24-12-2011

Glossybox December - Productreview

 
Na de producten van de decembereditie van de Glossybox een aantal weken te hebben getest, is het tijd voor een review. Zo komen onder andere de handcrème van Koh, de lippenbalsem van Cowshed en de Daily Microfoliant van Dermalogica voorbij. Over sommige producten spreek ik vol lof, over andere ben ik iets minder enthousiast.
 
Dermalogica - Daily Microfoliant
 
‘Uniek poeder op basis van rijstenzymen die op milde wijze dode huidcellen verwijdert en de huid zichtbaar glad en stralend maakt’
 

Ik begin meteen met mijn favoriete product van deze Glossybox. Wat is dit een geweldig poeder! ’s Avonds nadat ik mijn make-up eraf heb gehaald en mijn gezicht heb gereinigd, maak ik een papje met water en dit poeder. Ik masseer dit dan ongeveer één minuut in op mijn gezicht en was het vervolgens af. Na het drogen van mijn gezicht voelt mijn huid ontzettend zacht en schoon aan. Heel lichtelijk trekkerig, maar ik smeer dan ook meteen mijn nachtcrème op na dit ritueel. Ik gebruik dit product van Dermalogica elke dag en het heeft echt voor verbetering gezorgd. Mijn huid is zoveel stralender geworden! Ik ben er echt heel tevreden over!

Scaredy Cat Cosmetics – Loose Eyeshadow in Fómhar

'De sprookjesachtige namen van de kleuren in het assortiment voldoen volledig aan de verwachtingen: Kleurrijk, fantasievol, sprankelend en soms een tikkeltje mysterieus.’
 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen enkele keer een look met deze oogschaduw heb gemaakt. Ik heb het geprobeerd, maar uiteindelijk vond ik de look totaal niet mooi en ben ik er met andere kleuren overheen gegaan. De oogschaduw werkt heel prettig, er is in principe niks mis mee: hij is goed gepigmenteerd, heeft een fijne structuur en brengt makkelijk aan. De kleur is gewoon niet mijn ding, Fómhar is me denk ik net iets te gelig. Jammer! Als ik een andere kleur had gekregen vond ik de oogschaduw waarschijnlijk geweldig. Helaas…

Koh – Essential Hand Nourisher

‘Een romige en luchtige crème die zorgt voor een optimale en vochtregulering voor stralende en fluweelzachte handen ongeacht leeftijd en huidtype.’



Deze handcrème van Koh heeft mijn hart een beetje gestolen. Wat een superfijn product is dit! De handcrème is wel erg dik en juist niet luchtig, naar mijn mening, maar dat maakt ‘m niet minder goed. Ik vind het juist prettig, want ik voel gewoon dat de crème erg voedend is. De handcrème trekt gelukkig wel snel in, zodat je niet met vette handen rond hoeft te lopen. De geur is redelijk sterk aanwezig bij het aanbrengen, het ruikt een beetje naar een typische oude-dames-geur. Wanneer je klaar bent met smeren is de ouwelijke geur gelukkig snel verdwenen. Mijn handen zijn na gebruik van deze handcrème van Koh ontzettend zacht en zijn niet meer droog (wat voor mijn handen een wonder is, ik heb altijd een ontzettende droge huid!). Ja, deze handcrème is geweldig. Ik ben fan, ik neem deze handcrème overal mee naartoe!

Peggy Sage – Crayon kohl in de kleur Noir

‘Een zijdeachtige textuur voor een intense, sprekende blik in een oogwenk. Het kohl oogpotlood bevat een vervaagsponsje voor het creëren van veelzijdige effecten.’


Zwarte oogpotloden, je kunt er niet genoeg van hebben! Ik gebruik niet heel vaak zwart oogpotlood, maar het is toch wel een fijn basisproduct om altijd in huis te hebben. Dit zwarte oogpotlood van Peggy Sage geeft ontzettend veel kleur af en is intens zwart. Ik heb deze al een aantal keer gebruikt en hij werkt heel fijn. Het aanbrengen gaat soepel, doordat het potlood een romige structuur heeft. Het glijdt als het ware over je ogen. Als het eenmaal ‘droog’ is, gaat het echter nergens meer heen en zal het niet meer gaan smudgen. Precies zoals een oogpotlood hoort te zijn! Dit potloodje komt heel dicht in de buurt van mijn favoriete zwarte oogpotlood, namelijk het 24/7 potlood van Urban Decay. Dat betekent natuurlijk veel goeds!

Cowshed – Lippy Cow Natural Lip Balm

‘De verzorgende Lip Balm houdt de lippen zacht en soepel door de natuurlijke oliën van Lindebloesem, Geranium en Ylang Ylang.’


Helaas zat er dit keer een product in de Glossybox waar ik echt niet over te spreken ben. Deze lippenbalsem van Cowshed vind ik allesbehalve prettig. Even een korte (negatieve) samenvatting: de lippenbalsem stinkt naar olie, hij voelt aan als olie, is véél te vloeibaar (laatst kwam er in één keer teveel uit het tubetje en het droop LETTERLIJK van mijn lippen af!), verzorgt mijn lippen niet goed genoeg én voelt absoluut niet fijn aan. Zo, dat is eruit. Het mag duidelijk zijn dat ik dit een slecht product vind.

Schwarzkopf Professional – Osis Glamour Queen Hairspray

‘H2O Volumising Hairspray. Overweldigend big hair en body daar waar nodig. Medium Control.’


Zoals ik eerder al vermeldde, gebruik ik eigenlijk vrijwel nooit haarlak. Deze haarlak heb ik natuurlijk wel meerdere keren getest, en ik moet zeggen dat het toch wel een handig product is! Deze hairspray van Schwarzkopf Professional heeft me aangenaam verrast. De haarlak laat geen witte waas achter op mijn haar, voelt niet vervelend aan en is heel makkelijk te doseren. Het enige puntje is dat ik niet echt merk dat ik meer volume in mijn haar krijg. Ik gebruik dit product vooral tegen statisch haar. Ik spray wat van de haarlak in mijn haar en borstel het daarna voorzichtig door. Als ik dit doe, heb ik de hele dag geen last meer van statisch haar.

Dat waren de producten alweer! Ik ben weer erg blij met de inhoud van deze Glossybox, al is het wel jammer van de kleur van de oogschaduw en van de lippenbalsem. Maar gelukkig ben ik over de meerderheid van de producten wel erg tevreden.

Als jij deze Glossybox ook hebt, welk product is bij jou favoriet? En als je de Glossybox niet hebt, met welk product zou jij het meest blij zijn?

Adverteerdirect