08-12-2011

Mijn Pakjesavond!


Vroeger vierde mijn gezin altijd Pakjesavond. Het was altijd ontzettend spannend en vooral heel gezellig. Het ging niet om de cadeautjes (natuurlijk waren die óók heel leuk, maar dat was niet ’t belangrijkste), wat echt telde was het familiegevoel die avond. In de laatste paar jaren, toen het niet meer zo goed ging tussen mijn ouders, vierden we geen Pakjesavond meer. Altijd heb ik dat jammer gevonden, want dat was voor mij echt dé avond van het jaar dat we met z’n allen gezellig bij elkaar zaten. Dit jaar wilden mijn moeder en haar vriend het graag vieren met ons ‘nieuwe’ gezinnetje: Mijn moeder, de vriend van mijn moeder, zijn zoon, mijn zus en haar vriend, Joey (mijn vriend) en ik. Joey kon helaas niet, hij moest werken. We besloten het alsnog te vieren. Best gek, met andere personen, en mijn vader was er niet bij. Maar het was uiteindelijk toch hartstikke gezellig, en natuurlijk wil ik jullie graag mijn cadeautjes laten zien!

Paul (vriend van m'n zus), Anna (m'n zus) en ik
We hadden lootjes getrokken, en voor degene op je lootje moest je een ‘hoofdcadeau’ kopen van een bepaald bedrag. Ook maakte je een gedicht voor diegene. Verder hadden we afgesproken nog een klein cadeautje van 5 euro te kopen allemaal, niet bestemd voor één persoon: het moest dus iets zijn wat we allemaal leuk/handig zouden vinden. Als laatst hadden we nog allemaal een ‘weggeefcadeau’: iets wat je al in je bezit had, maar wat je zelf niet meer zo leuk vind of niet gebruikt.

Paul en ik

Gedicht voorlezen!
Paul (de vriend van mijn zus) had mij getrokken met de lootjes. Hij had echt een ontzettend leuk gedicht voor me gemaakt, waar onder andere de woorden beauty, make-up, twitter, blog, geld uitgeven, verslaving, goed gedrag en studie. Het zou een beetje teveel tekst zijn om het hele gedicht hier neer te zetten, maar geloof me maar als ik zeg dat het echt een heel mooi en leuk geschreven gedicht was!


Ik heb echt ontzettend leuke cadeaus gehad, precies de dingen die ik het liefst wilde! Ik heb een mooie, grote, gebroken witte tunnelsjaal gekregen. Lekker warm! Ik had alleen nog donkere sjaals en ik wilde toch ook wel graag een bijna-witte.


Blij met mijn witte sjaal en L.A. Candy!
Ook kreeg ik bij ’t hoofdcadeau het boek L.A. Candy, geschreven door Lauren Conrad. Ik heb elke aflevering van Laguna Beacht én van The Hills gezien en ik ben altijd al ‘fan’ geweest van Lauren. Wat is het toch een geweldige (mooie) vrouw! Haar boek wilde ik ook dolgraag lezen, en dan het liefst in het Engels. Mijn wens is in vervulling gegaan, want ik heb nu het Engelse exemplaar in mijn boekenkast staan. Ik ben zo benieuwd naar het boek!

Bij het boek zat een schattig geluks-Nijntje met de woorden ‘Lach stralend naar iedereen, dan kan niemand om je heen!’.


Als klein cadeautje kreeg ik iets wat ik zelf ook op mijn lijstje had gezet: een geurkaars! En dan nog wel in een van mijn lievelingsgeuren: kaneel! Mmmm, jammie. Deze kaars is echter bijzonder, er zit een lichtje in dat steeds van kleur veranderd. Grappig! Hij ruikt echt heeeerlijk, ik ben dol op geurkaarsen!


Als weggeefcadeau kreeg ik dankzij het dobbelspel nog een geurkaars, haha. Deze is in de geur Indian Spirit, Italian Festival. Deze geurkaars ruikt wat zoeter, maar ook erg lekker. En dit is weer een bijzondere: het kaarsvet smelt en verandert dan in een vloeibare substantie, waardoor het bijgeleverde houdertje zal veranderen in een soort rood, heerlijk geurend badje. Ik heb deze kaars nog niet aan gehad, dus ik ben heel benieuwd hoe dat eruit zal gaan zien.

Zussenliefde!
Tijdens Pakjesavond hebben we lekker gegeten, we hadden allerlei hapjes die mijn moeder heeft gemaakt. Mijn zus had komkommersoep gemaakt, met onder andere (natuurlijk) komkommer, verse peterselie, crème fraiche en kippenbouillon. Ik had het nog nooit eerder gegeten, maar het was echt verrassend lekker!

We hebben een hele gezellige avond gehad en iedereen was erg blij met zijn/haar cadeaus, gelukkig. De gedichten waren ook allemaal erg leuk en mooi geschreven! Ik kreeg weer helemaal het ‘blije kind gevoel’ van vroeger terug, haha. Volgend jaar zeker weten weer, maar dan hopelijk met mijn vader en Joey erbij!

Heb jij Sinterklaas gevierd? Zo ja, hoe?

Adverteerdirect