18-10-2011

NOTD: Pink Nail-Art

Wat houd ik toch van mooie nail-art creaties! Ik kan me uren vermaken op Tumblr en Weheartit, waar al die mooie foto’s van nail-art staan. Helaas ben ik zelf niet zo’n ster in het maken van zulke creaties, maar af en toe waag ik een poging. Laatst kwam ik bovenstaand plaatje tegen op Tumblr en besloot deze ook eens te maken, met mijn eigen twist eraan.

De producten die ik heb gebruikt:
- Rode hartjes
- Essence basecoat
- Essence french glam nagellak in Pink Glam
- OPI Shorts Story
- Catrice Sweets For My Sweets
- Catrice Snow Motion!
- HEMA long lasting nailpolish nummer 82
- INM Northern Lights Out The Door topcoat


Ik heb ongeveer een week lang met deze nail-art rondgelopen, omdat ik ‘m zo schattig vond! Stiekem was ik ook best trots op het resultaat, al moet ik zeggen dat het nog wel veel netter had gekund – ik moet nog goed oefenen met het maken van rechte lijnen en vormen. Ik zal hieronder kort vertellen hoe ik elke nagel heb gemaakt.


Pink:
Mijn pink lakte ik lichtroze met Sweets for my Sweets. Toen dat droog was heb ik met de achterkant van een speld witte stipjes gemaakt, met Snow Motion! van Catrice.

Ringvinger:
Ik lakte mijn hele nagel met Pink Glam, om een mooie basis te hebben voor het stukje wat boven de cupcake uit steekt. Daarna lakte ik het witte van mijn nagel en nog iets daarboven lichtroze met Sweets for my Sweets. Toen dat droog was zette ik streepjes op het lichtroze met Shorts Story. Dit heb ik weer laten drogen en vervolgens pakte ik de witte lak erbij om de vorm van de cupcake – want dat moet het voorstellen – af te maken. Toen dit droog was heb ik met achterkanten van spelden lichtroze (Sweets for my Sweets) en mintgroene (HEMA 82) stippen gezet, die de sprinkles voor moeten stellen. De donkerroze stip op de cupcake is de kers, gemaakt met Shorts Story.

Middelvinger:
Als eerst lakte ik mijn nagel met Shorts Story. Toen dat helemaal opgedroogd was gebruikte ik een dun kwastje om ‘rechte’ lijnen te zetten met Sweets for my Sweets.

Wijsvinger:
Dit was de makkelijkste; gewoon twee laagjes van Sweets for my Sweets van Catrice.

Duim:
Op de originele foto zie je een wit hartje, maar ik vond het leuker om twee kleine rode hartjes te maken. Uiteindelijk heb ik twee laagjes van Shorts Story op mijn nagel gedaan en de twee rode hartjes voorzichtig op mijn nagel geplaatst.


Natuurlijk heb ik eerst een basecoat gebruikt op alle nagels en eindigde ik met een laagje topcoat op iedere nagel. Op zich is het geen ontzettend ingewikkelde nagellak, maar het heeft me toch een uurtje tijd gekost. Ik vond het wel erg leuk om te doen en ik denk dat ik wel vaker ga oefenen met nail-art. Het resultaat is niet perfect, maar dat vind ik niet erg. Oefening baart kunst, zullen we dan maar zeggen.


Wat voor nail-art creaties vinden jullie mooi? En doen jullie zelf ook aan nail-art?

Adverteerdirect