08-05-2012

Lush Ro's Argan Body Conditioner


Een conditioner voor je lichaam, huh? Hoe werkt dat precies? En werkt het überhaupt wel, zal het iets voor mijn huid doen? Ro's Argan Body Conditioner zou dé oplossing zijn voor het probleem dat we allemaal kennen: een droge huid na het douchen, maar geen zin om in de kou je naakte lichaam helemaal in te moeten smeren met bodylotion. Vonden jullie mijn review over It's Raining Men van Lush positief en enthousiast? Well, wait 'till you read this.




Als ik naar de ingrediëntenlijst kijk, zie ik dat er veel verzorgende producten inzitten, waaronder amandelolie, olie uit de 'cypress tree', Braziliaanse notenolie, arganolie, vitamine E, sheaboter en verschillende oliën verkregen uit bloemen. Ook zitten er een aantal heerlijke ingrediënten in die de geur bevorderen, zoals vanille.


Het product werkt net als een haarconditioner: je wast je lichaam, zoals je je haar met shampoo wast, en daarna smeer je een beetje van de conditioner over je hele lichaam, zoals je dat in je haar ook doet na het wassen. Je gebruikt dit product dus na het wassen, maar nog wel onder de douche en op een nat lichaam. Ik pak steeds een beetje, verdeel dit in mijn handen en smeer op die manier mijn hele lichaam in. Doordat het lichaam nat is wordt het product zo goed als vloeibaar (ongeveer zoals een reinigingsmelk, qua substantie), verdeelt het zich heel makkelijk en is het dus erg zuinig. Na ongeveer een minuutje te hebben gewacht spoel ik de body conditioner van mijn lichaam met water. Tijdens het insmeren voelt de huid een beetje stroef, maar na het afspoelen heb ik meteen een ontzettend zachte huid. Het lichaam voelt dan echt gevoed aan, heerlijk!



De geur van Ro's Argan Body Conditioner is hemels, werkelijk waar. Ik ben er helemaal verslingerd aan en wanneer ik dit product heb gebruikt blijf ik maar aan mezelf snuffelen. De body conditioner ruikt lekker warm naar amandelen en vanille, maar ook een tikje fruitig en bloemig. De geur is heel bijzonder, je moet er echt even zelf aan gaan ruiken in de winkel. Maar wees gewaarschuwd: als je de geur hebt geroken ben je waarschijnlijk meteen verkocht, dat overkwam mij ook!


Ik heb zelf last van een trekkerige, droge huid na het douchen en ben dan ook bijna verplicht me in te smeren met een bodylotion daarna. Ik sla dit nooit over, omdat mijn huid anders enorm gaat jeuken, maar echt met liefde doe ik het niet. Dat koude gevoel wanneer je uit de douche komt vind ik verschrikkelijk, en al helemaal dat ik me daarna niet meteen kon aankleden maar eerst mijn hele lichaam in moest smeren! Dat is nu helemaal verleden tijd, want als ik Ro's Argan Body Conditioner heb gebruikt heb ik geen bodylotion meer nodig. Mijn huid voelt héérlijk zacht na gebruik, maar voelt niet vettig aan. De geweldige geur blijft ook ontzettend lang hangen; als ik 's ochtends heb gedoucht ruik ik de geur die avond nog steeds.

Ik kan alleen maar positieve dingen over deze geweldige uitvinding van Lush zeggen, het product ruikt niet alleen fantastisch, maar werkt ook zoals het beloofd.

Ro's Argan Body Conditioner is helaas niet goedkoop: voor een pot van 225 gram betaal je €29,95. Maarrr, je doet er natuurlijk wel heel lang mee doordat je maar heel weinig nodig hebt omdat het product zo goed als vloeibaar wordt wanneer je het over je lichaam gaat verdelen.

Heb jij weleens een body conditioner gebruikt?

Adverteerdirect