08-07-2011

TAG: Wat maakt jou echt blij?


Een aantal dagen geleden werd ik getagd door Joyce van Pretty Brilliant. Het gaat om een tag die me erg aanspreekt; het gaat namelijk over dingen waar ik blij van word. Ik vind deze tag erg leuk, omdat het 1. mijn blog wat persoonlijker maakt, 2. het leuk is om te schrijven over dingen waar je blij van word, en 3. omdat het jullie misschien ook wel blij maakt!



Jamilla en ik


Een foto van de flashmob die we met school hebben gedaan (tegen bezuinigingen in het onderwijs) Dat was zóoo onwijs gaaf om te doen!

Van welke mensen om je heen word je blij?
Dit is een makkelijke vraag. Ik word blij van Joey, mijn vriend. We zijn al bijna 4,5 jaar samen en ik ben nog steeds even gek op hem, of zelfs nog gekker, als toen we net bij elkaar waren. Ook word ik blij van mijn vriendinnen. Mijn beste vriendin, Jamilla, kan me altijd zo hard aan het lachen maken met haar droge opmerkingen! Daarbij komt ook nog dat we vaak gekke en leuke dingen doen, die mijn leven gewoon een stukje leuker maken. Ook van Celine word ik altijd erg blij, zij steunt me in alles wat ik doe en is ontzettend lief en begripvol. Natuurlijk word ik ook blij van mijn familie. En dan heb ik het niet alleen over mijn vader, mijn moeder en mijn zus, maar ook over mijn schoonfamilie en over de vriend van mijn moeder (mijn ouders zijn gescheiden).


Mijn zus en ik rond 1992


Mijn zus en ik nu

Van welke make-up producten word jij blij?
Ik word blij van al mijn make-up, niet van één bepaald product. Ik vind het heerlijk om mijn make-up opnieuw te sorteren en te organiseren, of om in mijn vrije tijd gewoon lekker wat producten te pakken en een creatieve, speelse look te maken. Dit is ook meteen een moment van ontspanning. Laatst ging ik logeren bij een vriendin, één nachtje, en we gingen naar een feestje. Ik kon gewoon niet kiezen wat ik mee moest nemen aan make-up! Toen heb ik uiteindelijk vééél te veel meegenomen, haha.


De make-up die ik meenam voor één nachtje logeren, haha

Van welke film(s) word je blij?
Ik word blij van echte meidenfilms. Mean Girls (favoriet!), Bring it on, Sex and the City, Honey, The perfect man, A Cinderella story, The Notebook, 500 days of Summer... need I say more? Ik ben gek op zulke zoetsappige films. Daar komt bij dat ik ook erg van drama's houd. Soms wil ik gewoon een film kijken met wat meer inhoud. Maar of je daar ook echt blij van word? Nee.. dan ga ik toch voor de meidenfilms!


Marleen, ik en Celine tijdens een schoolfeest

Van welke muziek word jij blij?
Mijn muzieksmaak loopt erg uiteen. Zo vind ik Britney Spears geweldig (ja, echt), maar kan ik ook genieten van een aantal van Kempi's nummers (ja, ook echt waar!). Dat zijn overigens niet mijn favorieten, hoor. Ik vind Katie Herzig - Forevermore ontzettend leuk, en Frank Sinatra - Fly me to the Moon. Eén van mijn blijmakers is toch ook Ai Otsuka - Sakuranbo (zoek maar op, op Youtube!). En op dit moment ben ik helemaal leip van Give me everything tonight van Pitbull, Ne-Yo & Afrojack. Oja, en één van mijn alltime favorites is Mariah Carey - Always be my baby, en oooojaaaa ook nog I'm so excited van The Pointer Sisters! Oké, nu houd ik op, anders word het artikel echt té lang, haha.


Poes, onze kat

Van welke internet site word je blij?
TheBERRY ken ik nog niet zo lang, maar is nu al uitgegroeid tot één van mijn favoriete sites. Op die site worden elke dag honderden mooie foto's toegevoegd, onder verschillende categoriën. Jullie moeten echt even kijken op deze site, het is net zoiets als We Heart It, maar dan leuker (vind ik zelf!), en met nog mooiere foto's die je niet al ergens anders voorbij hebt zien komen.


