02-12-2011

LOTD: Neutral But Special


Laatst liet ik een heel neutrale look zien, gemaakt met het 28 Neutral palette. Een paar van jullie vonden deze look wel heel neutraal en ik had al beloofd om ook een iets donkerdere look te laten zien, gemaakt met dit palette. Vandaag laat ik jullie die look zien! Het is nog steeds heel draagbaar en neutraal, maar wel een tikje donkerder en specialer dan de vorige (bijna nude) look.


Deze look is gemaakt met warme bruintinten en zwart om de look iets donkerder te maken. Verder is de look alsnog neutraal en draagbaar, omdat de zwarte oogschaduw goed is geblend en het warme bruin niet overheerst.


De oogschaduws die ik heb gebruikt komen allemaal uit het 28 neutral palette.
Omcirkeld met roze: Deze highlighter met heel subtiele glittertjes gebruikte ik op mijn wenkbrauwbot.
Omcirkeld met groen: Deze shimmery bruine kleur heb ik op mijn hele ooglid gebruikt. Ook heb ik deze oogschaduw lichtjes aangebracht aan de onderste wimperrand.
Omcirkeld met blauw: Deze donkere, matte bruine oogschaduw heb ik in mijn arcadeboog aangebracht om schaduw te creëren.
Omcirkeld met oranje: De zwarte oogschaduw heb ik in de buitenste ooghoek aangebracht, en een klein beetje in de arcadeboog. In de buitenste ooghoek is het zwart vrij hard gelaten, maar in de arcadeboog heb ik het heel goed geblend zodat je een mooie overloop naar de bruine kleur ziet.


Ik draag geen foundation, alleen een beetje concealer onder mijn ogen en de translucent powder van Essence om de glans in mijn gezicht ietsje te verminderen. Op mijn wangen draag ik mijn blush van The Body Shop. Voor mijn lippen koos ik voor een opvallende lippenstift, om de look iets speciaals te geven en er minder braaf uit te laten zien. Ik draag hier Juicy Bubblegum van Maybelline.

Deze look draag ik gewoon naar school, ik vind het niet te heftig voor doordeweeks. De lippenstift is natuurlijk vrij opvallend en anders dan een gewone roze lipstick, en als je wilt kun je natuurlijk gewoon een andere kleur op je lippen dragen – of helemaal niks.

Wat vind jij van deze ooglook? Zou jij zoiets naar school dragen, of vind je dit te heftig?

Adverteerdirect