31-12-2011

Mijn hoogtepunten van 2011


Ik zeg het elk jaar, maar het is ook gewoon waar. De tijd is echt gevlogen, het is alweer bijna 2012! Afgelopen jaar was voor mij een bijzonder jaar. Veel nare dingen, maar ook fijne dingen hebben plaatsgevonden. Bij Sharon zag ik laatst een blogpost met al haar hoogtepunten van 2011. Ik werd zo blij van haar stuk tekst, dat ik besloot ook zo'n blogpost te maken. In dit artikel zet ik mijn hoogtepunten van 2011 op een rijtje. Ik hoop dat het voor jullie leuk is om te lezen, voor mij is het in ieder geval wel prettig om over te schrijven, zo kan ik weer even terugdenken aan een paar leuke dingen uit 2011!



Het starten van Lotte Loves Beauty



Mijn allereerste NOTD op Lotte Loves Beauty
Op 3 mei 2011 plaatste ik mijn allereerste blogpost online op Lotte Loves Beauty. Na lang wikken en wegen, heb ik toch besloten een beautyblog te starten. Een aantal dingen hielden me tegen (reacties van mensen in mijn omgeving, maar ook het feit dat er al zo ontzettend veel blogs zijn), maar uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en ben ik het gewoon gaan doen. En wat was dat een goede beslissing! Ik blog nu zo'n 3/4 jaar en ik plaats nog steeds elke dag met veel plezier artikelen. Oh, en dan ook nog even het feit dat ik nu 172 volgers heb via Bloglovin', wat ontzettend veel, in zo'n korte tijd! Dat had ik nooit durven dromen.

De laatste toetsweek voor de zomervakantie


Inmiddels zit ik in het tweede jaar van de Pabo en gaat alles me redelijk goed af op het moment, maar dat was het eerste jaar wel anders. De eerste drie toetsweken heb ik compleet verpest en ik haalde bijna alleen maar onvoldoendes. Het zag ernaar uit dat ik het jaar opnieuw moest doen, óf dat ik de laatste toetsweek van het jaar keihard moest knallen en al mijn herkansingen én nieuwe toetsen moest halen, in één keer. Eigenlijk had ik het al opgegeven, maar de decaan (en mijn ouders) haalden me over om het te proberen. Alles of niets, zo voelde het. En guess what? Ik heb al mijn toetsen gehaald, op eentje na! Alle toetsen, met nog best hoge cijfers ook! Dat was voor mij echt een geweldig gevoel. Langzaamaan stroomden de cijfers binnen op internet en begon het er weer zonniger uit te zien. Toen het laatste en meteen meestbepalende cijfer online kwam, logeerde ik bij een vriendin. We zagen de uitslag van mijn toets (het was mijn allerlaatste kans voor deze toets, als ik die niet had gehaald moest ik van school), en ik had een 7. Ik kon niet meer stoppen met huilen, wat was ik blij! Ja, deze toetsweek was zeker een hoogtepunt voor mij. Voor mij was dit het bewijs dat ik het HBO wel degelijk aan kan.

Op vakantie naar Turkije met Joey - én onze eerste keer vliegen

Joey en ik in Turkije
Voor de eerste keer boven de wolken!
Vliegen in een vliegtuig - het is altijd één van mijn angsten geweest. Ik ben iemand van de worst case scenario's (doemdenken). Ik zag het al voor me: de motoren van het vliegtuig waar ik in zit vallen allemaal uit en vervolgens storten we in de oceaan neer en overlijdt iedereen. Of uitgerekend het vliegtuig waar ik in zit wordt gekaapt door terroristen. Nee, vliegen was niets voor mij! Totdat ik van mijn lieve vriend en mijn lieve moeder een 'cadeautje' kreeg: Joey en ik zouden samen 10 dagen naar Turkije gaan, op vakantie! Het was voor ons allebei de eerste keer vliegen, en we vonden het best spannend. Uiteindelijk viel het vliegen hartstikke mee en vonden we het juist leuk (op de turbulentie na, voor mij, en op de pijn in de oren na, voor Joey). De 10 dagen waren heerlijk, we hebben lekker genoten van onze zon-zee-strand vakantie.

Mijn 21e verjaardag

Yay, allemaal cadeautjes!
Ik ben helemaal niet van het vieren van mijn verjaardag, ik vind het vreselijk om ouder te worden en ik heb liever gewoon de cadeautjes en verder geen gedoe, haha. Maar omdat 21 jaar worden natuurlijk wel betekent dat je overal ter wereld officieel volwassen bent, besloot ik het toch maar kleins te vieren. Met de nadruk op kleins - ik nodigde alleen mijn familie, Joey en mijn beste vriendin Jamilla uit. Dat was voor mij meer dan genoeg. Wat heb ik genoten die dag, de mensen van wie ik het meest hou allemaal bij elkaar, en natuurlijk alle cadeautjes in ontvangst nemen! Ik denk dat ik mijn verjaardag in 2012 maar gewoon weer ga vieren, aangezien het toch wel een succes was.

Afspraakjes met Jamilla


Ik heb niet heel veel vriendinnen, maar gelukkig wel één hele goeie. Ik noem Jamilla dan ook wel 'mijn beste vriendin'. Jamilla en ik kennen elkaar van de middelbare school, waar we twee jaar bij elkaar in de klas hebben gezeten. Het eerste jaar waren we - zacht uitgedrukt - niet echt bevriend met elkaar, maar in het tweede jaar juist wel heel erg. We hebben samen een heleboel gekke, ongewone, random dingen gedaan en dat is nou juist precies wat ik zo leuk vind aan onze vriendschap. Wanneer wij met elkaar afspreken is het bijna nooit normaal, afgezien van de shopdates. Wij doen speciale dingen. Naar het ziekenhuis gaan en twee kinderachtige, roze heliumballonnen kopen - de mijne ging trouwens meteen bij het eerste struikje lek - en hier vervolgens een leuk briefje aan maken en de ballonnen loslaten. En natuurlijk hopen dat ze ergens in Frankrijk of Italië neerkomen en iemand ons belt of een mailtje stuurt (helaas nog steeds niet gebeurd, tot op de dag van vandaag). Oké, ik dwaal af. Wat ik wil zeggen is: wanneer Jamilla en ik samen zijn is het altijd lachen, gieren en brullen en is het nooit saai. Precies zoals het hoort te zijn met je beste vriendin! Al onze afspraakjes in 2011 zijn dan ook zeker een hoogtepunt.

Wat is het fijn om al die herinneringen weer terug te halen en weer even stil te staan bij die heerlijke momenten van 2011. Alle nare gebeurtenissen even vergeten en gewoon genieten van het positieve. Ik hoop dat 2012 nóg beter wordt dan 2011 en dat ik volgend jaar weer zo'n blij artikel voor jullie kan schrijven.

Wat zijn jouw hoogtepunten van 2011?

Adverteerdirect