21-01-2012

TAG: 11 Questions


Van Joan kreeg ik een superleuke tag, namelijk de 11 vragen tag! Dit is een persoonlijke tag waarin ik eerst 11 willekeurige dingen over mezelf vertel, vervolgens de 11 vragen van Joan beantwoord, daarna zelf 11 nieuwe vragen bedenk voor de mensen die ik tag en als laatst tag ik natuurlijk 11 mensen!

Aan deze tag zijn wel een aantal regels verbonden:

- You must post these rules.
- Each person must post 11 things about themselves on their blog.
- Answer the questions the tagger set for you in their post, and create 11 new questions for the people you tag to answer.
- You have to choose 11 people to tag and link them on the post.
- Go to their page and tell them you have linked him or her.
- No tag backs.
- No stuff in the tagging section about ‘you are tagged if you are reading this.’ You legitimately have to tag 11 people.

11 random dingen over mij:


1. Ik ben ontzettend lui. Het liefst zit ik de hele dag thuis, in mijn joggingsbroek en slobberige trui + roze badjas, en hang ik rond achter mijn computer en kijk ik films.

2. Ik ben eigenlijk maar een saai, braaf meisje. Vroeger heb ik nogal de beest uitgehangen en dingen gedaan waar niemand blij van werd, maar tegenwoordig ben ik heel onschuldig. Ik drink geen alcohol, ik rook niet en ik hou ook niet van ‘feesten tot je erbij neervalt, de dag daarna spijt hebben van dingen die je hebt gedaan, maar maandagochtend op school aan iedereen vertellen wat voor coole dingen je nu weer hebt gedaan.’

3. Ik ben heel onzeker. Raar is dat eigenlijk, want ik heb wel een beautyblog waar ik groot en vaak met mijn hoofd op sta. Maar toch ben ik onzeker en vind ik het vreselijk als mensen me niet leuk/mooi/grappig/aardig/whatever vinden en ik ben vaak bang dat ik niet goed genoeg ben.


4. Ik ben al ontzettend lang verliefd op dezelfde jongen. Sterker nog: in februari zijn Joey en ik alweer vijf jaar samen! <3

5. Ik heb niet veel goede vriendinnen. Sommige meiden hebben wel twintig goede vriendinnen en hebben ook een heel hecht groepje, ik niet. Ik heb wel veel ‘gewone’ vriendinnen, maar ik heb maar één echt goede vriendin.

6. Ik slaap met knuffels. Of nou ja, er liggen altijd knuffels in mijn bed. Ik hou ze niet vast, maar ze liggen wel naast me en ik heb mezelf blijkbaar ingeprent dat ik niet kan slapen als ze op de grond liggen.


7. Ik ben een beetje blijven hangen in de 90’s, qua muziek. Ik luister graag naar muziek van nu (al moet ik zeggen dat ik de top40 tegenwoordig echt bagger vind), maar het liefst luister ik naar oldschool rap (Tupac) en nummers die toen heel erg in waren. Oké, ik zal het maar gelijk toegeven: ook luister ik af en toe nog even naar de Spice Girls en de Backstreet Boys, waar ik vroeger helemaal leip van was!

8. Ik ben een ontzettende veelvraat. Ik eet alles wat los en vast zit en ik lust ook bijna alles. Ik ben nogal tenger (niet heel groot en vrij slank *kuch* heel dun*kuch*) en mensen verbazen zich keer op keer over de hoeveelheid eten die zonder moeite mijn mond binnengaat en dat ik alsnog zo slank ben.


9. Ik ben een beetje een n00b als het gaat om fashion. Ja, ik kan me prima kleden voor school en stage, maar echt leuke outfits samenstellen vind ik moeilijk. Ik draag graag simpele dingen, combineren is niet mijn sterkste vak.

10. Sinds ik een keer mijn iPod ben kwijtgeraakt tijdens het winkelen(die eigenlijk van mijn vriendje was, oeps…), ben ik altijd panisch als het gaat om mijn bezittingen. Ik check in de trein, op school, in de bus en tijdens het winkelen wel 100x of ik mijn portemonnee en telefoon nog heb.

