14-02-2012

ELF kwastenreview, part 2


Zoals jullie eergisteren konden zien, bestelde ik laatst wat kwasten bij ELF. Ik heb ze inmiddels allemaal meerdere keren gebruikt en ik kan er nu al mijn mening over geven. Twee van de drie vind ik heel erg fijn, over eentje ben ik minder tevreden...



Eye Shadow Brush (Smudge brush) (€1,00) 





Waarvoor kun je deze kwast gebruiken, volgens ELF?
Deze kwast, die op de kwast zelf 'Eye Shadow Brush' wordt genoemd, noemt ELF de 'Smudge Brush'. Deze kwast is bedoeld om oogschaduw te vervagen bij je wimperrand. Je brengt wat oogschaduw aan als lijntje boven je wimpers (of onder je wimpers, onder je oog) en met deze kwast kun je dat lijntje vervagen en smokey maken.

Hoe ziet de kwast er uit en hoe voelt hij aan?
Deze smudge brush heeft een korte, platte kwast met haartjes die dicht op elkaar zitten. De haartjes zijn afgerond aan de zijkanten. De kwast voelt stevig aan, doordat de haartjes kort zijn en dicht op elkaar zitten. De haartjes zijn vrij zacht en prikken niet aan de huid.

Waar gebruik ik de kwast voor en hoe werkt de kwast?
Ik gebruik de kwast het liefst om een highlight onder de wenkbrauw mee aan te brengen. Ik heb 'm ook al gebruikt om een lijntje bij de wimperrand mee te smudgen, maar dat draag ik niet dagelijks en een highlight op het wenkbrauwbot wel. De kwast pakt de oogschaduw goed op, doordat 'ie zo stevig is. Met één keer een dipje in de oogschaduw heb je al genoeg product op je kwast. Je zou kunnen zeggen dat je zelfs uit moet kijken dat je de kwast niet te hard in de oogschaduw stopt, omdat deze dan misschien kapot zou kunnen gaan. Ik vind de kwast erg fijn in gebruik en hij behoort nu tot mijn dagelijkse kwasten.

Blending Eye Brush (€1,00)


Waarvoor kun je deze kwast gebruiken, volgens ELF?
"Vermengt op professionele wijze meerdere oogschaduws en verzacht dramatische randjes en fijne lijnen. Deze kwast is multifunctioneel! U kunt hem gebruiken om poeder of vloeibare concealer aan te brengen."

Hoe ziet de kwast er uit en hoe voelt hij aan?
ELF noemt deze kwast een 'blending' kwast. Voor een blending brush vind ik de haartjes relatief kort. Ook deze kwast is ontzettend stevig, doordat de haren dicht op elkaar staan. De kwast is niet fluffy, zoals ik gewend ben van een kwast om mee te vervagen. Deze kwast voelt prettig aan op de huid rondom mijn oog en is dus lekker zacht. Wel viel me meteen op dat 'ie veel haartjes verliest. Ik heb de kwast één keer gewassen (dat doe ik eigenlijk zo goed als altijd met nieuwe kwasten) en hij is hierbij veel haren verloren. Ook vind ik af en toe wat haartjes op mijn ooglid terug, wanneer ik werk met deze kwast.

Waar gebruik ik de kwast voor en hoe werkt de kwast?
Ik gebruik deze kwast niet als blending kwast en niet als concealerkwast. Met deze kwast breng ik oogschaduw aan in mijn arcadeboog, om diepte/schaduw te creëren. De kwast werkt prettig, maar doordat hij niet erg fluffy is brengt hij een vrij strenge lijn aan in de arcadeboog. Waar deze kwast dus goed voor is, is het aanbrengen van een 'cut crease', waarbij het juist de bedoeling is dat de oogschaduw duidelijk in een lijn loopt. Natuurlijk kun je de kwast ook dagelijks gebruiken, maar dan zal je wel nog een (echte) blendingkwast moeten gebruiken om de oogschaduw te vervagen in de arcadeboog. Ik vind de beschrijving van ELF over deze kwast dan ook niet helemaal kloppen. Hij brengt de oogschaduw goed aan in de arcadeboog, maar verzacht de randjes niet. Toch gebruik ik ook deze kwast dagelijks. Hij werkt snel en precies, dat vind ik prettig. Even met de blendingkwast door je arcadeboog en klaar!

Stipple Brush (€4,00)


Waarvoor kun je deze kwast gebruiken, volgens ELF?
"Dit nieuwe antibacteriële taklonpenseel met synthetische haartjes is zachter, absorbeert beter én kan gebruikt worden in combinatie met vloeibare of droge producten. Gebruik deze kwast met vloeibare en poeder product voor het gezicht zoals foundation, blush of bronzer."

Hoe ziet de kwast er uit en hoe voelt hij aan?
De kwast bestaat uit twee verschillende kleuren: de 'haaraanzet' is zwart en de laatste 1,5 cm is wit. De haren zien er vrij grof uit, maar zijn in werkelijkheid heel zacht. Te zacht, naar mijn mening. De kwast is ontzettend fluffy en niet bepaald stevig. Als ik aan een stippling brush denk, zie ik een kwast voor me met stevige haren die wat dichter op elkaar staan, waarmee je vloeibare producten goed kunt aanbrengen. Deze kwast is echter heel zacht en het lijkt wel alsof de haren te 'dun' zijn. De kwast prikkelt in ieder geval niet op je gezicht, dat is wel prettig.

Waar gebruik ik de kwast voor en hoe werkt de kwast?
Ik kocht deze kwast in eerste instantie om vloeibare foundation mee aan te brengen. Ik heb dit inmiddels een paar keer gedaan, maar ik ben niet overtuigd. Het werkt beter dan met mijn vingers, maar doordat de haren zo zacht zijn, wordt het alsnog vlekkerig en niet egaal aangebracht. Jammer! Waar de kwast wel handig voor is, is het aanbrengen van poeders. Wil je een keer heel subtiel blush aanbrengen? Dan is deze stipple brush van ELF de perfecte keuze. Het is dus geen complete miskoop, aangezien ik de kwast wel kan gebruiken voor andere doeleinden, maar ik had gehoopt dat ik 'm voor mijn foundation kon gebruiken.

Conclusie

Ik raad de twee oogschaduw kwasten van harte aan. Ze kosten allebei maar één luttele euro, en voor die prijs zijn het echt fijne kwasten. Ze zijn lekker zacht en prikken dus niet (zoals veel goedkope kwasten dat wel doen) en brengen gemakkelijk oogschaduw aan. Let er wel even op dat de beschrijvingen van ELF niet helemaal kloppen bij sommige kwasten (zoals bij de 'blending brush', bijvoorbeeld). Als je op zoek bent naar een fijne stippling brush om je foundation aan te brengen, zou ik niet deze van ELF kopen. Hij is wel fijn, maar niet voor vloeibare producten.

Ik heb nu een aantal kwasten van de 1 euro lijn van ELF en ik vind ze allemaal erg fijn. Hier kun je mijn vorige review lezen, over een aantal andere kwasten van ELF. Mijn favoriet is het schuin afgesneden oogschaduw kwastje.

De kwasten zijn verkrijgbaar bij de webshop van ELF.

Van welk merk gebruik jij momenteel kwasten?

Adverteerdirect