08-08-2011

Essence My Skin Intensively Caring Cream


Al een aantal weken geleden kocht ik deze dagcrème van de huidverzorgingslijn van Essence: My Skin. Ik heb de crème nu een aantal weken getest (ik had hem zelfs mee op vakantie en gebruikte hem daar elke dag), dus het is tijd voor een review!





De Intensively Caring Cream zou de huid 24 uur lang intensief beschermen tegen uitdrogen. Dit zegt Essence zelf over de crème:
"Maak een einde aan de droge huid met intensieve verzorging van essence my skin! Deze nieuwe gezichtscreme verzorgt de dorstige huid 24 uur lang, herstelt de elasticiteit en geeft energie. Granaatappel & bamboe zorgen voor een vochtboost zodat de huid niet uitdroogt. Om de dag zorgeloos te beginnen, bevat de creme bovendien uva/uvb filters die uw huid beschermen! Geniet van een intensieve verzorging en een zijdezachte en stralende teint!"



Mijn korte conclusie/mening:
Dat klinkt allemaal goed, toch? Ik moet jullie zeggen, dat ik zeer blij verrast ben door deze crème. Ik had geen hoge verwachtingen, omdat ik Essence geen geweldig budgetmerk vind. Ik vind Catrice bijvoorbeeld veel beter. De crème ruikt erg fris en fruitig, ik gok dat dit komt door het granaatappelextract. I like it! De geur ruik je trouwens niet de hele dag, alleen als je de crème aanbrengt. De substantie is ook heel fijn, de crème is vrij dik als je hem aanbrengt, wat natuurlijk speciaal bedoeld is voor de droge huid, maar trekt wel snel in zonder een vettig laagje achter te laten. Ik had gedurende de dag geen last meer van droge plekjes op mijn gezicht, wat ik normaal gesproken wel krijg (vooral op mijn voorhoofd en mijn wangen, op random plekken).



Ik zal hieronder een rijtje maken met plus- en minpunten, zodat jullie geen langdradig verhaal hoeven te lezen.

Pluspunten:
- De prijs: 1,99 euro voor een pot crème waar 50ML in zit, is natuurlijk niet veel!
- De verkrijgbaarheid: de meeste Kruidvatfilialen verkopen de My Skin lijn gewoon.
- De verpakking: daar hoef ik niks over te zeggen, ik denk dat iedereen het wel met me eens is dat de crème er geweldig schattig uitziet!
- De geur: een lekker fruitig geurtje, die niet te overheersend is.
- De substantie: erg dik en voedend bij aanbrengen, maar trekt wel snel in en laat geen vettig laagje achter.
- De ingrediënten: er zit geen olie in de crème, en de crème bestaat voornamelijk uit natuurlijke producten.
- De werking: mijn droge plekjes bleven weg, en ik kreeg ook niet meer puistjes/pukkeltjes dan normaal (wat dus een goed teken is)

Minpunten:
- De crème is niet geschikt voor elk huidtype. Als je een vettere huid hebt, kun je beter een andere crème van de My Skin lijn gebruiken.
- De crème zit in een pot waar je met je vingers in moet, wat dus niet heel hygiënisch is (zorg dus dat je altijd schone handen hebt wanneer je de crème gebruikt, om infecties te voorkomen!)

Zoals je ziet: veel meer pluspunten dan minpunten. Als deze crème op is, koop ik hem zeker opnieuw!

Hebben jullie al iets van de My Skin lijn van Essence geprobeerd? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Adverteerdirect