18-07-2011

Mijn avondroutine: Gezichtsverzorging

Ik probeer vaak nieuwe producten uit voor het verzorgen van mijn gezicht. Het heeft dan ook een lange tijd geduurd tot ik helemaal tevreden was over mijn verzorgingsroutine. Vandaag laat ik jullie zien hoe mijn avondroutine van de gezichtsverzorging er uit ziet.



Op deze foto zie je de producten die ik elke avond gebruik.
- HEMA eye make-up cleansing oil
- Biocura reinigingsmelk
- De Tuinen aloë vera facewash
- De Tuinen aloë vera cleansing lotion
- The Body Shop vitamin E face mist
- Yves Rocher culture 10 bio nachtcrème

Ik begin met het verwijderen van mijn oogmake-up. Ik gebruik hiervoor de HEMA oogmake-up remover, met olie. Sommige meiden vinden dit niet prettig, maar ik wel. Ik heb soms last van droge huid rond mijn ogen, en dan vind ik het wel fijn om met een remover op oliebasis te werken. En daarbij werkt hij ook heel goed, ik hoef niet hard te boenen, maar kan de zwarte mascara en andere make-up er zo af 'vegen'.

Daarna gebruik ik de reinigingsmelk van Biocura om de rest van mijn gezicht schoon te maken. Deze melk is heel zacht, en prikt totaal niet. In de reinigingsmelk zit aloë vera en vitamine E. Biocura wordt verkocht bij de Aldi, en is ontzettend goedkoop, maar kwalitatief heel goed! Deze reinigingsmelk, waar 300ml(!) in zit, kost minder dan 2 euro. Aanraderrr! Deze breng ik gewoon met mijn handen aan en spoel ik weer af met water.

Nadat ik de reinigingsmelk van mijn gezicht heb gewassen met water, gebruik ik de facewash van De Tuinen. Deze reinigt en hydrateerd mijn huid goed. Er zit 20% aloë vera in, en geen schadelijke/chemische stoffen. Ik gebruik deze op een nat gezicht, gewoon met mijn handen. Ik laat het niet intrekken; ik spoel het meteen weer af met een flinke plens koud water. De facewash kost 6,20 euro en kan je kopen bij De Tuinen.

Vervolgens doe ik wat aloë vera cleansing lotion van De Tuinen op een wattenschijfje, en dep deze op mijn gezicht. Dit voelt heel lekker fris, waardoor mijn huid heerlijk schoon aanvoelt, als ik de lotion heb afgespoeld met water. Deze cleansing lotion kan je ook kopen bij De Tuinen en kost, net als de facewash, 6,20 euro.

Hierna nevel ik wat van de vitamine E facemist van The Body Shop op mijn gezicht. Dit doe ik meer omdat het gewoon zo fijn aanvoelt, dan dat het echt iets extra's doet voor mijn huid. De facemist kost 11,00 euro bij The Body Shop.

Als allerlaatst smeer ik de nachtcrème van Yves Rocher op mijn gezicht. Deze crème is vrij dik, en voedt mijn huid erg goed. Als ik 's ochtends wakker word is het vettige laagje gelukkig wel verdwenen. De nachtcrème van Yves Rocher kost 15,50 en kan je onder andere op de webshop van Yves Rocher bestellen.

Welke producten gebruiken jullie voordat jullie gaan slapen?

Adverteerdirect