15-05-2012

Lush - Lemony Flutter


Wie kent dit product niet? Lemony Flutter van Lush is een populair goedje, iedereen die ook maar een beetje geïnteresseerd is in beauty, heeft hier vast weleens van gehoord. Voor de onwetenden onder ons: Lemony Flutter is speciaal ontwikkeld tegen droge nagelriemen. Je kunt Lemony Flutter echter ook nog voor een aantal andere doeleinden gebruiken! 


Lemony Flutter nog ongebruikt

De gele crème zit in de bekende zwarte, plastic pot van Lush. Op het etiket staat het volgende: “Nagelriemcrème. Maakt korte metten met je droge nagelriemen – maar daar hoef je niet te stoppen! Smeer ook wat boter op je hielen, ellebogen en tenen.”


Aan de ingrediëntenlijst kun je zien dat alle ingrediënten natuurlijk zijn, op drie na (parabenen, parfum en citronella). In Lemony Flutter zitten een boel verzorgende ingrediënten als citroenolie, sheaboter, bijenwas, sojaolie, avocado-olie en mangoboter. Sounds good, right?


Lemony Flutter ruikt, zoals de naam al zegt, heerlijk naar citroen. De geur is niet te zuur en ook niet eens zo heel erg fris, het is een redelijk warme citroengeur. De creme voelt in eerste instantie best dik aan, maar wanneer het in aanraking komt met de huid wordt het wat vloeibaarder en voelt het meer als een olie aan.


Ai, zoals je kunt zien heb ik van mijzelf behoorlijk droge nagelriemen. Ook heb ik aan de zijkanten van mijn nagels veel velletjes en droge plekjes. Not charming!


Hier zie je hoe de crème  er uitziet eenmaal aangebracht op de nagelriemen. Ik pak altijd een beetje te veel, wat ik over heb smeer ik altijd op mijn nagels. Die kunnen ook wel wat extra verzorging gebruiken, namelijk! Zoals je ziet is Lemony Flutter wel een beetje vettig, doordat er zoveel oliën inzitten. Ik laat dit meestal een minuut of drie zo zitten en daarna wrijf ik de restjes van de crème in de huid om mijn nagels heen. 


En dit is hoe mijn nagels er uitzien wanneer Lemony Flutter is ingetrokken. Je ziet dat de velletjes minder zichtbaar zijn en dat de nagelriemen er nu gevoed uitzien. Geen immens groot verschil, maar het ziet er toch wel mooier uit en voelt ook fijner en verzorger aan. 

Wat ook een groot pluspunt is aan Lemony Flutter, is dat het je nagels wat witter/lichter maakt als je het regelmatig gebruikt. Mijn nagels waren behoorlijk verkleurd door het vele lakken ervan, maar nu ik minstens één keer per dag met Lemony Flutter smeer, merk ik echt dat ze al een klein beetje lichter zijn geworden. Ook het ‘witte’ randje van de nagel, wat bij mij nogal gelig was, is al een klein beetje opgelicht. Dit komt overigens door de citroenolie in het product, dat heeft een oplichtend effect. 

Nog een pluspunt (ja, ik ga gewoon nog even door!) is dat je door het gebruiken van Lemony Flutter de nagelriemen makkelijker terug kunt duwen. Geen hardnekkige, droge nagelriemen waar niets mee valt te beginnen meer, yay!
 
Ik dacht in eerste instantie dat ik Lemony Flutter niet zo speciaal vond en ik vroeg me af of ik het potje ooit op zou maken, maar ik heb mezelf erop betrapt dat ik het sowieso elke avond voor het slapen gebruik. Nu ik merk dat mijn nagels er iets lichter van worden en dat mijn nagelriemen er verzorgder uitzien kan ik eigenlijk niet meer zonder! Ik gebruik Lemony Flutter overigens ook voor andere droge plekjes, zoals de ellebogen en de bovenkant van mijn tenen. Ook heb ik het al een aantal keer gemengd met mijn handcrème om deze iets meer voedend te maken, dat werkt ook prettig. 

Voor 50 gram Lemony Flutter betaal je €9,95. Ik weet het, dit is niet niets  en ook ik heb getwijfeld of ik wel een potje moest aanschaffen, vanwege de prijs. Maar als je bedenkt hoe ontzettend lang je met een potje hiervan doet, is dat tientje het wel waard. Ik heb nog nooit gehoord/gelezen dat iemand binnen een jaar zijn/haar Lemony Flutter heeft opgemaakt, moet je nagaan! 

Gebruik jij een speciaal product voor je nagelriemen?

Adverteerdirect