Mijn moeder en ik, tijdens het verven van mijn kamer!

Van welk eten word je blij?
Lolly's, koekjes, ijsjes, aardbeien, watermeloen, patatjes, pizza, andijvie stamppot (van m'n vader!) en zelfgemaakte verse soep van mijn schoonmoeder. Lijkt me allemaal vanzelfsprekend, behalve de andijvie en de soep misschien. Van de andijvie word ik blij, omdat mijn vader dit vaak voor mij maakte toen ik nog bij hem woonde. Mijn vaders' andijvie stamppot is mijn lievelingseten; hij maakt het altijd met liefde voor me, en hij vindt het leuk om te zien dat ik zo van zijn eten geniet (en daar word ik dan weer blij van). De verse soep van mijn schoonmoeder maakt me blij, omdat zij dit altijd met ontzettend veel liefde maakt, terwijl het superlang duurt om de soep te maken. Ze maakt meestal groentesoep, maar haar ossenstaartsoep is ook heerlijk. Als we die soepjes eten, is dat echt een familiemoment en is het heel gezellig.


Deze foto lijkt me duidelijk!

Van welke momenten word je blij?
Ik word blij van de momenten waar ik goede herinneringen aan heb. Ik word blij als ik terugdenk aan de gekke dingen die ik met Jamilla heb gedaan tijdens onze middelbare schooltijd (en later, haha). Ik word blij als ik denk aan de eerste keer dat ik Joey zag, en alle fijne momenten die daarna volgden. Ik word blij als ik foto's terugkijk van vroeger, van momenten waarop we nog een gelukkig gezin waren en mijn ouders nog bij elkaar waren. Ik word blij van de momenten dat mijn zus en ik elkaar weer zien, en we weer in een lachstuip raken die nergens over gaat. Ik word blij van de momenten dat ik een goed cijfer heb gehaald voor een moeilijke toets op school. Ik word blij van de momenten dat ik thuis kom na een lange, gezellige dag op school en tevreden terugdenk aan alles wat er die dag gebeurd is. En als laatst word ik blij van alle momenten waarvan ik zeker weet dat ik dat moment me nog kan herinneren als ik 80 jaar oud ben.


Een familiefoto van vroeger (ik ben de kleinste)

Met welke eigenschap van jezelf ben je blij?
Laatst op school moesten we tijdens een les goede eigenschappen benoemen van een ander. Ik kreeg te horen dat ik erg lief ben, als in: dat ik kijk naar de binnenkant van een mens, en niet op uiterlijk iemands karakter beoordeel. Daarbij zei diegene dat hij vindt dat ik iedereen met respect behandel en meeleef met anderen. Dat vond ik heel fijn om te horen. Ik vind het namelijk moeilijk om goede eigenschappen van mezelf te benoemen, maar dit klopt wel. Op school zijn er een aantal mensen die eruit zien als 'buitenbeentjes', maar ik heb deze mensen nooit zo behandeld. Vanaf het begin van het schooljaar was ik in die mensen geïnteresseerd en ik heb ze geen moment 'raar' gevonden. Daar ben ik wel trots op, en het is al helemaal fijn dat anderen deze eigenschap van mij waarderen.


Ahhh, gekregen van mijn stageklas tijdens mijn laatste dag daar als 'juf'!


Wandelen aan het strand van Scheveningen, met één van Joey's honden.

Van welke hobby word je blij?
Ik word blij van mijn blog! Ik vind het heerlijk om artikelen te schrijven, foto's te maken, en make-uplooks te maken. Ook word ik blij van winkelen, bij mijn vriend zijn, afspreken met vriendinnen en meidenfilms kijken. Heerlijk! I love my life!


Joey en ik tijdens de zomervakantie in Frankrijk, 2008

Dat was een lang artikel, he?! Haha, mijn excuses. Ik kon uiteindelijk niet kiezen tussen de foto's! Ik vond het wel erg leuk om de vragen te beantwoorden.

Ik tag de volgende meiden:
Nyria, Charile & Carmelita, en Anna.
Als ik je niet getagd hebt: feel free to do the tag anyway! :)

Adverteerdirect