24-09-2011

Extra Big Poofy Hair Solid Shampoo van The Beauty Bakery


Een tijdje geleden liet ik jullie mijn bestelling van The Beauty Bakery zien. Ik bestelde in eerste instantie bij deze webshop omdat ik een bepaalde solid bar shampoo wilde proberen, namelijk de Big Poofy. Ik vertelde in dit artikel dat ik de laatste tijd last heb van haaruitval en dat ik graag wat meer volume wilde creëren in mijn haar, waardoor het niet zo op zou vallen dat mijn haar dunner is geworden. Ik heb deze shampoo nu vier keer gebruikt en het leek me wel tijd voor een review!

Wat The Beauty Bakery over de Extra big poofy hair solid shampoo zegt:
“Ok, I admit… Big Hollywood Hair is de absolute bestseller. Maar –en nou moet je opletten!- ik heb wat ontdekt. Wil je echt Big & High Hair? Franny Fine High? Doly Parton High? Eiffel Tower High? Dan moet je deze hebben. De Extra Big Poofy Hair Bar zorgt voor, je raadt het al... Extra veel volume! En niet een beetje. Nee, Freakin volume! Een toupeerkam is er niets bij. En de geur? FRESSS & WHOOOOSSSSH! Je kunt het vergelijken onder de douche stappen, daar je vingers in een stopcontact steken, 220 Volt krijgen met als resultaat de dag door beuken met de energie van 'n ravende gabber met Dolly Parton haar. Zoiets.”
Dat belooft nogal wat!

De verpakking:
Deze solid shampoo bar komt in een simpel plasticje met een leuke sticker van The Beauty Bakery erop. Geen poespas, gewoon een duidelijk etiket met daarop de naam van de shampoo. Prima, ik heb niks tegen simpele verpakkingen. De shampoo zelf is smurfenblauw en een klein beetje doorzichtig. De kleur van deze shampoo past goed bij de geur…
De geur:
Deze Big Poofy shampoo ruikt sterk naar pepermunt. Erg fris en inderdaad krijg je er zo’n ‘fresh & whooosshhh’ gevoel van. Heerlijk! Ik vind in de ochtend wel fijn om met frisse geuren te douchen, dan ben je meteen goed wakker.
De werking:
In deze shampoo zitten geen gladmakende (oftewel: siliconen) ingrediënten. Deze siliconen zorgen ervoor dat je haar heel glad wordt, maar ook dat je haar zijn volume verliest. Deze shampoo bar bevat plantaardige oliën – onder andere tea tree – en reinigt je haar op een milde manier zonder de beschermlaag aan te tasten.

Na de shampoo bar vier keer gebruikt te hebben
In gebruik:
Sommige meiden vragen zich misschien af hoe je zo’n stuk zeep gebruikt om je haar mee te wassen. Ik pak het hele stuk vast en masseer hiermee zachtjes mijn hoofdhuid. Niet alleen bovenop, maar ook achter mijn oren en op m’n achterhoofd. De shampoo gaat flink schuimen, hiervoor heb je niet veel nodig. Even goed masseren in de hoofdhuid en vervolgens met – niet al te heet – water goed uitspoelen. Mijn haar voelt na het gebruik van deze solid bar vrij stug aan, dit komt doordat er geen gladmakende  producten inzitten. Daarom gebruik ik wel een gewone conditioner, maar alleen in de puntjes van mijn haar. Zorg ervoor dat de conditioner niet bij je haaraanzet in de buurt komt, dit zou ervoor zorgen dat je volume er weer uit gaat.
Het resultaat:
Geeft deze solid shampoo mijn haar nou echt zoveel volume als Fran Fine uit de serie The Nanny, zonder daar verder een toupeerkam bij te gebruiken? Nou, om eerlijk te zijn: nee. Begrijp me niet verkeerd, de shampoo is hartstikke fijn en ik gebruik ‘m graag. Hij geeft mijn haar net ietsje meer volume dan de andere shampoo’s die ik tot nu toe heb geprobeerd, vooral aan mijn laagjes merk ik het. De laagjes in mijn haar vallen meer op en dat zorgt voor volume. Daar ben ik dan ook tevreden over! Maar bij mijn haaraanzet werkt het eigenlijk niet. Op de foto kun je ook zien dat mijn laagjes mooi geaccentueerd worden, maar dat het bovenop en aan de zijkant gewoon nog redelijk plat zit. Ik heb op deze foto trouwens niks in mijn haar, ik heb het alleen aan de lucht laten drogen. Wat ik absoluut een minpunt vind: het maakt mijn haar ontzettend snel vet! Als ik ’s avonds voor het slapengaan mijn haar was, merk ik dat het de volgende dag eigenlijk meteen al vet is. Normaal gesproken wordt het pas twee dagen na het wassen vettig. Dat vind ik echt een heel groot nadeel, want ik wil niet elke dag mijn haar wassen.


Conclusie:
De shampoo ruikt lekker, maakt je haar goed schoon en accentueert mijn laagjes goed. Wel maakt het mijn haar snel vet en voelt mijn haar stug aan na het wassen (ook al gebruik ik conditioner). Ik vind het absoluut een fijne shampoo omdat er geen slechte ingrediënten in zitten en dus beter zou zijn voor mijn haar, maar ik vind het jammer dat het mijn haar zo snel vet maakt. Ik wissel ‘m nu af met mijn ‘gewone’ shampoo en dat vind ik dan weer wel prettig.
De Extra Big Poofy Hair is verkrijgbaar bij The Beauty Bakery en je betaalt minder dan 6 euro voor een groot stuk van 110 gram waar je ontzettend lang mee doet.

Adverteerdirect