04-04-2012

Van draagbaar naar minder draagbaar naar ..... niet draagbaar.



Ken je dat? Je hebt een moment om vrij te besteden en je hebt alle nieuwe afleveringen van je favoriete series al gekeken. Wat ik dan doe, als het nog lekker licht is buiten, is een kijkje nemen in mijn lades met make-up en lekker creatief zijn. Meestal begin ik dan met iets heel simpels, maar kan ik niet stoppen en wordt het uiteindelijk een niet zo draagbare look. Van de week had ik dit ook, maar dan alleen met eyeliner en glitters. Benieuwd naar de resultaten?



Ik ben gek op eyeliner en ik experimenteer hier dan ook graag mee. Zoals jullie onderhand wel weten draag ik dagelijks zwarte eyeliner met wing. De een zal dit misschien te heftig vinden voor doordeweeks, ik ben er dol op en ik kan niet zonder.


Mijn look begon dan ook met zwarte eyeliner. Ik gebruikte hiervoor de zwarte gelliner van Catrice, mijn favoriet. Ik maakte een redelijk dikke lijn met wing en zorgde ervoor dat de lijn mooi strak was. Daarna voegde ik wat glitter aan de binnenste ooghoek toe van Essence uit de Crystalliced collectie. Even wat mascara op de wimpers en wit oogpotlood op de waterlijn aanbrengen en klaar!




Ik vond het te gewoon, ik ging immers toch niet meer de deur uit, en besloot het allemaal wat heftiger te maken. De wing maakte ik veel langer en dikker en ook voegde ik meer glitters toe, nu ook aan de onderste wimperrand. Deze look gaf me een beetje de Amy Winehouse feeling. Voor mij zou dit al niet meer zo draagbaar zijn, doordat ik de wing zo lang en dik heb gemaakt.



Toen wilde ik mijn make-up er eigenlijk weer afhalen, want ik had geen inspiratie meer en ik wist niet meer zo goed wat ik er verder nog van kon maken. Ik besloot het zwarte een beetje uit te vegen aan de onderkant. Daarna maakte ik met mijn eyelinerkwastje nog wat strepen. Of ik dit mooi vind? Nee, maar dat was ook niet de bedoeling.



Ik besloot nog een klein beetje verder te gaan met het smudgen van de gelliner en voegde nog iets meer toe aan de onderste wimperrand. Daar moest nog wat glitter bij, vond ik! Zo gedacht, zo gedaan. Als ik deze foto nu bekijk had ik best nog iets meer over de top kunnen gaan, ik vind het effect nu niet zo goed tot zijn recht komen.

Dit was een voorbeeld van wat ik doe als ik me verveel. Spelen met make-up, mijn creativiteit weer naar boven halen. Ik vind het 'eindresultaat' niet heel mooi en geslaagd, maar dat was ook niet het doel. Het doel was om mezelf te vermaken en om hierdoor weer nieuwe inspiratie op te doen voor andere (meer serieuze) looks. Ik vond het in ieder geval erg leuk om weer eens glitter te gebruiken, dat doe ik veel te weinig!

Herken je dit? Pak jij ook weleens je make-up erbij als je, je verveelt en ga je dan ook maar wat experimenteren zonder doel? Hoe doe jij zoiets en wat voor looks komen er dan uit?

Adverteerdirect