11. Ik vind dat mensen best negatief mogen zijn. Op Twitter en Facebook zie ik vaak dat mensen quotes plaatsen over geluk, genieten van het leven en andere cliché dingen, maar ik vind dat het echt niet altijd verplicht moet zijn om alleen je leuke, positieve ervaringen en gedachtes uit te spreken. Niemand heeft een leven waar alleen maar leuke dingen gebeuren. Natuurlijk is het belangrijk dat je ook bij de positieve dingen stil staat, maar ik vind de negatieve dingen niet minder belangrijk. Gal spuwen lucht trouwens ook lekker op!

De 11 vragen die ik van Joan heb gekregen:

1. Wat heb je nog niet bereikt, maar wil je wel bereiken in je leven?
Zelfstandig zijn. Ik wil graag over een paar jaar uit huis, maar zoals het er nu uit ziet gaat dat niet lukken. Het lukt me maar niet om een bijbaantje te vinden en daardoor sta ik er financieel gezien niet goed voor. Ik zou graag willen bereiken dat ik voor mezelf kan zorgen en zelfstandiger word (financieel gezien, maar ook huishoudelijk gezien).

2. Hoeveel tijd besteed je dagelijks aan je uiterlijk (zowel kleding als verzorging en make-up)?
Een outfit samenstellen duurt bij mij meestal zo’n 5 a 10 minuten, tenzij ik een typische ‘ik-heb-een-kledingkast-vol-met-kleren-maar-ik-heb-niks-om-aan-te-trekken-dag’ heb. Over mijn verzorging, waaronder ik douchen en het doen van mijn haar versta, doe ik zo’n 35 minuten (douche ongeveer 25 minuten, haren 10 minuten). Over mijn make-up kan ik 10 minuten doen, maar ook een uur. Als ik vroeg van huis moet doe ik het meestal in een kwartier. Totaal, inclusief douchen: 60 minuten. Prima, wat mij betreft!

3. Als je mag kiezen om in één dag 1.000 euro uit te geven aan één categorie, welke categorie zou jij dan kiezen? 1. Woonartikelen. 2. Beauty stuff. 3. Kleding. En wat zou je dan onder andere kopen van dat bedrag?
Misschien verwachten jullie het niet, maar ik zou gaan voor kleding. In eerste instantie dacht ik meteen aan make-up, maar ik geef sowieso al veel geld uit aan make-up en ik heb altijd moeite met kleding aankopen die iets duurder zijn. Ik zou daar een paar goede, leren laarzen van kopen, de perfecte little black dress, coole sneakers en natuurlijk een paar mooie jasjes en jurkjes. Oh, en als ik dan nog geld over heb: lingerie!


4. Wat is het meest dierbare dat je in je bezit hebt (een object) en waarom?
De twee ringen die ik altijd draag: de ene heb ik vroeger van mijn vader gekregen en betekent heel veel voor me, en de andere heb ik van Joey gekregen toen we ‘zoveel’ maanden samen waren. Zijn naam staat erin gegraveerd en ook de datum dat we wat kregen. Ik speel stiekem een beetje vals, maar ik kies er gewoon nog eentje: mijn herinneringendoos. Ik heb een grote doos onder mijn bed, waar allerlei kleine papiertjes, frutsels en andere dingen inzitten. Aan elk ‘ding’ heb ik een herinnering en soms vind ik het leuk om die doos even te pakken en weer terug te denken aan al die momenten.

5. Wie bewonder je en waarom (mag iemand zijn die je kent, maar mag ook een beroemdheid zijn)?
Mijn grote zus, Anna. Ik vind haar een hele sterke vrouw. Haar uitstraling is al heel krachtig, maar ook haar innerlijk. Ze heeft het niet altijd makkelijk gehad, maar ze gaat goed met nare dingen om en blijft toch altijd doorzetten. Ook bewondering ik haar heel erg omdat ze niet snel bang is en gewoon ontzettend sterk in haar schoenen staat.

