21-04-2012

LOTD: Smokey Brown


Een palette dat ik eigenlijk heel mooi vind, maar dat ik te weinig gebruik is het Storm palette van Sleek. Er zitten prachtige kleuren in waarmee je neutrale looks kunt maken, maar ook kun je met dit palette smokey eyes en andere gewaagde creaties maken. Ik had zin om weer eens een donkere look te maken en hiervoor (onder andere) het Storm palette te gebruiken, dus dat deed ik!



Sleek Storm palette
Sleek Au Naturel palette
De look is voor mijn doen vrij donker, maar wel heel simpel. Ik heb de shimmery donkerbruine kleur linksonder aangebracht op het hele bewegend ooglid, maar de binnenste ooghoek vrij gelaten. Daarna heb ik een heel klein beetje van de roodbruine kleur rechtsboven aangebracht in de arcadeboog en dit heel goed geblend om de harde lijnen te vervagen. Voor de buitenste ooghoek gebruikte ik een oogschaduw uit het Au Naturel palette van Sleek, namelijk de donkerbruine kleur Mineral Earth. Hiervan heb ik ook een héél klein beetje aan de buitenkant van de onderste wimperrand aangebracht, om deze iets donkerder te maken.

Natuurlijk heb ik de look afgemaakt met een laagje mascara, een beetje wit oogpotlood op de waterlijn en een matte highlighter in de binnenste ooghoek en onder de wenkbrauw. Als laatst heb ik mijn wenkbrauwen ingevuld met de matte donkerbruine kleur uit het Au Naturel palette van Sleek.



Voor mijn wangen heb ik gekozen voor een Colorwheel van NYC, in de kleur Pink Cheek Glow. Ik heb Vanilla Sky Ride (een Intensif'Eye Wet & Dry Shadow van Catrice) aangebracht als highlighter op de jukbeenderen en Pinkadilly Circus op de lippen.


 

Meestal draag ik niet zulke donkere looks, maar af en toe vind ik het wel leuk. Door de arcadeboog niet heel dik aan te zetten blijft het toch heel draagbaar en niet te zwaar voor doordeweeks. Ook helpt het om de binnenste ooghoek licht te houden en geen zwart oogpotlood op de waterlijn te gebruiken, maar wit. Wanneer je dit zwart maakt zul je zien dat de ogen een stuk minder open zijn en hierdoor zwaarder zullen overkomen.

Mijn nieuwe 'Gossip Girl haarband'! Ik voel me helemaal Blair Waldorf hiermee, haha

De producten die ik heb gebruikt: 
- Catrice All Round Concealer palette
- Sephora Matifying Compact Powder in Warm Ivory
- Essence You Rock! oogschaduwbasis
- Sleek Storm palette
- Sleek Au Naturel palette
- Catrice Intensif'Eye Wet & Dry Shadow in Vanilla Sky Ride
- Everyday Minerals losse oogschaduw in Queen Anne's Lace
- Max Factor The False Lash Effect mascara
- Yves Rocher Sexy Pulp mascara
- Catrice Kohl Kajal in White
- NYC Colorwheel in Pink Cheek Glow
- Catrice Ultimate Colour Lipstick in Pinkadilly Circus

Hou jij je looks doordeweeks altijd licht en veilig, of ga je ook weleens voor iets meer smokey?

Adverteerdirect