoon niet prettig, er komt te weinig witte nagellak uit het puntje van de ‘pen’, en hetgeen dat eruit komt is niet dekkend. Ook is het aanbrengen lastig, je krast namelijk de nagellak weer weg door de harde punt van deze painter. Helaas!



Mijn grootste miskoop ooit! De oogschaduw van Sephora ziet er prachtig uit, maar ze zijn een ramp, wat mij betreft. Ik kocht deze drie oogschaduws met een 3 voor 10 actie, een half jaar geleden. De kleuren vind ik prachtig! Eenmaal thuis aangekomen ging ik ze swatchen en zag ik dat de glitters eigenlijk toch wel erg chunky zijn en dat vooral de tealkleurige oogschaduw bijna geen kleur af geeft, maar alleen grove zilveren glitters. En het ergste is nog dat ik er een allergische reactie door kreeg! Ik ben nergens allergisch voor en ik heb nog nooit eerder zo’n reactie gehad, maar deze oogschaduws hebben ervoor gezorgd dat ik twee weken lang met knalrode oogleden liep, waar de velletjes aan hingen. Hieronder de foto’s, oordeel zelf maar.


Zo. Dat lucht op, even gal spuwen over mijn miskopen! Waarom ik deze producten nog heb? Ik ben iemand die het moeilijk vind om afstand te doen van dingen. Ik denk bij alles: misschien komt dat ooit nog wel van pas, en dan zul je zien dat ik het net weg heb gegooid! Wie herkent dit?

Nu zijn jullie aan de beurt! Wat is jouw grootste miskoop?

Adverteerdirect