6. Als je een mooi moment uit je verleden opnieuw zou mogen beleven, welk moment zou dat dan zijn en waarom?
De laatste vakantie met mijn ouders en mijn zus. Mijn ouders zijn inmiddels alweer 3 jaar gescheiden en in principe heb ik het daar niet moeilijk mee, maar natuurlijk heeft ieder kind liever dat zijn ouders nog samen zijn. De laatste vakantie van ons, als gezin, is al heel lang geleden en ik kan me er nog maar weinig van herinneren. Ik zou dat moment opnieuw willen beleven om eventjes terug te zijn in de tijd waar alles goed was.


Zayn, hihi!
7. Wat is op dit moment je meest favoriete nummer? Ik schaam me een beetje dat dit op het moment mijn meest favoriete nummer is, aangezien ik absoluut niet in de doelgroep val van deze band, maar: One Thing (Acoustic Version) van One Direction. Ik heb deze groep jongens laatst ‘ontdekt’, en ze zijn eigenlijk heel leuk en kunnen ook mooi zingen! De meeste liedjes spreken me niet zo aan en zijn me een beetje te pop-achtig, maar One Thing vind ik wel erg leuk. Oh, en Zayn is mijn favoriet van de jongens, haha.

8. Ben je meer een ochtendmens of een avond/nachtmens?
Zeker weten een avond/nachtmens. Ik ga altijd VEEL te laat naar bed en ’s ochtends ben ik dan doodmoe. ’s Avonds bedenk ik me weer ineens allerlei dingen die ik nog moest doen, of vergeet ik de tijd tijdens het kijken naar een leuke film of het rondzwerven op Youtube.


9. Als jij nu de kans krijgt om een wereldreis te maken, zou je dat dan doen en kunnen? Waarom wel/niet?
Nee. Ik ben daar op dit moment niet klaar voor. Dat klinkt heel dramatisch, maar ik vind mezelf daar echt nog te onverantwoordelijk en te onvolwassen voor. Misschien als ik met een groep leuke mensen mee zou gaan, maar dan moeten al mijn geliefden wel mee. Ik ben heel snel bang, dus in mijn eentje zou ik sowieso nooit gaan reizen.

10. Wat is je favoriete drankje? Zowel zonder (en als je alcohol drinkt) als met alcohol.
IJsthee vind ik wel erg lekker, vooral in de zomer. En verse smoothies, heerlijk! Ik drink geen alcohol, dus dat is niet van toepassing. Al weet ik wel dat ik witte wijn lekker vind.


11. Kun je koken? Zo ja, welk gerecht is jou specialiteit?
Nee. Nou, een klein beetje. Maar ik ben zeker geen keukenprinses! Ik kan wel een simpele maaltijd op tafel zetten en eitjes koken, maar veel verder kom ik niet. Het enige wat ik echt goed kan maken, is spaghetti en een grote, gemengde salade.

De 11 vragen die ik heb bedacht, voor degene die ik heb getagged, zijn:

1. Wat zijn jouw beste en slechtste eigenschappen?
2. Hoe zie jij jezelf over 5 jaar?
3. Hoe zou jij je kledingstijl omschrijven?
4. Wat is het mooiste cadeau dat je ooit hebt gekregen van iemand?
5. Als je één beroemdheid zou mogen ontmoeten, wie kies je dan en waarom?
6. Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je ervan?
7. Wat vind je belangrijker aan je uiterlijk, je haar of je outfit? Waarom?
8. Wat heb jij al allemaal van de wereld gezien?
9. Wat is je favoriete parfum op het moment?
10. Wat heb je altijd al graag willen doen, maar heb je nog steeds niet gedaan?
11. Als je één wens mocht doen, wat zou je dan wensen?

De 11 mensen die ik tag:

Chantal, Kelly, Maud, Nyria, Paola, Lotte, Joany, Charile, Laura, Cheesehead en Carola

Ik vond het echt een leuke tag om in te vullen! Altijd leuk, dat geklets over jezelf, haha. Ik vond sommige vragen van Joan best lastig, maar ik heb m’n best gedaan ze allemaal naar waarheid te beantwoorden. Ik hoop dat de mensen die ik heb getagd de tag overnemen, ik zou het leuk vinden om jullie antwoorden op mijn vragen te lezen! Natuurlijk mag je de tag ook overnemen als ik je niet heb getagd.

Adverteerdirect