28-02-2012

NOTD: Essence Shopping Trip In Soho


Dat Essence weer een heleboel leuke, nieuwe producten in het assortiment heeft hoef ik jullie vast niet te vertellen. Niet héél bijzondere vernieuwingen, op een heleboel nieuwe kleuren na. Wel vind ik de dubbele nagellakken echt heel gaaf! In de Circus Circus collectie hebben we daar al wat van kunnen zien, maar nu zitten ze ook in het vaste assortiment. Essence noemt ze zelf de Nail Colour³ nagellakken. Ik heb er al eentje gekocht, namelijk 02 Shopping Trip in Soho.



 

De nagellak heeft twee kanten: een creamy, roze nagellak en een glitterige/flakie nagellak. De roze kant heet Shopping Trip In Soho, de andere kant heeft Essence Party All Night Long genoemd.


Als eerst bracht ik twee dunne laagjes van de creamy kant aan. Deze kleur roze vind ik ontzettend mooi! Het is een roze kleur die altijd kan, doordat 'ie niet té fluorescerend roze is. Shopping Trip In Soho heeft trouwens wel hele fijne glansdeeltjes, maar die zijn bijna niet te zien.


Toen de roze lak zo goed als droog was bracht ik één laagje van Party All Night Long aan. Ik vond één laagje genoeg, het effect was al duidelijk zichtbaar. Wat me opviel is dat de kleur op mijn nagels een stuk donkerder werd, door de glittertjes. Party All Night Long heeft trouwens niet echt glitters, maar meer flakies. Het zijn kleine 'stukjes' nagellak, lijkt het wel. Ze zijn erg fijn, maar wel duidelijk te zien (vooral in fel licht). De flakies zijn roze, maar hebben een sterke blauwe ondertoon.


Beide kanten van deze dubbele nagellak lakken erg prettig. Ik heb moeiteloos mijn nagels kunnen lakken en dat is echt niet altijd het geval. De creamy lak is erg dekkend en eigenlijk is één laagje al genoeg. Om het helemaal egaal te maken heb ik echter nog een tweede laagje aangebracht. Ook de andere kant, met de flakies, brengt makkelijk aan. Hij is lichtelijk plakkerig, maar dat ben ik gewend van topcoats met glittertjes of flakies. De flakies verdelen zich makkelijk over je nagel, ze blijven gelukkig niet op één hoopje zitten. Je zou ook meerdere laagjes aan kunnen brengen voor een heftiger effect. De droogtijd van beide kanten nagellak zijn ook goed; ik vind ze zelfs erg snel drogen.

Met deze dubbele nagellak van Essence kun je, zoals de naam Colour³ al zegt, drie verschillende 'kleuren' op je nagels aanbrengen. Je kunt alleen de creamy roze kant gebruiken, of alleen de flakies, maar natuurlijk ook in combinatie met elkaar zoals ik zelf heb gedaan. En natuurlijk kun je de flakies over elke andere nagellak aanbrengen die je al in je bezit had om nóg meer combinaties te creëren. De nagellak blijft goed zitten: ik heb hem nu drie dagen op en ik heb nog geen tipwear.

Shopping Trip In Soho is wat mij betreft een leuke toevoeging aan het Essence assortiment. Ik ben zo enthousiast, dat ik de andere Colour³ lakken ook wil hebben! De Nail Colour³ lakken van Essence kosten €2,79 per stuk en zijn er nog in een aantal andere varianten.

Heb jij al nieuwe producten van Essence gescoord?

Adverteerdirect